Gå til innhold

Hvor er alle dyrevernene nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det testes som faen på dyr ifm vaksinen mot Koronaviruset. 
Skal det ikke signeres opprop og deles sinte tvitterstatuser ? 
Er det ikke så viktig nå når det er en pandemi løs?

Anonymkode: 6892a...b90

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Edit: Dyrevernerne **

-TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det testes som faen på dyr ifm vaksinen mot Koronaviruset. 
Skal det ikke signeres opprop og deles sinte tvitterstatuser ? 
Er det ikke så viktig nå når det er en pandemi løs?

Hvor har du lest at de tester mulige vaksiner på dyr?
Jeg har lest at de har testet på endel mennesker, men ikke fått med meg at de har testet på dyr

Anonymkode: 8d1c7...e37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

*koronavaksine, altså

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du lest at de tester mulige vaksiner på dyr?
Jeg har lest at de har testet på endel mennesker, men ikke fått med meg at de har testet på dyr

Utviklingen foregår på dyr. Det hjelper forøvrig lite å protestere i en slik situasjon.

Anonymkode: bf7af...65e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så det er liksom "helt greit" å teste med dyr, uansett hva slags konsekvenser dette kan få for dyrene i etterkant?

Samtidig som det liksom var "fy fy" å teste med mennesker...               

Anonymkode: 62a4c...41a

Du er temmelig naiv hvis du tror det får andre konsekvenser for dyrene i ettertid enn at de blir avlivet.

Og ja, jeg er imot dyreforsøk. Men jeg tok cellegift for noen år siden for å overleve selv om jeg vet at den var testet på dyr.

Anonymkode: c7ce9...1e2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er temmelig naiv hvis du tror det får andre konsekvenser for dyrene i ettertid enn at de blir avlivet.

Og ja, jeg er imot dyreforsøk. Men jeg tok cellegift for noen år siden for å overleve selv om jeg vet at den var testet på dyr.

Anonymkode: c7ce9...1e2

Dyretesting redder menneskeliv. Barneliv. 
Men enkelte mener visst at livet til feks en rotte skal være mer verdt enn livet til ett menneske. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyretesting redder menneskeliv. Barneliv. 
Men enkelte mener visst at livet til feks en rotte skal være mer verdt enn livet til ett menneske. 

Og hvor mange medisiner har vi gått glipp av fordi vi har testet det på dyr først? Ta for eksempel marsvin. De er utbredt som forsøksdyr. Hva tror du hadde skjedd om forskerene hadde testet ut enkelte antibiotika på dem? Da hadde ikke vi hatt antibiotika for så si det sånn. 

Anonymkode: 332a3...b1c

Skrevet

Tror de fleste skiller mellom dyreforsøk for å redde liv og dyreforsøk for å utvikle mascara eller annet tull.

AnonymBruker
Skrevet
On 5/27/2020 at 10:08 PM, ti10 said:

Tror de fleste skiller mellom dyreforsøk for å redde liv og dyreforsøk for å utvikle mascara eller annet tull.

^ Dette.

Jeg er veganer og veldig i mot dyretesting, men så klart kommer jeg til å ta  (/Har jeg tatt) livreddende vaksiner. Men synes at i 2020 burde det finnes andre måter å teste slikt på uten å pine og torturere uskyldige dyr, er ikke sånn at om det funker på dyr funker det 100% på mennesker uansett så det er ikke en optimal måte å teste på heller..

Anonymkode: 6a3f5...890

• Liker 3
  • Opprett ny...