Gå til innhold

Smerter i overarmen -legen tar det ikke seriøst..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i et par måneder hatt endel smerte i høyre overarm. Det er ikke strålende smerte, og har ikke smerter i nakken eller skuldrene -kun overarmen. Er permittert, så kan umulig være overbelastning. dette har vart så lenge, jeg blir så frustrert.. Hva kan dette være? Er det mulig å ha betennelse bare i overarmen?

Det er definitivt verst på natten. Våkner "hundre ganger" hver natt fordi det gjør så vondt i armen at jeg må endre stilling. Klarer ikke å ligge på den siden i det hele tatt.

Jeg har ikke nedsatt kraft, ingen utstrpling og bruker armen som normalt. Men hver natt sliter jeg pga smertene. Jeg har også litt mer begrensning ifht bevegelse -klarer ikke å løfte armen like høyt som venstre arm feks. Men ingen økende smerte ved bruk. har tatt ibux som hjelper bra, men kun kortvarig -etter noen timer er det like ille..

Fastlegen sier jeg bare skal "se det an". Men nå er det godt inn i 3 mnd -med hverken forbedring eller forverring.. Noen som har hatt dette?

Anonymkode: 5192f...129

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hva det kan være, men her tenker jeg du enten får bytte fastlege, eller pushe gjennom at du får undersøkt det enten med CT, UL eller lignende. Evt gå privat. Kan jo ikke bare gå rundt sånn uten å få utredning:/

Anonymkode: 87f77...454

AnonymBruker
Skrevet

Bestill time hos en fysio/manuellterapaut. Du trenger ikke henvisning lengre, og da får du undersøkelse fra noen som har peiling på muskler og skjelett :) hvis det er betennelse kan det være så vondt ja, og da kan de også behandle deg.

Anonymkode: 33ee9...d18

AnonymBruker
Skrevet

Hva med som nevnt over; manuellterapeut/fysio eller kiropraktor?

Anonymkode: 07249...62c

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som smerter relatert til avklemming av nerver i skulder, ville bestilt en timo hos fysio og fått en vurdering der. 

Anonymkode: 24ca9...7cd

AnonymBruker
Skrevet

Prøv naprapat. 

Anonymkode: d6796...b33

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i et par måneder hatt endel smerte i høyre overarm. Det er ikke strålende smerte, og har ikke smerter i nakken eller skuldrene -kun overarmen. Er permittert, så kan umulig være overbelastning. dette har vart så lenge, jeg blir så frustrert.. Hva kan dette være? Er det mulig å ha betennelse bare i overarmen?

Det er definitivt verst på natten. Våkner "hundre ganger" hver natt fordi det gjør så vondt i armen at jeg må endre stilling. Klarer ikke å ligge på den siden i det hele tatt.

Jeg har ikke nedsatt kraft, ingen utstrpling og bruker armen som normalt. Men hver natt sliter jeg pga smertene. Jeg har også litt mer begrensning ifht bevegelse -klarer ikke å løfte armen like høyt som venstre arm feks. Men ingen økende smerte ved bruk. har tatt ibux som hjelper bra, men kun kortvarig -etter noen timer er det like ille..

Fastlegen sier jeg bare skal "se det an". Men nå er det godt inn i 3 mnd -med hverken forbedring eller forverring.. Noen som har hatt dette?

Dette er mat for fagpersoner innen muskel- og skjelettlidelser. Der har leger null peiling, så å ta dette til fastlegen blir som å gå til en rørlegger og be om hjelp til å få montert taklampe. Fysioterapeut er rette vedkommende - de henviser deg til videre utredning og sykemelder etter behov.

Anonymkode: 09ce9...309

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med som nevnt over; manuellterapeut/fysio eller kiropraktor?

Anonymkode: 07249...62c

🤦‍♂️🤦‍♀️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 7ac36...3ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv naprapat. 

Anonymkode: d6796...b33

🤦‍♂️🤦‍♀️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♀️🤦🏾‍♂️🤦🏾‍♀️🤦🏿‍♂️🤦🏿‍♀️

Anonymkode: 7ac36...3ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sjekket det ut hos en fysioterapaut, eller napratapat om det er lang ventetid hos fysio.

Anonymkode: 9b991...4a4

• Liker 1
Gjest Boron
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du nettopp vært hos fastlegen, eller er det noen uker siden?

Jeg ville oppsøkt fastlegen på nytt ganske snart. 3 mnd er vel nok til å se ting an. Kanskje han er mer villig til å se på mulighetene for en utredning og behandling neste gang du kommer med samme problemet.

Hvis han ikke gjør noe, og fortsetter å trenere deg, ville jeg byttet fastlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...