AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 Har nylig fått meg kjæreste. Han er fra et annet land, og er nær venninne med en jente som er fra samme landet som han. Jeg har bare møtt henne noen få ganger, men har dessverre en følelse av at hun ikke liker meg. Jeg har prøvd å stille henne spørsmål, bli kjente med henne, osv. men føler at hun gir fryktelig lite av seg selv. Hun svarer kort på det jeg spør om, og spør aldri om noe tilbake. Hvis vi tre har vært sammen begynner hun veldig ofte å snakke til kjæresten min på deres språk, har en samtale med han som jeg har ingen mulighet til å delta i. Hennes engelskkunnskaper er gode, men kan hende at hun likevel ikke liker så godt å snakke engelsk. Jeg synes det er litt vanskelig siden de to er såpass nære og finner på ting flere ganger i uka, jeg vil så gjerne bli kjent med henne, men synes det er vanskelig. Det kan også hende at hun er litt sjenert, hun er absolutt ikke ufin på noen som helst måte. Bare kort og veldig vanskelig å føre en samtale med. Men jeg ser jo at hun har et godt forhold til kjæresten min, de tøyser å ler sammen, jeg må jo innrømme at jeg kan bli litt sjalu, og at jeg blir redd for at det skal bli noe mellom dem. Så jeg er redd for at hun ikke liker meg fordi hun liker kjæresten min. Vil også at hun skal like meg fordi at jeg er redd for at hun skal snakke stygt om meg til kjæresten min hvis hun ikke liker meg, og at han skal slutte å like meg av den grunn. Jeg er hyggelig meg jenta, men synes det er så vanskelig når hun er så lukket. Kjæresten min har sagt at hun sa at jeg var den snilleste norske hun hadde møtt og at hun ikke var sikker på om han fortjente meg. Ble overrasket over det, og begynner å lure på om det bare var noe han fant på for at jeg skulle føle meg bra, eller om hun virkelig har sagt det. De har begge nylig kommet til landet, og jeg har ikke inntrykk av at hun har så mange venninner her (om noen). Er det rart av meg å legge henne til på facebook? Kanskje invitere henne på en gåtur, et eller annet, bare jeg og hun? Har inntrykk av at de eneste hun omgås er kjæresten min og en annen kamerat fra samme land som hun studerer sammen med. Hva er normalt i slike sammenhenger? Vil jo gjerne bli venninne med henne jeg også, selv om jeg kjenner henne veldig dårlig foreløpig. Har en liten følelese av at hun ikke liker meg, men så tenker jeg at det kan være sjenanse også. Anonymkode: 945f8...d90
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #2 Skrevet 26. mai 2020 Jeg er skeptisk til menn som har jenter som bestevenninne, slikt blir det bare drama av hun er sjalu og vil ha vennen for seg selv siden hun egentlig er forelsket i ham. Anonymkode: 2d9f4...bd1 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #3 Skrevet 26. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er skeptisk til menn som har jenter som bestevenninne, slikt blir det bare drama av hun er sjalu og vil ha vennen for seg selv siden hun egentlig er forelsket i ham. Anonymkode: 2d9f4...bd1 Ja, har fryktet litt at hun kan være forelsket i kjæresten min. Men jeg vet jo ikke. Har lyst til å bli bedre kjent med henne, hun virker egentlig som ei søt jente. Men synes også det er så vanskelig når det er bare jeg som stiller spørsmål og hun bare snakker til kjæresten min og aldri til meg (med mindre jeg spør henne om noe eller sier noe til henne), og spesielt når hun begynner å snakke på deres språk. Føler meg ganske ekskludert da. Jeg håper jo at det handler om at hun er sjenert, eventuelt så vet jeg også at de har litt dårlige erfaringer med nordmenn, og at nordmenn ikke har vært så inkluderende mot de, så det kan jo handle om det også. Jeg vil så gjerne ikke være sjalu, prøver mitt beste for å bli kjent med henne. Men hvordan? Anonymkode: 945f8...d90
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er skeptisk til menn som har jenter som bestevenninne, slikt blir det bare drama av hun er sjalu og vil ha vennen for seg selv siden hun egentlig er forelsket i ham. Anonymkode: 2d9f4...bd1 Du er full av godt selvbilde og selvsikker på deg selv hører jeg. Nåde den mannen som blir sammen med deg, han får vel kun lov til å jobbe på arbeidsplasser med kun menn, aldri lov til å ferdes ute annet enn med familie. Anonymkode: 7d818...d46
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #5 Skrevet 26. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er full av godt selvbilde og selvsikker på deg selv hører jeg. Nåde den mannen som blir sammen med deg, han får vel kun lov til å jobbe på arbeidsplasser med kun menn, aldri lov til å ferdes ute annet enn med familie. Anonymkode: 7d818...d46 Jeg er godt gift. Anonymkode: 2d9f4...bd1
Gjest Alkoholist Skrevet 26. mai 2020 #6 Skrevet 26. mai 2020 (endret) 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er skeptisk til menn som har jenter som bestevenninne, slikt blir det bare drama av hun er sjalu og vil ha vennen for seg selv siden hun egentlig er forelsket i ham. Anonymkode: 2d9f4...bd1 Nei, det er ikke alltid sånn at venninner av menn er hemmelig forelsket i dem og vil ha dem for seg selv. Det kan godt hende det er sånn i TS sitt tilfelle, men det er ikke alltid tilfelle. Dramaet skyldes som oftest sjalu kjærester. Endret 26. mai 2020 av Alkoholist
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #7 Skrevet 26. mai 2020 Jeg prøver så godt jeg kan å ikke bli sjalu. De bor i samme kollektiv og det gjør det ganske vanskelig til tider Men det virker ikke som om noe har skjedd mellom dem før - så kanskje jeg bare er oversensitiv, i tillegg synes jeg hun er veldig pen. Anonymkode: 945f8...d90
SPOCA Skrevet 26. mai 2020 #8 Skrevet 26. mai 2020 Det jeg reagerer mest på er at kjæresten fortsetter samtalen på deres språk og velger derfor å eksludere deg. For meg er dette en dårlig kjæreste: å holde noen utenfor er dårlig gjort, rett og slett. Jeg ville snakket med han om det, og så ville jeg revurdert forholdet om det ikke ga seg. 2
Rosmarin(ert) Skrevet 26. mai 2020 #9 Skrevet 26. mai 2020 2 minutter siden, SPOCA said: Det jeg reagerer mest på er at kjæresten fortsetter samtalen på deres språk og velger derfor å eksludere deg. For meg er dette en dårlig kjæreste: å holde noen utenfor er dårlig gjort, rett og slett. Jeg ville snakket med han om det, og så ville jeg revurdert forholdet om det ikke ga seg. Dette her. Han er kjæresten din, han skal trygge deg. Når hun snakker til ham på deres språk, så bør han svare på det språket dere kommuniserer på, eventuelt si at de får ta det senere. Å holde deg utenfor er på ingen måte ok. Hun er ikke nødvendigvis interessert i kjæresten din. Du skriver at hun er ny i landet, det i seg selv kan være nok til at hun føler seg veldig usikker. Du er på hjemmebane - det er ikke hun. Ikke dumt å invitere til å finne på noe så lenge det kommer fra et genuint ønske om å bli kjent. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå