AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 Hei, kjæresten min kom inni meg pga kondomet sprakk (merket ikke at det hadde sprukket) og prøvde å sitte på huk for å få alt ut, men fikk likevel ganske mye inni meg. Dette skjedde for to dager siden, og fikk mensen i dag. Hadde tenkt til å ta angrepille men lurer på om jeg må det når jeg fikk mensen, eller om man fortsatt kan bli gravid siden jeg (kanskje) har sædceller inne i meg, og har mensen? Går ikke på noen prevensjon, har prøvd å google litt men er fortsatt litt usikker på om jeg trenger å ta angrepille da eller ikke. Anonymkode: 4413d...70c
Kenelz Skrevet 26. mai 2020 #2 Skrevet 26. mai 2020 Sjansen er veldig liten for du blir gravid. Usikker? Kontakt en lege.
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 26. mai 2020 #3 Skrevet 26. mai 2020 For å bli gravid må jo sexen klaffe med eggløsning som normalt skjer 12-14 dager før du får mensen. Så hvis du har fått mensen i dag vil jeg tro det er veldig liten sannsynlighet for å bli gravid. Men hvis du ikke ønsker eller er klar for barn så er det jo mye bedre å ta angrepille enn å la være for å være på den sikre siden.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 Det er sannsynligvis liten vits i å ta en angrepille. Den virker slik at den forhindrer eggløsning. Hvis eggløsning allerede har funnet sted, er det for sent. Du har akkurat fått menstruasjon, så mest sannsynlig får du ikke ny eggløsning med det første.... Og hvis du får eggløsning nå, vil ikke egget bare skylles ut med menstruasjonen da? Anonymkode: 918a2...67c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #5 Skrevet 26. mai 2020 Må bare informere om at det hjelper ikke å prøve å presse ut sæden. Enormt mange vil være igjen og svømme opp til livmoren uansett. Det er lite sannsynlig at du blir gravid når du har fått menstruasjon så kort tid etter. Du har ikke vurdert hormonspiral så du slipper å stresse med alt dette om kondomet sprekker? Anonymkode: 1f803...c89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå