Gå til innhold

skattepenger...men til feil konto.

Anbefalte innlegg

Gjest Lisbeth A.
Skrevet

Skattepengene til samboeren min ble utbetalt til feil konto...De ble utbetalt til den gamle kontoen som han ikke har lenger, i en annen bank.

Hva kan vi gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når kontoen ikke finnes lenger, vil banken sende pengene tilbake til avsender.

Jeg vet ikke om de da vil sende pengene på utbetalingskort eller til en av de andre kontoene de sikkert har registrert på dere, eller om du må gi beskjed om hvilken konto dere vil ha dem til. Sikkert like greit å ringe dem i morgen og høre hva de bruker å gjøre :)

Men de blir ihvertfall ikke borte, det vil bare ta noen ekstra dager før dere får dem, tipper jeg :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Kontonummeret som pengene blir utbetalt til står på selvangivelsen når du får den. Lurt å sjekke at nummeret stemmer, så unngår man sånt som dette! :wink:

Gjest no-no
Skrevet

Pengene vil bli returnert til skatteoppkreveren, og de vil bli sendt på utbetalingskort til din samboer.

Gjest Catwoman
Skrevet
Kontonummeret som pengene blir utbetalt til står på selvangivelsen når du får den. Lurt å sjekke at nummeret stemmer' date=' så unngår man sånt som dette! :wink:[/quote']

jepp. Det sto midt gamle nummer på selvangivelsen min, og det endret jeg da jeg leverte selvangivlsen på nettet.

Gjest bankboks
Skrevet

Penger som sendes til avsluttede kontoer (i alle sammehenger.. ikke bare skattepenger) sendes automatisk i retur til avsender.

Du må selv kontakte avsender og be de sende det på nytt til deg.

Gjest Smartass
Skrevet

Du kan gå i banken og ta ut pengene! og så gå inn i din nye bank og sette de inn igjen! Slik sparer du deg for mange telefoner og dagevis med venting!! :)

Skrevet
Kontonummeret som pengene blir utbetalt til står på selvangivelsen når du får den. Lurt å sjekke at nummeret stemmer' date=' så unngår man sånt som dette! :wink:[/quote']

Søsteren min sjekket at hennes brukskonto stod oppført, men likevel fikk hun til sin gamle konto som hun nesten ikke bruker mer.

Samme skjedde i fjor så det kan faktisk hende folk har sjekket og at det likevel har skjedd en feil. :wink:

Skrevet
Du kan gå i banken og ta ut pengene! og så gå inn i din nye bank og sette de inn igjen! Slik sparer du deg for mange telefoner og dagevis med venting!! :)

Slik fungerer det hvis det er satt inn på en konto som fortsatt eksisterer. Men er pengene satt inn på en konto om er avsluttet, kommer pengene på feilkonto som manuelt sendes tilbake til avsender. Tror neppe at du klarer å få pengene utbetalt over skranken i en bank.

Skrevet

Bor du i Bergen kanskje?

Her har jo vært mye pes med folk som har fått utbetalt penger på allslags kontoer, BSU-kontoer, gamle kontoer og så videre.

Stod i avisen iallfall.

Skrevet

sambo fikk utbetalt penger på en asluttet konto i fjor..

da fikk han penger på sjekk

Gjest -wenche-
Skrevet

Har jo også hørt om de som har fått pengene inn på bensinkort og slikt - sto om det i avisen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...