AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 Jeg er normalvektig med en BMI på 21 men har likevel i mange år hatt komplekser for magen og for at det er her fettet legger seg. Har i tillegg et hakk under magen etter keisersnitt for 21 år siden. Nå legger liksom magevalken seg litt over hakket og det har blitt verre de siste par årene. Syns magen min står ut nesten bestandig. Har lyst til å fettsuge og utføre et løft dvs. fjerne litt hud for at den skal bli strammere og flatere. Har fått endel penger og lurer på om jeg skal tørre å bruke de på det. Dere som har fått utført det, ble dere fornøyd og var det verdt 1-2 uker ferie, smerter og penger? Er 47 år og like forfengelig som da jeg var 25. Anonymkode: 7eaea...b66 1
Gjest Ishm Skrevet 26. mai 2020 #2 Skrevet 26. mai 2020 Har lest om folk som ble lam i magen etter det. Vet ikke om det er verdt det? har selv vurdert det, er normal vektig. Men risikoen er jo ekstrem
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #3 Skrevet 26. mai 2020 Ville hvertfall først prøvd å slanke meg og se om det hjalp. Jeg får selv mye fett på magen hvis jeg har bmi 21. Trives best rundt 19. Det er alltid forbundet risiko ved operasjoner, så ville prøvd alt annet først. Anonymkode: cea18...a85 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 Jeg gjorde det, var superbra trent uten at det hjalp på huden. Jeg er 166 og veide vel det samme som nå, ca 54-55, så å slanke seg mer var ikke aktuelt og hadde ikke hjulpet. Keisersnittet mitt var gjort i hast og ikke særlig pent og huden hang over. Jeg må ærlig talt si at det er de beste pengene jeg har brukt i hele mitt liv! Det tar tid før det ser bra ut, og du må gå med korsett en stund og huden blir blå, så det er for sent nå hvis du håper å se bra ut i bikini i sommer Jeg tok nedre mageplastikk, så sånn sett er huden over navelen bittelitt løs, men det synes bare når jeg bøyer meg og knapt nok da. Jeg hadde ikke mye fett, og ikke noe jeg hadde brydd meg om hvis huden ikke var slapp etter graviditet. Var som sagt veldig godt trent. Men legen mente det ville bli bedre resultat så jeg lot han ta det selv om jeg først sa nei. Arret jeg sitter igjen med er bredere enn keisersnittet, men er under trusekanten og ganske flatt, dvs selve arret er flatt, men magen blir ikke like myk i overgangen fra vuvla, siden det begynner å gå ut rett etter arret. Men jeg er fortsatt bra trent, så har jo ikke mye mage, og det synes mest når jeg er naken. Som sagt beste jeg har gjort! Og jeg er ikke en som tar hverken botox eller noen andre greier for utseendet. Men kroppen min, som jeg er så flink til å passe på, ville jeg ha tilbake etter fødsel. Hadde klart å leve fint uten å gjøre det, men når vi er så heldige at det er mulig... Var deilig å slippe å kle meg for å skjule magen. K44 Anonymkode: d45fe...d98 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #5 Skrevet 26. mai 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville hvertfall først prøvd å slanke meg og se om det hjalp. Jeg får selv mye fett på magen hvis jeg har bmi 21. Trives best rundt 19. Det er alltid forbundet risiko ved operasjoner, så ville prøvd alt annet først. Anonymkode: cea18...a85 Veier 66 kg og er 1,76 cm høy men ja kunne fint veid 5 kg mindre og ønsker det også, men veldig vanskelig å gå ned. Har gått ned 3,5 kg siden desember men holder meg stor sett på rundt 66 kg. Er ikke glad i å trene og etter treningstudioene stengte så har jeg blitt enda latere. Hadde jo selvsagt fått mindre og flatere mage av å gå ned noen kg men syns huden er slapp så vet ikke om den hadde blitt så mye finere uten klær. For mange år siden veide jeg 56 kg og var ganske tynn og jeg hadde fremdeles endel magefett, så på meg er det det siste som forsvinner tydeligvis. Anonymkode: 7eaea...b66 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Skrevet 27. mai 2020 Det er jo ikke helt naturlig for kvinner å være helt uten fett på magen da. Jeg vet hvor mye som kan gå galt ifm operasjon og tiden etter, så jeg ville definitivt gått ned i vekt først for å se hvordan det blir. Du trenger absolutt ikke trene, bare spise mindre. Den innsatsen er verdt det hvis du ønsker tynnere mage såpass ille at du vurderer operasjon.. Anonymkode: cea18...a85 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #7 Skrevet 28. mai 2020 Jeg ville helt klart gått ned de kiloene du ønsker, da får du jo mye strammere hud! Kjenner en som ikke klarte å vente, orket ikke slankingen og hun angret veldig! Anonymkode: d45fe...d98 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 Jeg har gjort det, men på sidene, ikke foran. Ble veldig fornøyd. Angrer på at jeg ikke tok foran også. Er veldig jevnt, ingen arr eller problemer i ettertid. Anonymkode: abd25...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #9 Skrevet 29. mai 2020 På 28.5.2020 den 21.15, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort det, men på sidene, ikke foran. Ble veldig fornøyd. Angrer på at jeg ikke tok foran også. Er veldig jevnt, ingen arr eller problemer i ettertid. Anonymkode: abd25...3fd Hvilken klinikk utførte du det? Anonymkode: 7eaea...b66 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #10 Skrevet 29. mai 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken klinikk utførte du det? Anonymkode: 7eaea...b66 Hos Caviglia på aleris. De var veldig greie i ettertid også. Anonymkode: abd25...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #11 Skrevet 29. mai 2020 Hvor lang ferie måtte du ta? Anonymkode: 7eaea...b66 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #12 Skrevet 30. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang ferie måtte du ta? Anonymkode: 7eaea...b66 1 uke Anonymkode: abd25...3fd 1
Husmoren Skrevet 8. mai 2021 #13 Skrevet 8. mai 2021 Ser at tråden er fra en stund siden. Hvordan gikk det med deg? Jeg opererte for 3 uker siden. Magemuskelen mine var over 10 cm ifra hverandre etter svangerskapene. Samt at jeg fjernet 300gr fett og 600gr hud. Jeg er 164 og 52 kg. Trener 3 dager i uken. Helt umulig å få bort huden, så jeg heiv meg under kniven som 40 årsgave til meg selv. Har slitt mye med ryggen og håper at den får hjelp av magen nå til å holde kroppen «oppe» 🤗 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #14 Skrevet 27. september 2022 Jeg er en kvinne i 30 årene, ingen barn, naturlig slank, veldig slanke ankler/ben og armer. Er 172 høy og veier 55-57kg. Bruker str.S/XS. Små bryst (75b) og tynn, men har alltid plagdes med at jeg kun legger på meg på magen. Har prøvd å trent og spist sunt og gikk ned til 52 kg en periode, men hadde fortsatt en fettklatt nederst på magen som ikke ville bort. Den var ikke veldig stor, men til min kropp og mine proposjoner så det veldig rart ut når alt annet var så tynt. Venner kommenterte tilogmed at jeg hadde stor mage ift. resten av kroppen. Dette er genetisk og søsteren min og moren min er helt lik. Søsteren min som har helt lik kroppsfasong og vekt som meg tok fettsuging i mars og hun har fått bort den kulen helt nederst og er nå kjempefornøyd med resultatet, helt fin og jevn hud og hun angrer ikke et sekund. Hun fikk 5 snitt foran og 6 bak. Jeg valgte å følge i hennes fotspor, men var på 4 ulike konsultasjoner og valgte legen som var villig til å ta mest, samtidig som jeg fikk minst mulig arr. Den ene legen ville ikke ta valker, da hun mente jeg ikke hadde noe å ta der. To andre mente de kun kunne fjerne ca 1 cm, mens den siste legen sa at jeg hadde mye valker og at det var mye å ta av. Var denne legen jeg valgte. Hun var også den eneste som ville ta opp mot bh-valker/rygg. Hun var også billigst av alle jeg var på konsultasjon hos. Betalte 49.000 for hele magen, flanker og opp mot rygg. Får 50% rabatt på område nr.2 når man tar det samtidig. Var hos Anne Elisabeth Isern på Volvat Stokkan i Trondheim. Jeg har 3 arr foran, to på hver side av bikinitrusen og en på siden av øvre mage, har to arr bak. Legen sa etter operasjon at hun var litt sjokkert over hvor mye fett jeg hadde som de hadde fjernet da jeg var så tynn ellers, men at jeg hadde endel på magen. Det ble fjernet 1000ml på hele magen, samt 900ml bak på hver side (valker og opp mot ryggvalker, dette til tross for at de 3 andre legene mente de max kunne da 1cm fett og at det ikke var noe å ta opp mot bh-valker) Totalt 2800ml fett fjernet. Merket ingenting til narkose, våknet 10-15min etter operasjonen og følte meg helt fin, kvikk og rask. Ingen kvalme, uvel, svimmel, hodepine, smerte eller noe som helst. Søsteren min fikk tramadol etter operasjonen og hun følte seg veldig kvalm og svimmel, hodepine, sløv og fjern, sov mye og var dårlig, så hun sluttet på tramadol etter to dager og følte seg da helt fin. Jeg fikk Arxocia av lege da hun sa de ikke anbefalte tramadol og skulle være forsiktig med dette. Med arxocia så føler jeg meg helt som normalt, ingen bivirkninger eller ubehag. Arxocia er også betennelsedempende og virker mot helvelse, samtidig som det er smertestillende. Jeg har heller ingen smerter. Jeg er litt øm/støl på mage, men merker ikke særlig til det. Derimot er jeg veldig øm/støl i ryggen siden det ble fjernet mye der. Har ikke noe smerte, men når jeg skal reise eller sette meg, bøye eller strekke meg, bruke hender/dra i ting, kle på meg, gå opp av sengen og slikt så føles det veldig ømt/vondt og som at hele huden er i strekk og skal revne, men dette er kun i disse situasjonene, ellers når jeg sitter/ligger i ro er det ingen ubehag og formen er på topp. Jeg var tilogmed på apoteket og handlet og innom noen butikker rett etter operasjonen. Så tror det går helt fint om du kun skal ta litt foran på magen. Går nå med kompresjonsplagg som skal være på i 4uker, så får se resultatet etterhvert. Anonymkode: ed4bd...5f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå