Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er akkurat ferdig med privatisteksamen i norsk hovedmål. Jeg vet ikke hvordan det er mulig, jeg skrev at jeg svarte på oppgave 3 i stedet for 2. Kanskje det var en tastefeil, ikke vet jeg. Skjønner at jeg sikkert blir trukket  for det, men jeg er livredd for å stryke. Er det en reel sjanse for å stryke?

Anonymkode: cceb8...06e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekket du ikke dette før du leverte? Har selv tatt både hovedmål og sidemål idag og i går og det siste kvarteret satt jeg KUN og dobbeltsjekket at ALT var skrevet riktig mtp både info i toppteksten og at resten stemte. Det er VIKTIG! Om du stryker eller ikke kan ingen svare på uten å ha sett oppgaven. Ligger du helt på strykgrensen kan det være det som vipper deg ned på stryk. Ligger du på vippen mellom 4/5 eller 5/6 kan det trekke ned. 

Anonymkode: 308dd...607

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket du ikke dette før du leverte? Har selv tatt både hovedmål og sidemål idag og i går og det siste kvarteret satt jeg KUN og dobbeltsjekket at ALT var skrevet riktig mtp både info i toppteksten og at resten stemte. Det er VIKTIG! Om du stryker eller ikke kan ingen svare på uten å ha sett oppgaven. Ligger du helt på strykgrensen kan det være det som vipper deg ned på stryk. Ligger du på vippen mellom 4/5 eller 5/6 kan det trekke ned. 

Jeg vet godt viktigheten med det. Jeg rakk ikke å dobbelsjekke nøye i dag. Fikk lest gjennom en gang. Ligger på 5 og 6 i alle fag. Fikk 5 på prøveeksamen i nynorsk og 6 i bokmål og føler at innholdet mitt var bra nok for en god karakter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet godt viktigheten med det. Jeg rakk ikke å dobbelsjekke nøye i dag. Fikk lest gjennom en gang. Ligger på 5 og 6 i alle fag. Fikk 5 på prøveeksamen i nynorsk og 6 i bokmål og føler at innholdet mitt var bra nok for en god karakter.

Da stryker du jo selvsagt ikke! Hvis du ellers har svart på det oppgaven ber om så skal du ikke stryke. De leter med lupe for å finne ut hva kandidaten KAN. Er du heldig overser de det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker sjansen er stor for at de bruker skjønn her.

Anonymkode: a7735...438

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg så mye for dette, TS ❤️ Har aldri hørt om noen som stryker pga noe sånt, de skjønner jo at du har skrevet feil nummer :) Hadde du overskrift også? I så fall skjønner de jo med overskriften hvilken oppgave du har valgt. 

Anonymkode: 68ebf...2e1

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at du stryker på et slikt grunnlag.🙂 Da skal det være umulig å forstå at oppgavenummeret bare er en slurvefeil. Forstår man hvilken oppgave det er svart på, så kan man også vurdere den. 

AnonymBruker
Skrevet

Det der er faktisk stryk. Sitter hvert år og tar imot 60-70 eksamenskarakterer og tar imot klager. Svært ofte er det slike ting som er årsak til stryk, dessverre. Ikke ofte en klage fører noe vei heller. Har hendt at de har klart å få en 2’er da. Men da fordi oppgavene har vært svært like slik at de delvis har svart på oppgaven. Beklager å måtte skuffe deg, men sånn er det.

Anonymkode: 14045...d0e

AnonymBruker
Skrevet

På universitetet kan vi ringe asap og varsle om slikt, kanskje du kan sende mail eller ringe? Det skader iallefall ikke å si fra :)

Anonymkode: 76833...d51

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er faktisk stryk. Sitter hvert år og tar imot 60-70 eksamenskarakterer og tar imot klager. Svært ofte er det slike ting som er årsak til stryk, dessverre. Ikke ofte en klage fører noe vei heller. Har hendt at de har klart å få en 2’er da. Men da fordi oppgavene har vært svært like slik at de delvis har svart på oppgaven. Beklager å måtte skuffe deg, men sånn er det.

Jobber du med eksamener fra videregående? 

Anonymkode: fe552...47e

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på. Tror de utviser skjønn dersom dette er VGS. Har du en super oppgave og vanligvis ligger på 5/6 i karakter så hadde jeg sett bort ifra det.

Anonymkode: bff43...cdf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de forstår hvilken oppgave du har svart på ut fra innledningen eller innholdet for øvrig antar jeg at dette ikke er noen problem. 

Anonymkode: 52426...4a0

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sludder og vas. Du jobber i hvert fall ikke med å rette norskeksamen i vgs. 

Anonymkode: 8aff5...000

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok norskeksamen våren 2016, og fikk karakteren seks. I ettertid har jeg gått igjennom oppgaven og funnet en klar skrivefeil og et par feil jeg ble flau over, husker ikke nøyaktig hva det var.

Uansett hva, så er det ikke dette her nok feil alene til å være strykgrunnlag, det tviler jeg veldig sterkt på.

Anonymkode: 5175f...ecf

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er delte meninger om dette. Jeg kontaktet læreren min i går og jeg spurte han da han også er sensor. Han sier hvertfall at den feilen har han sett før, men hvis det kommer tydelig frem hvilken oppgave det er så bryr ikke sensor seg. Kommer frem i innledningen min klart og tydelig hvilken oppgave det er, så jeg tror ikke jeg stryker.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sludder og vas. Du jobber i hvert fall ikke med å rette norskeksamen i vgs. 

Anonymkode: 8aff5...000

Sa ikke at jeg jobber med å rette oppgaver. Jeg tar imot karakterer og klager. Ser derfor  når elever stryker eller får dårlig karakter. Ser klagegrunnlaget og ser svaret på klagen. 

Skrevet

Hvorfor skulle sensor bry seg om dette? Har vært sensor i vgs, ikke opplevd dette, men hadde selvsagt ikke brydd meg.

AnonymBruker
Skrevet
På 26.5.2020 den 15.49, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å skrive om din egen fortreffelighet? Det er jo ikke noe TS kan gjøre med dette nå. 

Anonymkode: 7faec...9d2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tok også norsk hovedmål igår som privatist, fordi jeg på vgs klarte å GLEMME å skrive oppgavenr på langsvarsoppgaven på  norskeksamen. Utrolig kjipt. Oppdaget den feilen ca 10 minutter etter jeg var kommet hjem fra eksamen, og ringte skolen med en gang. Spurte om de kunne gå inn å skrive tallet på oppgaven slik at sensor skulle se hvilken oppgave jeg hadde svart på, men dette hadde de ikke muligheten til. Da jeg spurte om jeg kunne risikere å stryke, fikk jeg beskjed om at jeg måtte krysse fingrene for at jeg fikk en snill sensor, for det var ganske stor strykmulighet... Fikk karakter 2. 

Anonymkode: ae5cc...bfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...