AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 Et par mnd før fødsel av gutten vår var vi på visning i huset vi bor i nå, leiebolig frem til vi finner noe å kjøpe. Det er en kjempestooor hage her, masse plen, trær og busker. Huseier sa at de ønsker at noen som kan ta vare på huset og klippe plen skal bo her. Klippe plen gjør vi såklart. Og tar vare på huset. Men trær og busker har vi bare latt være som de er. Man måtte jaggu ut med mye penger om man skulle ansatt en gartner/vaktmester for alle timene det sikkert er med jobb her.. Mannen min jobber mye, jeg er mye alene med baby som nå er 9 mnd. Har ikke greie på hagearbeid noen av oss. Det er mer enn nok å gjøre med plenklipping og vedlikehold av huset😅 Huseieren sa en dag at hun skulle få et barnebarn til å beskjære noen trær her, ellers har hun ikke kommentert noe. Er her og drikker kaffe en sjelden gang.. Hvor mye hadde du forventa av leietaker? Vil ikle fremstå som lat eller hjelpeløs.. Men har altså mer enn nok å henge fingrene i. Anonymkode: 8794e...798
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #2 Skrevet 26. mai 2020 Snakk med huseier. Om dere gjør mye hagearbeid kan dere få redusert husleie. Anonymkode: 44aa6...458
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #3 Skrevet 26. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk med huseier. Om dere gjør mye hagearbeid kan dere få redusert husleie. Anonymkode: 44aa6...458 Tenker hun hadde sagt ifra om hun ikke var fornøyd. Og vi har heller den leia vi har, enn å gjøre mer i hagen for å bo billigere. Føler vi var travle nok før babyen kom, og nå flyr jo tida bare enda mer. Vil bare høre litt om hva som er vanlig. Føler jeg må snakke med eier om det viser seg at de fleste leieboere jobber med alt mulig på eiendommen. Det bør vel spesifiseres i kontrakten.. Anonymkode: 8794e...798 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 Jeg og eksen bodde en gang i en sokkelleilighet hvor de krevde vedlikehold av hage - aldri mer. Synes forøvrig det er litt rart å kreve at de som leier leilighet skal holde hagen vedlike. Hvertfall der hvor vi bodde, for der bodde ekteparet i samme hus, ergo var det jo deres private hage. Følte meg nesten som en slave enkelte ganger når vi drev på i den hagen i helgene, mens huseieren satt på verandaen sin og grillet eller drakk vin. Nei, aldri mer. Anonymkode: 1eb45...512 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #5 Skrevet 26. mai 2020 Dette er vel noe dere burde ha tenkt på før dere flyttet inn, siden det ble spesifisert at de ville ha noen som tok vare på hus og hage? Burde ikke komme som et sjokk at en hage krever en del. Det er jo vanskelig å si hva jeg som huseier hadde forventet, uten å se hagen. Men tenker plenklipping, beskjæring av hekk og fjerning av det verste ugresset (i bed og rundt huset/på gårdsplassen). Anonymkode: 196e7...d6d 1
Huffda Skrevet 26. mai 2020 #6 Skrevet 26. mai 2020 Hvis man leier en bolig med hage, er det da et sjokk at man må vedlikeholde den? Jeg trodde det var helt normalt å klippe en plen i et hus man bor i uten at huseier må spesifikt si at man skal gjøre det. Man forventer jo ikke at huseier kommer for å klippe plen! 1
Høna79 Skrevet 26. mai 2020 #7 Skrevet 26. mai 2020 Tenker at detaljnivået bør være spesifisert i kontrakten deres. Å vedlikeholde er hus kan være så mangt, ergo utydelig. Å holde vedlikehold en hage KAN innebære veldig mye mer enn å klippe plen har jeg lært meg etter at jeg fikk hage, men er avtalen der kun å klippe plenen, så er det det som er avtalt.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #8 Skrevet 26. mai 2020 Vi leide stort hos med stoooor hage, den ble klippet og stelt av huseier. Jeg leier ikke for så å måtte fli alt mulig rart. men som de over sier bør det fremkomme tydelig i en kontrakt hva vedlikehold vil si. For handler leie om å holde huset i gang og daglig bruk. Ikke alt mulig anna dill. nå har vi eget hus. Har kun gressklipping da vi har fjernet alt av busker som krever vedlikehold 😂 Anonymkode: b878f...aa9
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #9 Skrevet 27. mai 2020 Huseier har jo sagt at det er ønskelig at dere klipper plen. Da er det jo bare å forholde seg til det. Beskjæring av busker og trær skal jo barnebarnet gjøre, så det er jo da inneforstått at hun ikke forventer at dere gjør det. Siste er vel heller ikke vanlig at leietakere gjør. Anonymkode: d1fe5...954 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå