Gå til innhold

Hvorfor er dere så opptatt av hva som er "Harry"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det dukker ofte opp tråder om det, og ordet dukker opp i mange tråder. Er det fordi dere er veldig lite avslappet eller har dårlig selvtillit? :vetikke: at det er veldig viktig for dere å bli akseptert av de dere omgir dere med? 

Ja, jeg kan vel si at noe er det jeg også tror jeg, men jeg er ikke redd for mine egne "Harry sider". 

Blant annet syns jeg norske rednecks var veldig befriende å se på. Folk som bare lever akkurat som de vil uten å bry seg med hva andre besteborgerlige og spissborgerlige mener. De virker ti ganger lykkeligere enn mange andre. 

Så liker jeg mat som blir betraktet som "harry" her inne også. Sikkert mer ved meg som er det.

Syns det er litt mye usikkert snobberi her inne noen ganger. Løft hodet og bli litt fri 👍

Helt ok å sette noe i bås? Men dropp den nedlatende holdningen. Relax, ta de piano  🙂

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det har litt med klassereise og "new money" å gjøre. Man ønsker tilhørighet til en klasse hvor enkelte ting blir oppfattet som harry og da er det viktig at man selv viser at man tar avstand fra det. 

Handler vel i bunn og grunn om behovet for å høre til i en gruppe, noe som er svært menneskelig.

Anonymkode: 89b52...182

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror det har litt med klassereise og "new money" å gjøre. Man ønsker tilhørighet til en klasse hvor enkelte ting blir oppfattet som harry og da er det viktig at man selv viser at man tar avstand fra det. 

Handler vel i bunn og grunn om behovet for å høre til i en gruppe, noe som er svært menneskelig.

Man kan fint tilhøre en gruppe uten å latterligjøre andre. Folk som virkelig har klasse, nedverdiger seg ikke ved å latterligjøre andre. Så det bunner i usikkerhet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, SoWhat? said:

Man kan fint tilhøre en gruppe uten å latterligjøre andre. Folk som virkelig har klasse, nedverdiger seg ikke ved å latterligjøre andre. Så det bunner i usikkerhet. 

Ja, som jeg var inne på - usikkerhet rundt sin egen tilhørighet. Et behov for å stadfeste avstand til en annen gruppe.

• Liker 3
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilke tråder det gjelder, og kan ikke si jeg har sett det så ofte, men jeg vil tro det for mange handler om at de synes det "harry" representerer noe de selv synes er negativt og ikke trekkes mot. Hvor ofte det handler om "usikkerhet" vet jeg ikke, men jeg oppfatter det som en forklaring som kanskje er mer behagelig en reell. Jeg tror liksom ikke en trenger å være spesielt usikker for å synes at eksempelvis "paradise hotel" osv. er ganske harry.  

AnonymBruker
Skrevet

Hva man syns er harry har da ikke noe med lav selvtillit å gjøre, men smak. Blir som å si «jeg syns gule gardiner er stygt» 

Anonymkode: aa0f6...ab1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...