Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk, vet ikke helt om jeg er glad enda, men kjenner iværtfall på noen positive følelser nå også...😅 Det er jo litt av et sjokk, trodde virkelig ikke dette skulle skje oss..

Ts

Anonymkode: ac102...a0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff... håper dere i det minste har kapasitet til å følge opp de andre tre barna. Litt kjipt at hele huset blir en babysone med x antall våkenetter og babyflasker når den eldste står på terskelen til ungdomstiden og trenger deres støtte og tilstedeværelse

Anonymkode: 69ffe...5a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle var de andre barna? Hva sa familien deres? Er også bekymret for mine foreldres reaksjon. Og hvordan var svangerskapet ssmmenlignet med de andre?

Ts

Men hvorfor er du bekymret for andres reaksjon? :) Det høres jo ut som at det er en overraskelse, altså ikke IVF eller andre metoder, så hvorfor i alle dager skal noen si noe som gjør deg bekymret?

Anonymkode: cd7dd...9b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff... håper dere i det minste har kapasitet til å følge opp de andre tre barna. Litt kjipt at hele huset blir en babysone med x antall våkenetter og babyflasker når den eldste står på terskelen til ungdomstiden og trenger deres støtte og tilstedeværelse

Anonymkode: 69ffe...5a1

Du, den der var unødvendig! Det er flott for barn å være en del av en stor søskenflokk. Det er ikke synd på ungdom når de ikke kommer først hele tiden. Ungdom vokser av dette og kommer til å få en fin muliget til å kunne hjelpe til. Og self vil de klare å følge opp de andre tre. De er tydeligvis to voksne og trygge foreldre som elsker ungene sine. 
Kjære TS. Gratulerer! Jeg er enegget tvilling og vi har fire søsken. Det var en flott barndom. I dag har jeg selv en liten flokk på fem. Tre ungdom og to tette med bare 12 mnd mellomrom som nå er 1,5 og 2,5. Det har vært travelt men rikt. Ungdommene har vært så flinke og fantastiske og de koser seg. Vi er så stolte av dem. 
 Vi har masse hjerteplass til alle, selv om vi har mindre tid enn andre til hvert barn. For hele flokken har vi mye tid, derimot. Det øvekjøres, det holdes konfirmasjoner og dåper. Og jada, fikset alt helt greit 
Vi jobber forresten i gode yrker begge to, høy utdannelse. 

Dette vil gå fint! Pust godt og våg å være glad nå:) 

Anonymkode: ca2f2...966

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ps: i forhold til yrke og jobb, var poenger mitt at man kan få til både meningsfulle jobber OG stor familie. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er du bekymret for andres reaksjon? :) Det høres jo ut som at det er en overraskelse, altså ikke IVF eller andre metoder, så hvorfor i alle dager skal noen si noe som gjør deg bekymret?

Anonymkode: cd7dd...9b7

Jeg tror foreldrene mine mener at det er fler enn nok fra før av, og at de kommer til å stille spørsmål ved oppfølging, plass osv. Kjenner jeg de rett blir de ikke glade i det hele tatt. 😕

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror foreldrene mine mener at det er fler enn nok fra før av, og at de kommer til å stille spørsmål ved oppfølging, plass osv. Kjenner jeg de rett blir de ikke glade i det hele tatt. 😕

Var meg TS som svarte deg forresten. Dette var helt uventet ja, ikke IVF eller noe slikt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er da ikke dine foreldres avgjørelse?

Gratulerer!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du, den der var unødvendig! Det er flott for barn å være en del av en stor søskenflokk. Det er ikke synd på ungdom når de ikke kommer først hele tiden. Ungdom vokser av dette og kommer til å få en fin muliget til å kunne hjelpe til. Og self vil de klare å følge opp de andre tre. De er tydeligvis to voksne og trygge foreldre som elsker ungene sine. 
Kjære TS. Gratulerer! Jeg er enegget tvilling og vi har fire søsken. Det var en flott barndom. I dag har jeg selv en liten flokk på fem. Tre ungdom og to tette med bare 12 mnd mellomrom som nå er 1,5 og 2,5. Det har vært travelt men rikt. Ungdommene har vært så flinke og fantastiske og de koser seg. Vi er så stolte av dem. 
 Vi har masse hjerteplass til alle, selv om vi har mindre tid enn andre til hvert barn. For hele flokken har vi mye tid, derimot. Det øvekjøres, det holdes konfirmasjoner og dåper. Og jada, fikset alt helt greit 
Vi jobber forresten i gode yrker begge to, høy utdannelse. 

Dette vil gå fint! Pust godt og våg å være glad nå:) 

Takk, dette er til hjelp. Jeg kjenner jo på at jeg er redd gor å ikke kunne gi nok av meg selv til alle. Fatter fortsatt ikke at det faktisk er to der inne. Prøver å forestille meg et liv med 5 barn, og selv om vi begge har relativt god inntekt sliter jeg med å se for meg sydenturer osv i nærmeste framtid. Jeg er så sliten nå, jeg vil jo ikke akkurat være mer uthvilt med to som muligens er våken på natta osv. Uff nei, kjenner at dette ble en litt voldsom nyhet selv om man alltids vet at sjsnsen for flerlinger er der. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Neida, det er jo ikke det. Men er redd det vil ødlegge relasjonen vår. Situasjonen er uansett bare slik nå. Gruer meg selv om jeg er en voksen dame til å fortelle dette til foreldrene mine. Kan forstå at det høres rart ut.

Ts

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Neida, det er jo ikke det. Men er redd det vil ødlegge relasjonen vår. Situasjonen er uansett bare slik nå. Gruer meg selv om jeg er en voksen dame til å fortelle dette til foreldrene mine. Kan forstå at det høres rart ut.

Ts

Da vil jeg anta at relasjonen ikke var så alt for god i utgangspunktet?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Da vil jeg anta at relasjonen ikke var så alt for god i utgangspunktet?

Stemmer nok godt det ja..

Ts

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer ! Jeg fikk tvillinger for 4 mnd siden og vi koser oss veldig 🙏🏽 
hold  ut dem Første 3 mnd så letter det seg veldig. 

Anbefaler: 

Baby brezza, melkemaskin. Snakket med mange tvilling mødre og det er veldig vanskelig å fullamme to stk. All kred til dem som klarer å orker, jeg klarte ikke. Så gir begge deler og det er så deilig med den maskinen på natta! 
Du har jo mye erfaring med barn så dette går bra ! 

Lykke til!

Anonymkode: b68e2...a35

Signerer denne! Mine er 3 måneder og det har definitivt blitt lettere de siste ukene ☺️ Sover fra 22-08, smiler og ler. Helt annerledes enn nyfødt-perioden! Det er jo så klart slitsomt i perioder, men synes det er overkommelig (dette er mine 2 første barn da, så selvfølge litt annerledes!)

Anbefaler også babybrezza 👀 Helt fantastisk! Jeg pumper også 4-5 ganger i døgnet ved siden av, men du må jo kjenne på om du orker/gidder det ☺️ Det blir jo mye jobb 🙈

Du har masse å se frem til! Og gratulerer så mye 💓

Anonymkode: 5b6ec...aac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Signerer denne! Mine er 3 måneder og det har definitivt blitt lettere de siste ukene ☺️ Sover fra 22-08, smiler og ler. Helt annerledes enn nyfødt-perioden! Det er jo så klart slitsomt i perioder, men synes det er overkommelig (dette er mine 2 første barn da, så selvfølge litt annerledes!)

Anbefaler også babybrezza 👀 Helt fantastisk! Jeg pumper også 4-5 ganger i døgnet ved siden av, men du må jo kjenne på om du orker/gidder det ☺️ Det blir jo mye jobb 🙈

Du har masse å se frem til! Og gratulerer så mye 💓

Anonymkode: 5b6ec...aac

Godt å høre. Tar imot ALLE tips. Klarer fortsatt ikke være helt glad for detta enda, men jeg ser jo mye positivt også. Er veldig glad vi kan få barn, jeg skal ikke klage. Men dobbelt opp ble et sjokk. Det kommer nok til å gå fint dette også. Takkfor støttende ord ❤

Ts

Skrevet

Hvis det er noen trøst så er du allerede relativt trent på å organisere mer enn to barn, så når spedbarnstiden er over så blir ikke kaoset så veldig stort fra tre til fem barn.

Når det gjelder "oppstarten" er det nok en idé å melde seg inn i tvillingmamma-grupper enten på facebook eller generelt, se om du finner en barselgruppe med tvillingmammaer, og slikt.
Jeg har en venninne som selv fikk tvillinger, og svigerinna til en kompis av meg fikk firlinger(!) og de har sagt at flerlinggrupper og møter med andre flerlingforeldre har vært gull verdt.

Ellers ser det ut som du har fått en hel masse gode råd som jeg ser du også har tatt godt imot, så jeg kan ikke annet enn å ønske deg lykke til. Når det verste sjokket går over, kommer du nok til å synes det er litt stas allikevel, men jeg skjønner godt at det var et sjokk å finne ut at det var to og ikke bare én.
Ting ordner seg, og du klarer nok dette også. Jeg heier på deg!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 26.5.2020 den 16.49, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg i sjokk. Vi har tre barn fra før, og ønsket oss en attpåklatt. Nå blir det FEM barn 😱

Noen som har fått tvillinger her?

Går gravid med tvillinger ☺️

Anonymkode: add72...c6f

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer ! Jeg fikk tvillinger for 4 mnd siden og vi koser oss veldig 🙏🏽 
hold  ut dem Første 3 mnd så letter det seg veldig. 

Anbefaler: 

Baby brezza, melkemaskin. Snakket med mange tvilling mødre og det er veldig vanskelig å fullamme to stk. All kred til dem som klarer å orker, jeg klarte ikke. Så gir begge deler og det er så deilig med den maskinen på natta! 
Du har jo mye erfaring med barn så dette går bra ! 

Lykke til!

Anonymkode: b68e2...a35

Enig! Ene sliter med å ta pupp, digg med Brezza. Kjedelig å vaske den etter hver 4. gang men blir en vanesak.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer!❤️ Jeg tenker at når barna kommer over babytiden vil det være deilig for dere foreldre at barna har en jevnaldrene å leke med. Heller enn å ha en attpåkladd hengene i skjørtet som må aktiviseres konstant, så vil de nok ha mye glede i hverandre og sånn sett være avlastende for dere foreldre☺️

Anonymkode: bb54f...c5d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer nok godt det ja..

Ts

Er trist at det er slik. 
men heldigvis så kan du fortelle dette når du føler du ønsker. Prøve å glede deg og se fram til en fin tid ❤️ Det skal ikke noen få ta fra dere, selv foreldre eller andre. 
mer jo ikke sånn at man bare bestemmer at nei vi tar to i samme slengen, dette er jo en omveltning for dere. Så at andre skal stille spørsmål til bo plass osv tror jeg dere fint kan klare å tenke til dere selv. - ikke la noen få deg/dere til å sitte med en kjip følelse på at det er tvillinger. 

jeg tror dette blir helt supert ❤️ Og gratulerer så mye til dere! 

Anonymkode: add72...c6f

• Liker 2
Skrevet (endret)

Gratulerer! Litt mye stress i starten med samsoving og amming ( ingen skam å spe på med mm om det blir for tøft ), men ellers bare moro. De vil ha hverandre, alltid noen å leke med med. Når jeg fikk min tredje så måtte vi underholde henne mye mer, mens tvillingen hadde så mye glede av hverandre. Hilsen tvillingmamma.

Endret av morhjertegod
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...