Gå til innhold

Barnehagen mener det er feil at barnet er i barnehagen når jeg er i permisjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan løste dere det? Hadde dere søsken hjemme når dere hadde permisjon?

Hvordan hadde dere reagert dersom barnehagen utrykte sterke meninger om deres valg?

Anonymkode: bd3dd...c5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det 300 tråder om ubrukelige barnehageansatte; er alle så jævla ubrukelige? Hva faen har de med om du har barnet ditt i barnehage når du er i permisjon? Hvorfor i helvete legger DE seg opp i det? 

Skremmende å se hvor mange ansatte i barnehage som faktisk legger ansvaret for god bemanning og levelige forhold i barnehagen, over på FORELDRENE. Hadde vi i helsevesenet holdt på slik, hadde det faen meg blitt førstesidestoff. Herregud!

Anonymkode: 6d689...3b5

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt kraftig irritert, og tatt det opp med styrer. De kan gjerne mene mye om både det ene og det andre seg imellom,  men å blande seg inn i at folk i permisjon sender unger i barnehagen kan de bare drite i å kommentere.

Anonymkode: 7ca0d...123

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det har de ikke noe med og det ville jeg sagt også. Jeg hadde eldste i barnehagen, men kortere dager og en og annen dag fri. Skulle jeg hatt begge hjemme hadde det blitt kjedelig for storebror, han hadde gått glipp av mye sosial trening i barnehagen og jeg hadde ikke fått noe rolig tid med minste. Ingen i vår barnehage tok eldste søsken ut da de fikk baby. 

Anonymkode: 4d153...c20

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmedager av og til, men ikke som noe fast. Jeg trengte ro med babyen for å møte dens behov og for å bli kjent med den, på lik linje som eldste fikk som baby. Og eldste hadde behov for å være med venner. Dette har faktisk ikke barnehagen noe med. Du disponerer plassen som du vil.

Anonymkode: 86f1f...322

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Noen dager, noen dager korte dager, noen dager lengre dager. Det varierte etter hva vi skulle, hvor mye vi hadde sovet. Uansett har de ikke noe med om du har barnet i barnehagen så lenge dere er innenfor oppholdstid. 

Anonymkode: 576d7...05d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det 300 tråder om ubrukelige barnehageansatte; er alle så jævla ubrukelige? Hva faen har de med om du har barnet ditt i barnehage når du er i permisjon? Hvorfor i helvete legger DE seg opp i det? 

Skremmende å se hvor mange ansatte i barnehage som faktisk legger ansvaret for god bemanning og levelige forhold i barnehagen, over på FORELDRENE. Hadde vi i helsevesenet holdt på slik, hadde det faen meg blitt førstesidestoff. Herregud!

Selvfølgelig er ikke alle det. 

Anonymkode: 23a7f...7c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hjemme med en prematur lillesøster som trengte sondemating og fullpumping. Hadde bhg lagt seg oppi det hadde jeg seriøst begynt å lure på deres pedagogiske kompetanse. 

Anonymkode: ca87d...5ec

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er ikke alle det. 

Du kan JAGGU begynne å lure når du leser nivået på innleggene som blir skrevet - mange barnehager bruker foreldrene for å lette arbeidshverdagen, typ: "I dag er vi bare én ansatt etter kl. 15, fint om noen henter før", "du er i permisjon med baby, fint om du har storesøsken hjemme", "skal ikke barnet ha mer ferie og fri?" and the list goes on. 

Jeg ser for meg reaksjonene til mine pasienter og pårørende om jeg som sykepleier skulle holde på slik for å lette egen arbeidsdag. Og vi sykepleiere VET ALT om underbemanning, press og stress - det er normalen! 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Alle jeg vet om har levert søsken i barnehagen når de er hjemme i permisjon. Har aldri hørt at de ansatte i barnehagen har brydd seg om det. 

Anonymkode: f19d3...eff

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan JAGGU begynne å lure når du leser nivået på innleggene som blir skrevet - mange barnehager bruker foreldrene for å lette arbeidshverdagen, typ: "I dag er vi bare én ansatt etter kl. 15, fint om noen henter før", "du er i permisjon med baby, fint om du har storesøsken hjemme", "skal ikke barnet ha mer ferie og fri?" and the list goes on. 

Jeg ser for meg reaksjonene til mine pasienter og pårørende om jeg som sykepleier skulle holde på slik for å lette egen arbeidsdag. Og vi sykepleiere VET ALT om underbemanning, press og stress - det er normalen! 

Det virker selvfølgelig veldig mye når det mange innlegg, men likevel - det er MANGE barnehager i landet, og i hver barnehage er det flere ulike ansatte. Innleggene på KG representerer ikke alle barnehagelærere. Det er mye klager på sykepleiere og men du vet jo godt selv at det ikke gjelder sykepleiere generelt?

• Liker 3
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Forventer de at du skal si opp plassen da? Eller være «støttemedlem» i ett år? Foreldrepermisjon varer fra 49 -59 uker, pluss ferie. Det å ikke benytte seg av plassen så lenge er utrolig dyrt, ikke minst ødeleggende for barnets psykososiale utvikling...

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan løste dere det? Hadde dere søsken hjemme når dere hadde permisjon?

Hvordan hadde dere reagert dersom barnehagen utrykte sterke meninger om deres valg?

Anonymkode: bd3dd...c5e

Hvordan uttrykte de det? Hva sa de eksakt?

Jeg jobber med småbarnsforeldre og har etter 20 år enda ikke hørt en forelder som har sagt at barnehagen har sagt noe slik...

Anonymkode: ee404...6fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være 1000 grunner til at du velger å ha barnet i barnehage når du er hjemme i barselpermisjon. Om barnehagen synes det er feil så må de begrunne det med årsak? Sa de noe mer eller bare at det var feil? 

Tenker at det i utgangspunktet er «unødvendig» at barnet er i barnehage fra den åpner til den lukker fem dager i uken, når mor/far er hjemme i barsel. Det er slitsomt for barnet å være så mye i barnehagen, og det er nok fint for barnet å ha litt «kvalitetstid» sammen med mor/far og det lillebror/søster. (synes i utgangspunktet at ikke noen barn skal være i barnehagen fra de åpner til de lukker hver dag året rundt)

Anonymkode: 2a60d...6c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker selvfølgelig veldig mye når det mange innlegg, men likevel - det er MANGE barnehager i landet, og i hver barnehage er det flere ulike ansatte. Innleggene på KG representerer ikke alle barnehagelærere. Det er mye klager på sykepleiere og men du vet jo godt selv at det ikke gjelder sykepleiere generelt?

Men jeg ser det i egen barnehage også - når du leverer om morningen og de er underbemannet, er det klaging og akk og stønn om at i dag, nei da får de ikke gjort ditt og datt fordi de mangler et personale eller to. Jeg har mange slike eksempler. Det er utrolig uprofesjonelt å formidle slikt til foreldre på en sånn måte, og det får meg til å lure på hva de egentlig vil - skal jeg ta med meg barnet hjem igjen? Skal jeg ikke stole på at de klarer å dekke basale behov som mat og bleieskift denne dagen? 

Det er mye ukultur i mange barnehager. De trenger tydeligvis hjelp til å kanalisere problemene sine. At de har anstendige arbeidsforhold og nok ansatte, er faktisk ikke foreldre sitt ansvar.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de har sagt sin mening, også er det opp til deg selv hva du vil gjøre. Vi må tåle å høre andres meninger. Det er lov å være uenig. 

Anonymkode: eb464...9f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har sagt at innleggene på kg representer ALLE barnehagene i hele Norge? NEI. Hadde tilfellene her ikke vært gjengangere så hadde ikke folk giddi å reagert, samt skrevet om sine erfaringer. Det finnes mange i barnehagene rundt omkring som egentlig ikke burde jobbe i barnehage så mye som de klager på foreldrene for alt mulig rart.

Anonymkode: 8cd0f...371

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan uttrykte de det? Hva sa de eksakt?

Jeg jobber med småbarnsforeldre og har etter 20 år enda ikke hørt en forelder som har sagt at barnehagen har sagt noe slik...

Anonymkode: ee404...6fd

Jeg har flere venninner som har opplevd barnehageansatte som har sagt noe lignende.

Anonymkode: 8cd0f...371

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså for å klargjøre noe, det er snakk om et søsken sant? Ikke at du har permisjon med det barnet som er i barnehagen? En far i nabolaget gjør nemlig dette. Han har pappaperm nå, men barnet er fulle dager i barnehagen 🤣

Anonymkode: c16e9...b01

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...