Gå til innhold

Stekeovn, selge leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selge leiligheten min. Den er syv år gammel. Jeg greier ikke få stekeovnen skikkelig ren. Kan ikke huske at jeg selv har vert på en visning der stekeovnen ikke ser ny/fresh ut. Er det vanlig at man kjøper ny før salg dersom ovnen ikke er ren (er selvsagt ikke skitten, men er svimerker som jeg ikke får bort osv), eller er det slikt man som kjøper må regne med at kan forekomme? 

Anonymkode: 24490...713

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke pyrolyse på stekeovnen? 

Skrevet

Jeg kjøpte nylig leilighet og stekeovnen som stod der så ut til å ikke ha vært vasket på ti år.... Den var rett og slett grisete. Det er ikke nødvendigvis slik at de alltid er helt rene. Jeg så dette på visning og kjøpte meg ny stekeovn da jeg fikk leiligheten. 

Ville ikke tenkt noe mer på det. Er stekeovnen ellers ren utover noen svimerker så tviler jeg på at det har noe å si. 

Var på visning på en annen leilighet hvor selger ikke en gang hadde fjernet bremsespor i toalettet før visning.... Det pluss matrester i kjøkkenvasken og en breddfull søppelbøtte og en hel del annet gjorde at jeg ikke ville ha den boligen. Er det jenvnt over grusete, viser det i mine øyne at selger ikke har tatt vare på boligen, men det er helheten som teller. Om alt annet er strøkent er det ingen som reagerer på stekeovnen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, altflyter skrev:

Jeg kjøpte nylig leilighet og stekeovnen som stod der så ut til å ikke ha vært vasket på ti år.... Den var rett og slett grisete. Det er ikke nødvendigvis slik at de alltid er helt rene. Jeg så dette på visning og kjøpte meg ny stekeovn da jeg fikk leiligheten. 

Ville ikke tenkt noe mer på det. Er stekeovnen ellers ren utover noen svimerker så tviler jeg på at det har noe å si. 

Var på visning på en annen leilighet hvor selger ikke en gang hadde fjernet bremsespor i toalettet før visning.... Det pluss matrester i kjøkkenvasken og en breddfull søppelbøtte og en hel del annet gjorde at jeg ikke ville ha den boligen. Er det jenvnt over grusete, viser det i mine øyne at selger ikke har tatt vare på boligen, men det er helheten som teller. Om alt annet er strøkent er det ingen som reagerer på stekeovnen. 

Okei. Tusen takk for svar. Da satser jeg på at dette ikke er nok til å dra ned helhetsinntrykket 😊

Anonymkode: 24490...713

AnonymBruker
Skrevet

Masse gode kjerringråd for å få rengjort stekeovner:) 

Jeg fikk rent et stekefat ved å bruke en pasta blandet av eddik og bakepulver. 

Kjerringråd: Sitron og vann: Det enkle og svært billige kjerringrådet var neste utfordrer mot min superskitne stekeovn. Jeg fulgte atter en gang oppskriften: Fylte vann i en bolle, skviset ut hele den store sitronen og satte blandingen inn i forvarmet ovn på 50 grader. Der lot jeg sitronvannet stå og dampe i to timer, før jeg tok ut blandingen, iførte meg oppvaskhanskene og begynte å skure stekeovnen med klut og såpe.

Anonymkode: 4a42c...705

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv bakepulvertrikset. Det funker hver gang! 

Når det er sagt har jeg aldri opplevd at stekeovnen har vært rengjort ved innflytting. Synes det er så utrolig sløvt! Har alltid rengjort ovnen skikkelig, og jeg har bodd mange forskjellige steder! 

Anonymkode: 5c2b8...4bb

• Liker 2
Skrevet

Jeg har prøvd bakepulver, sitron, ovnrens,  grillrens, salmiakk, jif skurekrem og you name it.  Er det fastbrent så ER det fastbrent.  Vi har skrapt selve glassveggen på innsiden med barberblad og da ble den fin.  Ikke kast bort tiden på det.  Vasker man ikke stekeovnen jevnlig f.eks 1 g i uka så blir den aldri helt ren.  Jeg blåser i det.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk må begynne å lese bruksanvisningene, det står der hvilke midler som skal brukes for best og mest skånsom rengjøring av utstyret. Men i stedet kjører folk på med alskens syrer og baser og risikerer heller å ripe opp hele sulamitten.

Anonymkode: 98fd3...e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...