Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lill Thea
Skrevet

Jeg har fet hud og synes ofte sminken sitter dårlig...Jeg har alltid bare bruke olje-fri flytende foundation. Jeg har hørt mange sier at pudder sitter bedre,men jeg lurer på om det er lurt av meg å bruke pudder siden jeg har fet hud? Er ikke disse produktene veldig "tunge"? Finnes det løs eller kompakt pudder til fet hud?

Om jeg kan bruke pudder, hva bør jeg da bruke? Er det best med kompakt pudder-det dekker vel mer? Og jeg trenger kanskje løspudder over for å matte ned, eller? Noe gode tips til komapakte pudder som er til min hud, dekker bra, gir naturlig resultat og matter ned huden?

Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg har fet hud, og bruker pudder. :)

Så jada, det skal gå bra.

Jeg har flere pudder, men et som er spesielt bra mot fet hud er Cliniques pudder (superpowder; double face powder).

Den matter ned huden veldig bra, og er i kompakt form.

Har ingenting å si om du velger kompakt eller løst pudder så lenge den holder hva den lover.

Gjest Kallenavn
Skrevet

Jeg synes at du bør slutte å bruke dekk-krem/pudder i det hele tatt. Det gjør at du aldri kvitter deg med fet hud problemet ditt. I stedet for kjøp deg en bra hudpleieserie som vil normalisere huden din.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg synes at du bør slutte å bruke dekk-krem/pudder i det hele tatt. Det gjør at du aldri kvitter deg med fet hud problemet ditt. I stedet for kjøp deg en bra hudpleieserie som vil normalisere huden din.

Hudtypen er genetisk, og en god hudpleieserie kan i høyden holde den i sjakk, ikke endre den. Du kan ikke omprogrammere kroppen.

Til trådstarter: Clinique har et pudder spesielt før fetere hud, det heter Stay Matte. Eventuelt kunne du jo prøve Mineral Veil fra ID Bare Escentuals, som bare matter ned uten å tilføre farge.

Gjest Kallenavn
Skrevet

Jeg er ikke enig med deg. Jeg har selv vært plaget av fet hud og nå er huden min normal. Jeg trenger hverken å dekke den med foundation eller med pudder.

Hudtype er ikke bare avhengig av gener. Det er flere faktorer som påvirker dette - f.eks. kosthold, klimat, hormonbalansen i kroppen..

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du ikke gjør noe som helst med huden din (produkter osv), vil huden din vende tilbake til slik den var før du begynte med de aktuelle produktene. Du kan påvirke oppførselen til huden, men ikke endre den permanent.

Jeg selv, for eksempel, har notorisk tørr hud, og så lenge jeg bruker MD Formulations i tillegg til de andre produktene, holder jeg det i sjakk. Men slutter jeg, er huden tilbake til samme tilstand i løpet av to uker.

Selvsagt gjelder det å spise nok essensielle fettsyrer, drikke nok vann osv, men så lenge man har et sunt kosthold, er det lite ekstra man kan gjøre. Man får for eksempel ikke kviser av sjokolade i seg selv, men i perioder hvor man spiser mye sjokolade, er kanskje kostholdet ellers i ubalanse?

Gjest Kallenavn
Skrevet

Jeg er delvis enig med deg. Du må bruke gode hudpleieprodukter hele tiden for å vedlikeholde en bra tilstand av huden.

Gjest screw-biogime
Skrevet

Slettet. Hege (admin)

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis du skal bruke pudder over foundation ville jeg kjøpt løspudder. Lettere å få det til se naturlig ut. Vær forsiktig med pudder, det er såå stygt om det synes.

(Angående biogime, en mer effektiv anti-reklame skal man lete lenge etter.)

Gjest snooops
Skrevet

Du bør ikke bruke vanlig kompakt-pudder om du har fet hud, disse vil bare gjøre huden enda fetere og i tillegg tette porene. Det beste jeg har prøvd (har også veldig fet hud) er Jane Iredale Pressed Base (mineralfoundation) etterfulgt av Jurlique Rose Silk Dust (mattende pudder). Huden holder seg matt hele dagen.

Hvis huden din er veldig fet bør du kanskje vurdere å bytte hudpleieprodukter. Produkter med navnene "oil-free" og "stay matte" kan ofte gjøre problemet verre fordi de lurer huden til å produsere mer olje. Dr. Hauschka Normalizing Day Oil og Decleor Ylang Ylang er veldig gode produkter om du har fet hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...