AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 I praksis er dagens nye fastslåtte lov om å tillate assistert befruktning for single kvinner, et tydelig signal på at menn ikke lenger trengs. Et barn trenger heller ikke en far. De mennene som får barn gjennom et vanlig parforhold kommer til å bli færre og færre, siden kvinner vet at de alltid har et alternativ til å få barn gjennom en partner. Derfor vil kravene til partneren bare øke og øke. Helt ordinære menn vil falle igjennom, og imens det i dag er en av fire menn på 40 som ikke har barn, kan vi bare gjette hvor skyhøyt dette blir etterhvert. Jeg støtter derimot loven om eggdonasjon for par. Jeg støtter alt som hjelper par med å få barn. At man som singel skal ha rett til å få barn, er ikke greit så lenge det bare gjelder ett kjønn. Anonymkode: ec457...1fd 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #2 Skrevet 26. mai 2020 Robotkoner og kunstig livmor er bare et par tiår unna. Da vil kvinner bli overflødige 🤭 Anonymkode: 04bcc...e1d 7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #3 Skrevet 26. mai 2020 Om en også skal se det positive, så er det kanskje også en del menn som slipper å bli fedre ufrivillig. Anonymkode: 26043...4f4 20
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 Vi føder for få barn i Norge, så sånn sett er dette bra. Men det vil nok føre til at enda flere menn forblir barnløse. Det som er viktig er at man nå ikke samtidig legger opp til flere støtteordninger for alenemødre. Det kan ikke bli slik at de barnløse mennene skal betale for at andre skal få barn, uten å få muligheten selv Anonymkode: ac555...7a8 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #5 Skrevet 26. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi føder for få barn i Norge, så sånn sett er dette bra. Men det vil nok føre til at enda flere menn forblir barnløse. Det som er viktig er at man nå ikke samtidig legger opp til flere støtteordninger for alenemødre. Det kan ikke bli slik at de barnløse mennene skal betale for at andre skal få barn, uten å få muligheten selv Anonymkode: ac555...7a8 🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: fabcb...304 9
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #6 Skrevet 26. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: I praksis er dagens nye fastslåtte lov om å tillate assistert befruktning for single kvinner, et tydelig signal på at menn ikke lenger trengs. Et barn trenger heller ikke en far. De mennene som får barn gjennom et vanlig parforhold kommer til å bli færre og færre, siden kvinner vet at de alltid har et alternativ til å få barn gjennom en partner. Derfor vil kravene til partneren bare øke og øke. Helt ordinære menn vil falle igjennom, og imens det i dag er en av fire menn på 40 som ikke har barn, kan vi bare gjette hvor skyhøyt dette blir etterhvert. Jeg støtter derimot loven om eggdonasjon for par. Jeg støtter alt som hjelper par med å få barn. At man som singel skal ha rett til å få barn, er ikke greit så lenge det bare gjelder ett kjønn. Anonymkode: ec457...1fd Du overdriver litt. Menn blir nok ikke overflødige med det første, og statistikken som viser at 1 av 4 menn over 40 ikke har fått barn.. -tar den hensyn til OM disse ØNSKER seg barn? Eller om de kom på ønsket veldig sent? Endel menn vil gjerne vente med barn til de er "klar". Men kvinner er ofte klar mye mye før. Lar menn den muligheten glippe fordi de vil vente så får de takke seg selv. Jeg kjenner få kvinner som vil ha barn i 40 årene. Meg selv inkludert. Mest sannsynlig blir jeg BESTEMOR i 40 årene.... Anonymkode: 5fbc7...19e 15
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #7 Skrevet 26. mai 2020 Btw så er jeg imot all assistert befruktning, og for å lette på adopsjonsreglene. Hvorfor lage kunstige barn når verden er full av barn som trenger en mor og far? Anonymkode: 5fbc7...19e 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #8 Skrevet 26. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: I praksis er dagens nye fastslåtte lov om å tillate assistert befruktning for single kvinner, et tydelig signal på at menn ikke lenger trengs. Et barn trenger heller ikke en far. De mennene som får barn gjennom et vanlig parforhold kommer til å bli færre og færre, siden kvinner vet at de alltid har et alternativ til å få barn gjennom en partner. Derfor vil kravene til partneren bare øke og øke. Helt ordinære menn vil falle igjennom, og imens det i dag er en av fire menn på 40 som ikke har barn, kan vi bare gjette hvor skyhøyt dette blir etterhvert. Jeg støtter derimot loven om eggdonasjon for par. Jeg støtter alt som hjelper par med å få barn. At man som singel skal ha rett til å få barn, er ikke greit så lenge det bare gjelder ett kjønn. Anonymkode: ec457...1fd Og det er et problem, mener du? 1 av 10 par er statistisk sett helt uegna til å ha unger. Likevel er default 2020 at folk får barn. At man luker ut sykdom i foster er helt topp. At man etterhvert kanskje tar til vettet og luker ut menn som ikke egner seg som partnere og fedre fra regnestykket er intet mindre enn helt strålende. Men du har helt rett i at også færre kvinner burde få barn. Det kan man trolig ordne med å kutte i stønader til de kvinnene som med all tydelighet får barn heller enn et eget liv. Anonymkode: f21a2...4cb 7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #9 Skrevet 26. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det er et problem, mener du? 1 av 10 par er statistisk sett helt uegna til å ha unger. Likevel er default 2020 at folk får barn. At man luker ut sykdom i foster er helt topp. At man etterhvert kanskje tar til vettet og luker ut menn som ikke egner seg som partnere og fedre fra regnestykket er intet mindre enn helt strålende. Men du har helt rett i at også færre kvinner burde få barn. Det kan man trolig ordne med å kutte i stønader til de kvinnene som med all tydelighet får barn heller enn et eget liv. Anonymkode: f21a2...4cb Ikke et problem at vi får 80 % ulykkelige menn i samfunnet? Anonymkode: ec457...1fd
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #10 Skrevet 26. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke et problem at vi får 80 % ulykkelige menn i samfunnet? Anonymkode: ec457...1fd Forventer du å bli tatt seriøst når du slenger ut påstander og tall på denne måten? Anonymkode: 0417b...579 13
Jensine Skrevet 26. mai 2020 #11 Skrevet 26. mai 2020 Ja, såklart er kjønnsmarkedet et sorteringssamfunn, hva ellers? Man kan jo ikke tvinge folk til å være sammen med menn, eller kvotere dem inn i forhold 4
Hr. Aktiv Skrevet 26. mai 2020 #12 Skrevet 26. mai 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: I praksis er dagens nye fastslåtte lov om å tillate assistert befruktning for single kvinner, et tydelig signal på at menn ikke lenger trengs. Et barn trenger heller ikke en far. De mennene som får barn gjennom et vanlig parforhold kommer til å bli færre og færre, siden kvinner vet at de alltid har et alternativ til å få barn gjennom en partner. Derfor vil kravene til partneren bare øke og øke. Helt ordinære menn vil falle igjennom, og imens det i dag er en av fire menn på 40 som ikke har barn, kan vi bare gjette hvor skyhøyt dette blir etterhvert. Jeg støtter derimot loven om eggdonasjon for par. Jeg støtter alt som hjelper par med å få barn. At man som singel skal ha rett til å få barn, er ikke greit så lenge det bare gjelder ett kjønn. Anonymkode: ec457...1fd Mange kvinner er så opptatte av de pengene de får i bidrag at det er ingen fare for at dette scenarioet vil skje. Så lenge systemet er lagt opp slik at mor kan drive på slik det er i dag så trenger du ikke bekymre deg.
Gjest Mysticgirl Skrevet 26. mai 2020 #13 Skrevet 26. mai 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: I praksis er dagens nye fastslåtte lov om å tillate assistert befruktning for single kvinner, et tydelig signal på at menn ikke lenger trengs. Et barn trenger heller ikke en far. De mennene som får barn gjennom et vanlig parforhold kommer til å bli færre og færre, siden kvinner vet at de alltid har et alternativ til å få barn gjennom en partner. Derfor vil kravene til partneren bare øke og øke. Helt ordinære menn vil falle igjennom, og imens det i dag er en av fire menn på 40 som ikke har barn, kan vi bare gjette hvor skyhøyt dette blir etterhvert. Jeg støtter derimot loven om eggdonasjon for par. Jeg støtter alt som hjelper par med å få barn. At man som singel skal ha rett til å få barn, er ikke greit så lenge det bare gjelder ett kjønn. Anonymkode: ec457...1fd Som singel kan man uansett få barn som kvinne. Er jo bare å lure en stakkars mann i fella, så har du bebis. Menn må slutte å skylde på kvinner for at de selv er så dumme. Om menn hadde handlet annerledes, så hadde kanskje ikke verden sett slik ut Bruk kondom, vær selektiv i hvem du har sex med. 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Robotkoner og kunstig livmor er bare et par tiår unna. Da vil kvinner bli overflødige 🤭 Anonymkode: 04bcc...e1d Nei, dere trenger fortsatt egg.Og frivillige kvinner som donerer egg.
pressplay Skrevet 26. mai 2020 #14 Skrevet 26. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det er et problem, mener du? 1 av 10 par er statistisk sett helt uegna til å ha unger. Likevel er default 2020 at folk får barn. At man luker ut sykdom i foster er helt topp. At man etterhvert kanskje tar til vettet og luker ut menn som ikke egner seg som partnere og fedre fra regnestykket er intet mindre enn helt strålende. Men du har helt rett i at også færre kvinner burde få barn. Det kan man trolig ordne med å kutte i stønader til de kvinnene som med all tydelighet får barn heller enn et eget liv. Anonymkode: f21a2...4cb Så da åpner du vel også for kvalifikasjonskrav for enslige kvinner som vil bli kunstig befruktet? Hvem skal forresten bestemme hvem som er kvalifisert?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #15 Skrevet 26. mai 2020 Faen ta sorteringssamfunnet, og dere egoistiske kvinner (+ noen menn) Anonymkode: d9925...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #16 Skrevet 26. mai 2020 3 minutter siden, Mysticgirl skrev: Nei, dere trenger fortsatt egg.Og frivillige kvinner som donerer egg. Hold på hestene dine nå, kunstig fremstilte egg (og sædceller) er også nært forestående. "Researchers are learning how to reprogram adult human cells like skin cells to become lab-created egg and sperm cells, which could then be joined to form an embryo. In other words, cells scraped from the inside of your cheek could one day be manipulated to become either eggs or sperm, no matter your gender or your reproductive fitness." "In 2016, Japanese scientists proved that the concept could be successfully carried out in mice. Now some experts, like Dr. John Zhang, the founder and CEO of New Hope Fertility Center in Manhattan, say it’s just “a matter of time” before the method is also made to work in humans." Anonymkode: 04bcc...e1d 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #17 Skrevet 26. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forventer du å bli tatt seriøst når du slenger ut påstander og tall på denne måten? Anonymkode: 0417b...579 Ja. Ingen vil diskutere det, men det er problematisk at menn i stadig økende grad blir nedprioritert. Dette er ikke likestilling, det er å gi kvinner særfordeler, og det er IKKE til barns beste! Anonymkode: ec457...1fd
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #18 Skrevet 26. mai 2020 Det er en vesentlig forskjell. Kvinner trenger bare litt sæd så kan de få barn helt uten annen hjelp. En mann trenger en kvinne som er villig til å gå gravid for hans skyld i 9 mnd og så føde. At det første er lettere å tilby enn det andre er ikke sorteringssamfunn, det er biologi. Å hevde at kvinner ikke skal kunne benytte seg av sæddonor fordi menn ikke kan få barn alene like enkelt er som å si at menn ikke skal bli operert for prostatakreft fordi kvinner ikke har prostata. Anonymkode: 8208e...d4f 8
Anonymburker Skrevet 26. mai 2020 #19 Skrevet 26. mai 2020 1 time siden, Mysticgirl skrev: Som singel kan man uansett få barn som kvinne. Er jo bare å lure en stakkars mann i fella, så har du bebis. Menn må slutte å skylde på kvinner for at de selv er så dumme. Om menn hadde handlet annerledes, så hadde kanskje ikke verden sett slik ut Bruk kondom, vær selektiv i hvem du har sex med. Så kvinner skal erstatte det å bli ufrivillig alenemor med frivillig alenemor?
Pellepingpong Skrevet 26. mai 2020 #20 Skrevet 26. mai 2020 Et signal på at menn ikke trengs? Jeg ønsker meg ikke barn, men tenker likevel at menn trengs. Både menn og kvinner er da mer enn babyprodusenter..? 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå