Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer 🥰 ingen personlig erfaring men alle de jeg kjenner med tvillinger sier at det også var mange fordeler med tvillinger, som for eksempel at de fant trygghet i hverandre og dermed sov bedre og at de alltid hadde hverandre til lek og underholdning. Litt tung blir det nok i nyfødtperioden, men du er jo en erfaren mor og har nok mange gode tips og triks i ermet 😄

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 26.5.2020 den 16.49, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg i sjokk. Vi har tre barn fra før, og ønsket oss en attpåklatt. Nå blir det FEM barn 😱

Noen som har fått tvillinger her?

Anonymkode: ac102...a0c

Gratulerer! :takke:

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Minya skrev:

Hvis det er noen trøst så er du allerede relativt trent på å organisere mer enn to barn, så når spedbarnstiden er over så blir ikke kaoset så veldig stort fra tre til fem barn.

Når det gjelder "oppstarten" er det nok en idé å melde seg inn i tvillingmamma-grupper enten på facebook eller generelt, se om du finner en barselgruppe med tvillingmammaer, og slikt.
Jeg har en venninne som selv fikk tvillinger, og svigerinna til en kompis av meg fikk firlinger(!) og de har sagt at flerlinggrupper og møter med andre flerlingforeldre har vært gull verdt.

Ellers ser det ut som du har fått en hel masse gode råd som jeg ser du også har tatt godt imot, så jeg kan ikke annet enn å ønske deg lykke til. Når det verste sjokket går over, kommer du nok til å synes det er litt stas allikevel, men jeg skjønner godt at det var et sjokk å finne ut at det var to og ikke bare én.
Ting ordner seg, og du klarer nok dette også. Jeg heier på deg!

Det skal jeg gjøre. Har time hos fastlege imorgen for å gå mer info. Fikk mye info på UL timen, men ingenting festet seg, jeg var bare i sjokk 😅

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, snurk skrev:

Gratulerer 🥰 ingen personlig erfaring men alle de jeg kjenner med tvillinger sier at det også var mange fordeler med tvillinger, som for eksempel at de fant trygghet i hverandre og dermed sov bedre og at de alltid hadde hverandre til lek og underholdning. Litt tung blir det nok i nyfødtperioden, men du er jo en erfaren mor og har nok mange gode tips og triks i ermet 😄

Takk for det! 😊 Tja, vi får se, ser for meg praktiske utfordringer, men det må jo bare gå.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er trist at det er slik. 
men heldigvis så kan du fortelle dette når du føler du ønsker. Prøve å glede deg og se fram til en fin tid ❤️ Det skal ikke noen få ta fra dere, selv foreldre eller andre. 
mer jo ikke sånn at man bare bestemmer at nei vi tar to i samme slengen, dette er jo en omveltning for dere. Så at andre skal stille spørsmål til bo plass osv tror jeg dere fint kan klare å tenke til dere selv. - ikke la noen få deg/dere til å sitte med en kjip følelse på at det er tvillinger. 

jeg tror dette blir helt supert ❤️ Og gratulerer så mye til dere! 

Anonymkode: add72...c6f

Tusen takk for det 🥰 Håper og satser på det!

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine har tatt dette svært dårlig. De er begge over 60, så jeg er litt overrasket over hvor ufin de er mot meg nå fordi vi skal få tvillinger. Jeg kan forstå bekymringene deres, samtidig tjener vi godt, er flinke med de barna vi har og har hus osv. Vanskelig å være glad over dette selv når mine foreldre er så demonstrerende negativ. Noen som har opplevd det samme? 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldrene mine har tatt dette svært dårlig. De er begge over 60, så jeg er litt overrasket over hvor ufin de er mot meg nå fordi vi skal få tvillinger. Jeg kan forstå bekymringene deres, samtidig tjener vi godt, er flinke med de barna vi har og har hus osv. Vanskelig å være glad over dette selv når mine foreldre er så demonstrerende negativ. Noen som har opplevd det samme? 

Ts

Her er det flere unger siden de ble glad for en nyhet om nytt barnebarn... Veldig negative. Men det går over. Nå som det nærmer seg at babyen kommer gleder de seg. Men det er annerledes enn med nr en og to.. Håper dine foreldre og forandrer seg etterhvert. Og jeg er helt sikker på at de kommer til å være veldig stolt av barnebarna sine når du får dem. Men det er dessverre vanlig at mange opplever negative reaksjoner med en gang de får flere unger enn normalen på 2-3. Merket det godt da jeg ventet nr 4...

Anonymkode: a6095...a2a

• Liker 3
Skrevet

Ts, ikke la dem ødelegge dette for deg. For min del er mitt dårlige forhold til mine foreldre faktisk en av grunnene til at jeg vil ha mange barn. Vi vil skape en egen stor familie, siden vi ikke har et godt forhold til andre familiemedlemmer. Håper du kan tenke noe lignende, og ikke bry deg om at dine foreldre ikke støtter dette. De har sikkert gjort og sagt mye som ikke du har vært enig i, også? Det er ingen selvfølge at foreldre er fantastiske, bare fordi de er ens foreldre. Dessverre. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig det der. Trodde ikke det skulle plage meg så mye som det gjør. Var nylig på en familiesamling hvor de behandlet meg ufint/-ignorerte meg. Trodde ikke at jeg som voksen skulle være så avhengig av at de gir meg bekreftelse/aksept. Håper det endrer seg! Takk for svar ❤

Ts

Skrevet

Meld deg inn i tvillinger 2020 Norge 

Fikk selv tvillinger i år og gruppa deler mye triks og tips ! 
Vil bare være ærlig, det er bein hardt, men det er så mye kjærlighet ! Dette er mine første så hadde null erfaring, men det har du, så det skal gå veldig bra! Noen dager er hardere enn andre og da prøver jeg bare å tenke at dette er bare for en kort periode! 
masse lykke til❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh,lykke til Ts.

Vi har en attpåklatt som nr 4,ønsket veldig at det var tvillinger da jeg ble gravid. ❤️
Så heldige de er som vil ha hverandre i oppveksten. 

Anonymkode: ece8b...5e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synd å lese om foreldrene dine ts..

Forstår ikke helt hva de vil oppnå med slik oppførsel. Det eneste de oppnår er å miste sin datter og sine barnebarn. 

Hadde det vært meg så ville jeg unngått å besøke dem, regner med det ikke kommer noen invitasjoner slik de oppfører seg uansett. Til slutt må jo en av dem reagere å si unnskyld, om ikke så får du sende dem ei lengre melding om ei stund om hvordan det er for deg og din familie. En familie som gleder seg til å få to små, lykken skal ikke drepes av to eldre som ikke kan glede seg på andres vegne. 

Håper du gleder deg til barna blir født. Selvfølgelig går du med dobbelt så mye bekymringer og tanker, men tenk hvor mye dobbelt lykke og kjærlighet du vil få tilbake. Det er ingenting som kan måle seg med nedturene, men det er heller ingenting som kan måle seg med oppturene. Du har masse erfaring og har helt sikkert gode rutiner i hverdagen, dette vil nok ikke bli noe problem for dere! Og når du tenker på feriene fremover, det er 4 uker av et helt år. Barna vil sette like stor pris på fine dager på stranda som en tur til syden.

Anonymkode: aca03...a28

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 27.5.2020 den 20.27, Djækklåsst skrev:

Enig! Ene sliter med å ta pupp, digg med Brezza. Kjedelig å vaske den etter hver 4. gang men blir en vanesak.

Trikset med Brezza og tvillinger er å ta dobbel porsjon for hvert trykk, og så fordele innholdet i to flasker. I tillegg alltid vaske den rett før leggetid, så slipper man gjøre det om natten. Man kan altså fint vaske etter 2-3 ganger, så merker den det slik at det blir 4 ganger til neste gang den «sier fra». Trenger altså ikke vente til den varsler.

Anonymkode: 6f6ba...d5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så gøy, gratulerer 😃 hadde du noen anelse fra før? Sterkere symptomer? 

Anonymkode: 9c5d4...8ce

AnonymBruker
Skrevet
På 26.5.2020 den 18.32, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle var de andre barna? Hva sa familien deres? Er også bekymret for mine foreldres reaksjon. Og hvordan var svangerskapet ssmmenlignet med de andre?

Ts

Hei. Tror dette var meg.

Søsknene var 3,9 og 10. Familiene våre ble sjokkert men glade på våre vegner. 
svangerskapet var likt som de andre, men mine er eneggede og de fikk ttts. Måtte til Hamburg og ta laseroperasjon i morkaka i uke 22. De kom en mnd senere.  Ble lenge på sykehuset men de er friske og fine i dag 😄

https://www.menneskeverd.no/tema/tvillingtransfusjonssyndrom-2/

Anonymkode: 6919d...4a4

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så gøy, gratulerer 😃 hadde du noen anelse fra før? Sterkere symptomer? 

Anonymkode: 9c5d4...8ce

Ja, var veldig kvalm og ekstremt trøtt i forhold til de andre svangerskapene mine. Syns magen var litt synlig allerede i uke 10. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...