Gå til innhold

Familie som mangler basic kunnskaper som gjør at de sier mye snålt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De kan ramle ut med mye snålt som svar i samtaler. Enten klarer de ikke henge med eller så orker de ikke bry seg om at andre lever andre typer liv. De er under seksti år, så de er ikke hønngamle.

Jeg kan for eksempel si: 

"***** er hjemme å rengjør, men nå fremover blir jeg mer alene om ting , nå som ***** får mye jobbing fremover".

De kan for eksempel utfalle:

"På jobb eller skolen?"

Jeg svarer: 

"***** er jo at student, jobber ikke og ikke gjort på fire år? "

Ny utallelse: 

" Ja ***** skal fullføre....?"

Jeg svarer:

"Ja selvsagt, ***** har jo gått på studiet flere år, og skal fullføre nå i år ja....???"

Hva bør svares på uttaler som disse? Jeg har lyst å hogge til, men dropper heller å snakke med de i flere uker etter sånt heran.

Anonymkode: 310a7...b85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo du som er kilden til forvirringen. Du sier han skal jobbe mye, mens det han skal er å lese mye. Når du sier han har mye jobbing fremover høres det ut som han har hoppet av studiet, spesielt når de vet at han ikke har jobbet på fire år.

Anonymkode: 5dc66...7fa

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Enig med brukeren over. Her er det du som er problemet, ikke familien.

Anonymkode: dc844...e39

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at her virker det som at det er du som er kilde til forvirring.
Skal personen jobbe med studiene, må du jo si det.
Og alle spørsmålstegnene du har etter alt du sier til de, er utrolig forvirrende.
Eks: "***** er jo at student, jobber ikke og ikke gjort på fire år? " og "Ja selvsagt, ***** har jo gått på studiet flere år, og skal fullføre nå i år ja....???

Det høres veldig merkelig ut om man går opp i tonefall i slutten av disse setningene

Anonymkode: 01676...de1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at her virker det som at det er du som er kilde til forvirring.
Skal personen jobbe med studiene, må du jo si det.
Og alle spørsmålstegnene du har etter alt du sier til de, er utrolig forvirrende.
Eks: "***** er jo at student, jobber ikke og ikke gjort på fire år? " og "Ja selvsagt, ***** har jo gått på studiet flere år, og skal fullføre nå i år ja....???

Det høres veldig merkelig ut om man går opp i tonefall i slutten av disse setningene

Anonymkode: 01676...de1

Var i sammenheng med at jeg selv hadde en eksamen.

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo du som er kilden til forvirringen. Du sier han skal jobbe mye, mens det han skal er å lese mye. Når du sier han har mye jobbing fremover høres det ut som han har hoppet av studiet, spesielt når de vet at han ikke har jobbet på fire år.

Var i sammenheng med at jeg fortalte om en eksamen jeg hadde 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kan hende det, men jeg regner med at første innlegg viser til de faktiske ordene du brukte, og jeg mener fortsatt at det er du som er kilden til problemet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hm forstod ingenting av dette

Anonymkode: ad5ba...e92

• Liker 16
Skrevet

Basert på alle feilene dine i det korte innlegget, så virker det som at du har en del hull i basiskunnskapen også.

• Liker 15
Skrevet

Confused. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noen sier mye snålt. Noen er ikke familien. 

Anonymkode: 63080...e27

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De kan ramle ut med mye snålt som svar i samtaler. Enten klarer de ikke henge med eller så orker de ikke bry seg om at andre lever andre typer liv. De er under seksti år, så de er ikke hønngamle.

Jeg kan for eksempel si: 

"***** er hjemme å rengjør, men nå fremover blir jeg mer alene om ting , nå som ***** får mye jobbing fremover".

"På jobb eller skolen?"

Jeg svarer: 

"***** er jo at student, jobber ikke og ikke gjort på fire år? "

Ny utallelse: 

" Ja ***** skal fullføre....?"

Jeg svarer:

"Ja selvsagt, ***** har jo gått på studiet flere år, og skal fullføre nå i år ja....???"

Hva bør svares på uttaler som disse? Jeg har lyst å hogge til, men dropper heller å snakke med de i flere uker etter sånt heran.

Hvorfor skriver du jobber når du mener studerer?

Hva mener du med: "....???"

Anonymkode: 0615f...b89

• Liker 8
Skrevet

Det er nok du som ordlegger deg rart. Du sier ting som et spørsmål som ikke er det. Og det er ikke lett å gjette at en person ikke jobber når du sier han skal jobbe mye framover.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, minister-mio skrev:

Det er nok du som ordlegger deg rart. Du sier ting som et spørsmål som ikke er det. Og det er ikke lett å gjette at en person ikke jobber når du sier han skal jobbe mye framover.

Nærmeste familie burde skjønne det ...

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sånn jeg ser det forsøker de å forstå, men du evner ikke å formidle. Forsøk å lese den dialogen du gjenga. Du sier alle påstander som om det skulle være spørsmål. Og det går ikke å lukte at du mener 'studere' når du sier 'jobbe'.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det burde de ikke. Det er du som er problemet.

Anonymkode: a0685...214

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du er veldig hårsår. I tillegg til at du er dårlig på å snakke og forstå sosiale koder. 

Vil si at dette er en normal samtale. De spør og følger opp det du sier. De prøver å ha en samtale med deg. Du virker sur og tverr. 

Tipper dette er foreldrene dine, og det skinner igjennom at du syns de er kjedelige og utdaterte. Det blir bedre når du vokser litt. 

Anonymkode: 8af6c...4be

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er veldig hårsår. I tillegg til at du er dårlig på å snakke og forstå sosiale koder. 

Vil si at dette er en normal samtale. De spør og følger opp det du sier. De prøver å ha en samtale med deg. Du virker sur og tverr. 

Tipper dette er foreldrene dine, og det skinner igjennom at du syns de er kjedelige og utdaterte. Det blir bedre når du vokser litt. 

Anonymkode: 8af6c...4be

Svært merkelig antagelse.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan for eksempel si: 

"På jobb eller skolen?" Er da ikke snålt, det er da et helt adekvat oppfølgingsspørsmål? 

Jeg svarer: 

"***** er jo at student, jobber ikke og ikke gjort på fire år? " Ok, du svarer og presiserer, det er jobb med studiene det er snakk om. Det kunne jo vært en ny jobb.

Ny utallelse: 

" Ja ***** skal fullføre....?" Fortsatt et adekvat oppfølgingsspørsmål der de faktisk forsøker henge med og holde seg oppdatert, ikke noe snålt eller manglende kunnskap. Hvis det er noe de 100% vet fra før, er det kun alminnelig smalltalk.

Jeg svarer:

"Ja selvsagt, ***** har jo gått på studiet flere år, og skal fullføre nå i år ja....???" Og du fortsetter smalltalken, helt standard replikkveksling. 

Hva bør svares på uttaler som disse? Disse uttalelsene er helt vanlige, du bør svare som du gjør, men uten spørsmålstegnene eller noen indikasjon på at det er dumme spørsmål. Jeg har lyst å hogge til, men dropper heller å snakke med de i flere uker etter sånt heran. Du bør venne deg til smalltalk. Hvis du ikke snakker med dem på ukesvis, vil de jo spørre på nytt, nettopp for å holde seg oppdatert, snakke litt, henge med, skaffe seg "basic kunnskap".

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å ha deltidsjobb ved siden av fulltidsstudier. Her er det du Ts som er den forvirrende samtalepart. 

Anonymkode: 6be1c...e05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...