Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2002 #1 Del Skrevet 14. september 2002 Sønnen min på 1 mnd har fått trøske på tungen og pga dette har jeg fått innmari såre brystvorter. Er nesten ikke så jeg orker å amme lenger, men har jo fått igang så bra produksjon så jeg vil ikke slutte å amme pga dette. Noen som har noen gode råd om dette? Noe spesielt jeg kan bruke på brystene for at jeg ikke skal være så sår? Noe å bruke mot trøske? Håper på gode råd som kan hjelpe meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isla Skrevet 14. september 2002 #2 Del Skrevet 14. september 2002 Ta litt farris på en q-tips og smør på guttens tunge, gane og munnhuler. Gjør det flere ganger om dagen. Ikke bruk amme-innlegg. Vask brystene dine før og etter amming. Noe mer enn det kan jeg ikke komme med. Går det ikke vekk etter noen dager bør du gå til lege og få et medikament mot trøske. Det verste som kan skje er at du får brystbetennelse og da blir det mye mer slitsomt. Få det vekk med en gang, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinnen Skrevet 14. september 2002 #3 Del Skrevet 14. september 2002 På apoteket kan du få kjøpt en slags "smokk" (husker ikke hva det heter) som du legger på brystet når du ammer. Og når barnet er ferdig med å amme, tar du morsmelk og smører det over brystvorten og lar det tørke før du tar på deg bh`n igjen, det hjalp på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 14. september 2002 #4 Del Skrevet 14. september 2002 Trøske er sopp, og veldig vanskelig å få has på, ungen smitter deg, også smitter du ungen igjen så det blir en slags runddans av det hele. Har selv hatt det med mine to minste. Og det er ikke godt! Ser noen anbefaler brystskjold, som du får kjøpt på apoteket, og det er helt supert om du er sår. Bruk det ikke altfor lenge, da kan det være at ungen ikke får til å suge pupp uten skjold. Det eneste som tok knekken på min trøske, var Mycostatin. Dette fåes på resept, så bestill deg en time til legen. Jeg fikk salve til brystvortene og mikstur til barna som jeg sprøyta i munnviken. Råder deg til å sette igang med kuren fortest mulig, og være konsekvent, ikke stopp for tidlig. Det gjorde nemlig jeg, og da kom det bare igjen. Renslighet er også ekstra viktig, vask av BH osv. Hvis du har spørsmål, bare ta kontakt! Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 15. september 2002 #5 Del Skrevet 15. september 2002 Kom deg til legen for å få medisin på resept, det er det eneste som hjelper skikkelig! Husk at dette ikke er noe særlig for barnet heller, så bli kvitt det så fort som mulilg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 16. september 2002 #6 Del Skrevet 16. september 2002 Viktig at du kommer deg til lege, som andre har nevnt. Jeg har selv stridd mye med dette, men det ordnet seg heldigvis til slutt. Lykke til, og ikke gi opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tille Skrevet 16. september 2002 #7 Del Skrevet 16. september 2002 Jeg fikk tips om å bruke Farris, og tro det eller ei, men det hjalp! Lykke til! Tilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå