Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg i sjokk. Vi har tre barn fra før, og ønsket oss en attpåklatt. Nå blir det FEM barn 😱

Noen som har fått tvillinger her?

Anonymkode: ac102...a0c

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynn å spare til større bil :)

Gratulerer. Tvillinger er slitsomt å ha, ja, særlig det første året med bleieskift og amming på løpende bånd, men det er jo også dobbelt så mye glede da.

Blir morsomt å se om du får eneggede eller toeggede. Sistnevnte er jo ikke mere like enn andre, vanlige søsken, mens eneggede blir prikklike.

Anonymkode: d83ce...1b4

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir morsomt å se om du får eneggede eller toeggede. Sistnevnte er jo ikke mere like enn andre, vanlige søsken, mens eneggede blir prikklike.

Sier du det? Er det ny vitenskap?

Anonymkode: 6f6ba...d5a

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppfør deg ordentlig.

Anonymkode: 270d5...31c

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva? Nei, dette er jo almennkunnskap? Eller er du ironisk nå? Noe jeg lærte på nittitallet, da jeg var ung samboer med en enegget tvillingmann. Broren hans fikk barn med sin samboer, og de fikk i sin tur også eneggede tvillinger. Et par jenter det hadde vært klin umulig å se forskjell på om det ikke hadde vært for at den ene av dem hadde en føflekk på str med en mynt under haken. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår forskrekkelsen TS, men det skal nok gå bra. Dere er jo ikke nybegynnere heller.

Hvor gamle er de andre barna deres? Når du skriver at dette svangerskapet var tenkt å være attpåklatt, så betyr det vel at de eldre søsknene er så store at de greier mye selv, og kanskje også kan hjelpe til med småsøsken etterhvert?

Anonymkode: c33bb...849

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår forskrekkelsen TS, men det skal nok gå bra. Dere er jo ikke nybegynnere heller.

Hvor gamle er de andre barna deres? Når du skriver at dette svangerskapet var tenkt å være attpåklatt, så betyr det vel at de eldre søsknene er så store at de greier mye selv, og kanskje også kan hjelpe til med småsøsken etterhvert?

De andre barna er 7, 8 og 11. Ble bare så stor omstilling. Vi har jo tullet om at det er fler, men trodde jo ikke det. Hele svangerskapet og barselstiden blir jo noe helt annet nå. Begynnte å gråte i bilen etter UL timen, er fortsatt i sjokk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynn å spare til større bil :)

Gratulerer. Tvillinger er slitsomt å ha, ja, særlig det første året med bleieskift og amming på løpende bånd, men det er jo også dobbelt så mye glede da.

Hun kunne ikke si noe om de var eneggede eller ikke, men de hadde iallefall egen fostersekk og morkake 👍 Ja, blir rart å se!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De andre barna er 7, 8 og 11. Ble bare så stor omstilling. Vi har jo tullet om at det er fler, men trodde jo ikke det. Hele svangerskapet og barselstiden blir jo noe helt annet nå. Begynnte å gråte i bilen etter UL timen, er fortsatt i sjokk.

Det er kanskje ikke så rart; jeg tipper at noen og enhver kunne reagert slik. Det blir litt mye, liksom.

Har du fått snakket med mannen din?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

P.S. De blir jo heldige da, som har flere eldre søsken. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det blir kjekt at de er to, ettersom søsknene er såpass store. Gratulerer :)

Anonymkode: 21aec...697

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje ikke så rart; jeg tipper at noen og enhver kunne reagert slik. Det blir litt mye, liksom.

Har du fått snakket med mannen din?

Ja, han ble først veldig stresset over økobomi, nok rom i huset, bil osv. Men nå er hsn kjempe glad. Jeg føler meg fortsatt bare i sjokk. Hadde ikke trodd dette skulle skje oss.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En til eller fra når dere likevel har tre fra før vil nok ikke merkes utenom den første tiden. Det er uansett godt de andre er såpass mye eldre. Mer overskudd til de minste to og de vil nok ha glede av hverandre. Gratulerer og lykke til! 

Anonymkode: aa1f8...e8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, han ble først veldig stresset over økobomi, nok rom i huset, bil osv. Men nå er hsn kjempe glad. Jeg føler meg fortsatt bare i sjokk. Hadde ikke trodd dette skulle skje oss.

Så hyggelig å høre at han gleder seg. Fedre tenker nok mye på det økonomiske og materielle, og så tenker mødre mye på selve arbeidet med småbarn og hvordan det skal gå. Kanskje derfor du er i sjokk.

Har ikke tvillinger selv altså, men de jeg kjenner som har fått to(eller tre) på én gang, sier det går greit - det handler ofte om å innordne seg litt annerledes sånn rent praktisk.

Det fins forresten en egen forening for tvilling-/flerlingeforeldre, der kan det sikkert være noe nyttig for dere å hente.

https://www.tvilling.no/

Gratulerer og lykke til i tiden framover!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer!

😍

Anonymkode: 593a6...c75

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer 😄 Jeg fikk og tvillinger som nr 4&5. Helt fantastisk 😄

Anonymkode: 6919d...4a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer 😄 Jeg fikk og tvillinger som nr 4&5. Helt fantastisk 😄

Anonymkode: 6919d...4a4

Hvor gamle var de andre barna? Hva sa familien deres? Er også bekymret for mine foreldres reaksjon. Og hvordan var svangerskapet ssmmenlignet med de andre?

Ts

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet

Åååh!

Gratulerer! Dette tror jeg dere klarer helt fint. Dere har god trening og vet hva dere går til. :)

Lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer!😁 Jeg er tvilling, med den samme aldersforskjellen til våre tre eldre søsken. Og jeg syns det hadde vært utrolig kjedelig å bare være meg, så langt etter de tre eldste! Vi var jo en familie på 4 i mange år etter de store flytta ut. Så glad for å ha et søsken hjemme da!

Lykketreff, vil jeg kalle dette!🤩

Anonymkode: 759bf...ddd

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer ! Jeg fikk tvillinger for 4 mnd siden og vi koser oss veldig 🙏🏽 
hold  ut dem Første 3 mnd så letter det seg veldig. 

Anbefaler: 

Baby brezza, melkemaskin. Snakket med mange tvilling mødre og det er veldig vanskelig å fullamme to stk. All kred til dem som klarer å orker, jeg klarte ikke. Så gir begge deler og det er så deilig med den maskinen på natta! 
Du har jo mye erfaring med barn så dette går bra ! 

Lykke til!

Anonymkode: b68e2...a35

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...