AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 Har bare en bestevenninne ellers så har jeg faktisk ingen venner. Hadde mange venner tidligere, men alle har i grunn bare vokst fra hverandre og/eller flyttet til andre deler av landet. Føler at jeg til tider ofte føler meg alene selvom jeg har en god samboer som holder meg i selskap, men kunne ofte ønske at jeg hadde flere gode venninner enn bare den ene bestevenninna. Er en veldig utadvendt person, men problemet er vel at jeg ikke vil henge med jenter som går rundt og er dramatiske. Var i en gjeng der jenter baksnakket ekstremt mye og i en voksen alder føler jeg at det er noe jeg ikke vil ta del i.. Tips til hvordan man får/finner venner som vil hverandre godt? Er i 20 årene. Anonymkode: 2239d...e1e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #2 Skrevet 26. mai 2020 Nok en tråd om dette her.... Uff. LES DE HUNDRE ANDRE TRÅDENE SOM HANDLER OM NØYAKTIG DET SAMME Anonymkode: 66c15...e54
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #3 Skrevet 26. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Nok en tråd om dette her.... Uff. LES DE HUNDRE ANDRE TRÅDENE SOM HANDLER OM NØYAKTIG DET SAMME Anonymkode: 66c15...e54 Ser ut som du slit med sinne. Husk å puste med magen Anonymkode: 2239d...e1e 4
Rant Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 Ha ha. ☝️ Noen som ikke ville fremstå vennskapelig iallfall. Hva med å finne noen på nett? Jeg har to venninner jeg har truffet via nettet.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #5 Skrevet 26. mai 2020 8 minutter siden, Rant said: Ha ha. ☝️ Noen som ikke ville fremstå vennskapelig iallfall. Hva med å finne noen på nett? Jeg har to venninner jeg har truffet via nettet. Ts. Ja, kanskje det.. Tips til nettside? Anonymkode: 2239d...e1e
Nuttery Skrevet 26. mai 2020 #6 Skrevet 26. mai 2020 Jeg er ikke sikker, men jeg står i samme situasjon og problemstilling Du er ikke alene.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #7 Skrevet 26. mai 2020 8 minutter siden, Nuttery said: Jeg er ikke sikker, men jeg står i samme situasjon og problemstilling Du er ikke alene. ❤️ Anonymkode: 2239d...e1e
Rant Skrevet 26. mai 2020 #8 Skrevet 26. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts. Ja, kanskje det.. Tips til nettside? Anonymkode: 2239d...e1e aktivitetsvenner.no, kanskje? Kan jo prøve. 😊
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #9 Skrevet 26. mai 2020 Sliter selv. Flyttet pga studier til Bergen for 3 år siden. Utover å ha fått meg kjæreste har jeg ingen gode venner her. Har ikke blitt invitert med på noe en eneste gang utenom fellesarrangement for kullet. Prøvd meg på å ta initiativ med noen av de jeg tenkte kunne være en venninne match, men spesielt etter at ene regelrett avviste forsøket med å si rett ut at hun ikke hadde behov for flere venner (for så å bli nær venn med flere andre på studiet) så fikk jeg meg en støkk. Var 26 da jeg begynte studiet, så mange der som er endel yngre en meg. Pluss at jeg studerer noe som kanskje jeg ikke er typiske personen til å studere, så føler ikke jeg er veldig likesinnet med gruppen. Aldri slitt med å ikke ha venner før og oppfattes egentlig som ganske sosial. Så veldig sårt at det har blitt sånn. Har ikke noe godt svar til deg annet utover å kunne dele at du ikke er alene med å savne venner. Anonymkode: 574c1...ce8 1
Ymra Skrevet 26. mai 2020 #10 Skrevet 26. mai 2020 Våg å ta initiativ overfor folk du har god kjemi med. Ja, du risikerer selvsagt avslag. Men i de aller fleste tilfeller vil jo vedkommende som blir spurt synes det er supertrivelig (også folk som egentlig har nok venner). Det er et fellestrekk i mange sånne tråder her at folk fokuserer noe voldsomt på manglende invitasjoner og enkeltavslag, og det tror jeg ikke kan være så sunt. Min erfaring er at folk generelt er alt for dårlige til å ta initiativ. Folk har også færre andre planer enn man tror, og de vil i de fleste tilfeller tenke på det som noe positivt å få en forespørsel om de allerede har planer. Selv om jeg alltid har hatt masse venner har jeg samtidig kviet meg for å ta kontakt med nye mennesker jeg liker, men jeg har blitt mye flinkere de siste årene og erfart gang på gang at folk ikke har fulle helger, at folk synes det er supert med spørsmål om en øl, en gåtur eller en middag - selv om vi ikke egentlig kjenner hverandre.. Siden folk er dårlige på initiativ blir det satt ekstra pris på å være blant dem som gjør det. Og over tid kan noen slike møter bli til vennskap, men det tar selvsagt tid - hvor man må fortsette å ta initiativ og ikke være redd for å dele av seg selv og sin egen sårbarhet. Potensielle venner kan man jo møte overalt, men slike aktiviteter som blir foreslått har det jo med å funke. Kor, korps, turgrupper, lokalpolitikk, frivillig arbeid, en dykkeklubb, idrettslag osv. osv. og så ikke minst jobben. Lykke til! 1
Avokadonøtta Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 Tror det finnes grupper på Facebook hvor man kan møte venner rundt om kring i landet. Har ikke sjekket det ut selv, men ville i hvert fall gjort et søk der. I disse tider skjer det kanskje ikke så mye aktiviteter i nærområdet ditt, men en idé er jo å bli med på noen aktiviteter du liker, der er sjansen for å møte på noen potensielle venner stor. Det kan være på gruppetimer på et treningssenter, engasjement i en frivillig organisasjon, på strikkekafé eller lignende. Håper du finner noen fine folk 1
Heide olufsen Skrevet 28. mai 2020 #12 Skrevet 28. mai 2020 Hei! Hva med og ta en tur i byen å oppleve nye fisk i havet? Utrolig hva som finnes der ute! Håper det ordner seg klem Heide ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå