Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet du om en? Jeg har så tørr hud som flasser og trenger en daglig rens som kan fjerne dette.

Anonymkode: 342b4...40e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du har så tørr hud så skal være forsiktig med eksfoliering. Det vil jeg ikke anbefale, det kan gjøre huden din sår og enda mer flasset. Bruk heller en mild rens som ikke stripper huden for fuktighet og bruk så en god krem med fuktighet. Ikke skrubb! 

Anonymkode: 3bd17...ee0

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du har så tørr hud så skal være forsiktig med eksfoliering. Det vil jeg ikke anbefale, det kan gjøre huden din sår og enda mer flasset. Bruk heller en mild rens som ikke stripper huden for fuktighet og bruk så en god krem med fuktighet. Ikke skrubb! 

Takk for tips!

Skrevet

Du kan faktisk prøve en mild melkesyre (Lactic Acid) eksfoliering, den kan bidra til å gjenopprette fuktighetsbalansen i tørr hud. Hvordan ser hudpleierutinen din ut ellers? Hvilke produkter bruker du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Roci skrev:

Du kan faktisk prøve en mild melkesyre (Lactic Acid) eksfoliering, den kan bidra til å gjenopprette fuktighetsbalansen i tørr hud. Hvordan ser hudpleierutinen din ut ellers? Hvilke produkter bruker du?

Airol tre ganger i uken, TO sin AHA/BHA to ganger i uken. Ellers cerave rens og fuktighetskrem😊

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Airol tre ganger i uken, TO sin AHA/BHA to ganger i uken. Ellers cerave rens og fuktighetskrem😊

Ok, da skjønner jeg at du flasser. Kutt ut AHA/BHA-peelingen, du overbehandler huden din når du bruker den i tillegg til Airol. Se det an noen uker, så kan du eventuelt introdusere TO sin Lactic Acid etterhvert. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok det er altfor mye syrer for huden din. Det er bare så mye syrer huden kan tåle, det er ganske sterke saker.

Kutt ut AHA/BHA, og kjør på med fuktighet og milde produkter. Du kan gjerne eksfoliere huden for å fjerne døde hudceller, men ro ned på syrene. Bruker du Airol som behandling mot akne?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok det er altfor mye syrer for huden din. Det er bare så mye syrer huden kan tåle, det er ganske sterke saker.

Kutt ut AHA/BHA, og kjør på med fuktighet og milde produkter. Du kan gjerne eksfoliere huden for å fjerne døde hudceller, men ro ned på syrene. Bruker du Airol som behandling mot akne?

Har noen hormonelle kviser, så bruker de på dem og for generell bedre hudtilstand, solskader osv.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen hormonelle kviser, så bruker de på dem og for generell bedre hudtilstand, solskader osv.

Ok. Ja men da ville jeg holdt meg til bare den inntil videre, det er en behandling som ofte gir bivirkninger som tørr hud. Jeg bruker Epiduo som også er mot akne, og huden min blir fort tørr og kommer i ubalanse hvis jeg overbehandler huden eller bruker feil produkt. 

Begynn med å bare kutte ut AHA/BHA og se etter noen dager om huden blir bedre. Om ikke så må du se på de andre produktene du bruker.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kutt ned på både airol og TO sin AHA/BHA. Den siste skal brukes maks en gang i uken. Bruk den gjerne en gang annen hver uke. Du risikerer å skade huden mer enn du hjelper den når du bruker for mange aktive ingredienser for ofte. Dette kan være en oppskrift på å forverre hudtilstanden din. 

Når huden flasser og blir irritert av produkter er det et tegn på at du burde trappe ned. Et tips når du bruker airol er å bruken den over en fuktighetskrem, ikke under. Dette gir samme effekt samtidig som det reduserer risikoen for irritasjon. Huden din vil etterhvert tåle mer. Du kan da begynne å øke dosen. 

Og husk solkrem med høy faktor hver dag når du går på disse produktene.

Anonymkode: 0d6a8...e1a

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kutt ned på både airol og TO sin AHA/BHA. Den siste skal brukes maks en gang i uken. Bruk den gjerne en gang annen hver uke. Du risikerer å skade huden mer enn du hjelper den når du bruker for mange aktive ingredienser for ofte. Dette kan være en oppskrift på å forverre hudtilstanden din. 

Når huden flasser og blir irritert av produkter er det et tegn på at du burde trappe ned. Et tips når du bruker airol er å bruken den over en fuktighetskrem, ikke under. Dette gir samme effekt samtidig som det reduserer risikoen for irritasjon. Huden din vil etterhvert tåle mer. Du kan da begynne å øke dosen. 

Og husk solkrem med høy faktor hver dag når du går på disse produktene.

Airol og lignende salver må brukes under ansiktskrem for å effekt, ellers vil den bare legge seg utenpå og da er hele poenget borte. Oppgaven til ansiktskrem er å beskytte hudlaget mot ytre påvirkninger - bortsett fra UV-stråler, da må man bruke solfaktor og det kan gjerne brukes over ansiktskrem.

Tre ganger i uken med Airol går helt fint, man må bare supplere med ekstra fuktighet og være forsiktig med eksfoliering. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Den vil fortsatt virke selv om du bruker den over kremen. Dette er Spessielt lurt når du starter med denne typen produkter eller har sensitiv hud. Bare  å Google «sandwich method Retinol» så får du opp en del informasjon.

enig i at 3 ganger i uken kan gå helt fint. Men TS sier at hunden hennes er irritert og flasser. Da kan det være lurt å redusere mengden en periode for å gjenopprette hudens kvalitet, før hun da forsiktig øker igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Den vil fortsatt virke selv om du bruker den over kremen. Dette er Spessielt lurt når du starter med denne typen produkter eller har sensitiv hud. Bare  å Google «sandwich method Retinol» så får du opp en del informasjon.

enig i at 3 ganger i uken kan gå helt fint. Men TS sier at hunden hennes er irritert og flasser. Da kan det være lurt å redusere mengden en periode for å gjenopprette hudens kvalitet, før hun da forsiktig øker igjen. 

Nei huden er ikke irritert, men flasser. Jeg har alltid hatt tørr hud, også før jeg startet på Airol.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Airol og lignende salver må brukes under ansiktskrem for å effekt, ellers vil den bare legge seg utenpå og da er hele poenget borte. Oppgaven til ansiktskrem er å beskytte hudlaget mot ytre påvirkninger - bortsett fra UV-stråler, da må man bruke solfaktor og det kan gjerne brukes over ansiktskrem.

Tre ganger i uken med Airol går helt fint, man må bare supplere med ekstra fuktighet og være forsiktig med eksfoliering. 

Hudterapeuten min sa det samme, Airol må brukes rett på huden for best effekt.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den skal brukes under ansiktskremen. Hun trenger bare å kutte ut AHA/BHA og så trenger hun ekstra fuktighet. Huden hennes er tørr som er en vanlig bieffekt av behandling mot akne. Dermed må man roe ned på eksforliering og sol, og bruke oljefri ansiktsprodukter for tørr hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...