Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt store, tunge bryst (Ikke superspretne, men ikke veldig hengete heller) og ammer nå første baby på 7 mnd. Jeg merker jo når lille akkurat har spist, at brystene mister piffen 😅 Som å stikke hull på en ballong. Så kommer det mer melk igjen, og de blåses opp igjen til vanlig fasong 😂 Hvordan blir det når amming er avsluttet? Er jeg stuck med de tomme ballongene for alltid da, eller går det seg til? 

Anonymkode: 99a8f...cd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går seg ikke til, blir dessverre bare verre. 

Anonymkode: 7242c...495

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går seg ikke til, blir dessverre bare verre. 

Huff da... Finnes heldigvis mye fint i plast 😆😆

• Liker 3
Skrevet

Tja exen sine synes jeg forandret seg lite etter flere barn. Hater å si det, men de er flotte selv etter bruddet. Å ja de er store. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er graviditeten og ikke ammingen som endrer brystene. Noen endrer seg lite, noen masse.

Anonymkode: faa90...916

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at dette varierer, som alt annet med kroppen etter graviditet, amming og fødsel.. Noen blir "verre", noen blir finere, noen blir helt like som før omtrent.

Selv har jeg naturlig ganske små pupper, og føler kroppen var på sitt fineste noensinne i barsel/ammeperioden - større og fyldigere bryst, samtidig som jeg ble veldig slank fordi ammingen forbrant så mye så fort. 

Etter jeg sluttet å amme ble puppene enda mindre enn før, og ganske slukne. Men etter et halvt års tid fylte de seg ut igjen, og nå er de vel stort sett som de var før. Eventuelle endringer handler vel mer om at jeg ikke er 20 år gammel lenger..

Og har lagt på meg litt igjen, ikke lenger drahjelp fra ammingen på forbrenningen, haha. Men kommer ikke til å gjøre noe med kroppen, annet enn å begynne å trene og spise sunnere. Føler jeg er for gammel til å begynne med silikonpupper og styr nå. 

Anonymkode: 60752...9e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er graviditeten og ikke ammingen som endrer brystene. Noen endrer seg lite, noen masse.

Jaja, men nå som jeg ammer er det jo umulig å si om de «originale» puppene har endret seg 😅 Så mente mest «hvordna var puppene etter avsluttet amming» kanskje. Bedre det :) 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har inntrykk av at dette varierer, som alt annet med kroppen etter graviditet, amming og fødsel.. Noen blir "verre", noen blir finere, noen blir helt like som før omtrent.

Selv har jeg naturlig ganske små pupper, og føler kroppen var på sitt fineste noensinne i barsel/ammeperioden - større og fyldigere bryst, samtidig som jeg ble veldig slank fordi ammingen forbrant så mye så fort. 

Etter jeg sluttet å amme ble puppene enda mindre enn før, og ganske slukne. Men etter et halvt års tid fylte de seg ut igjen, og nå er de vel stort sett som de var før. Eventuelle endringer handler vel mer om at jeg ikke er 20 år gammel lenger..

Og har lagt på meg litt igjen, ikke lenger drahjelp fra ammingen på forbrenningen, haha. Men kommer ikke til å gjøre noe med kroppen, annet enn å begynne å trene og spise sunnere. Føler jeg er for gammel til å begynne med silikonpupper og styr nå. 

Anonymkode: 60752...9e1

Skjønner. Bra at de fylte seg litt ut igjen da! Mine ser ut som vaskefiller når de er tomme 😄 Jeg tar nok silikon hvis de er like slappe når jeg er ferdig med barn, man er aldri for gammel til å gjøre ting som får en til å føle seg vel. Og puppene mine er såpass store at hvis de blir slik de er når de er tomme, får jeg skikkelig hengepupper i en alder av 30.. Men vi har jo alle forskjellige ting som er viktige for oss :) 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er egentlig ikke sant. De kan bli endret av graviditet, men det er amming som er drepen for puppene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De er helt håpløse. De har alltid vært litt slappe på grunn av vekttap, men nå er det så mye overflødig hud at det virkelig plager meg. Sparer til operasjon. 

Anonymkode: 75b2b...e2d

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er egentlig ikke sant. De kan bli endret av graviditet, men det er amming som er drepen for puppene. 

Eg har ikkje sjekka kva forskning seier om dette, anna enn denne artikkelen som Ammehjelpen linkar til. Forskarane fann ut at det er graviditeten som påvirker utsjånad på brysta, ikkje ammingen. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19083576/

Anonymkode: 90215...6cb

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde puppene mine kom til å endre seg veldig. 

Jeg ammet kun på et bryst og lenge var det ene brystet mye større enn det andre, og gikk ut fra at brystene ville bære preg av det når jeg var ferdig. Sluttet med ammingen når datteren min var 2,5 år, og siden det ble mindre og mindre amming så var ikke forskjellen synlig lenger når jeg sluttet å amme.  Brystet gikk gradvis tilbake til gammel størrelse. 

Så brystene mine er ganske like som det de var før graviditeten.  Jeg har mellomstore bryster som hang litt før jeg ble gravid, og har det samme nå.  Og det ene brystet er fortsatt litt større enn det andre, men det var det før også.  

Anonymkode: a6b90...0bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg har ikkje sjekka kva forskning seier om dette, anna enn denne artikkelen som Ammehjelpen linkar til. Forskarane fann ut at det er graviditeten som påvirker utsjånad på brysta, ikkje ammingen. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19083576/

Anonymkode: 90215...6cb

Ammehjelpen ønsker at så mange som mulig skal amme, så de er ikke til å stole på. Det sier seg selv at amming vil ødelegge puppene mer enn en graviditet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før var de runde i fasongen over nippelen. Nå er de tomme der... 

Anonymkode: 062d0...e31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ammehjelpen ønsker at så mange som mulig skal amme, så de er ikke til å stole på. Det sier seg selv at amming vil ødelegge puppene mer enn en graviditet. 

Fint om du begrunner påstandene dine - alle linker jeg finner er nemlig uenig med deg. Ikke at utsagnene spiller noe som helst rolle for meg, for jeg har ammet i 7 mnd og kommer til å fortsette til mini ikke vil mer. Ei heller har det noe med trådens tema og gjøre. Så bare gi deg er du grei :) 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

ts

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Mine er som før, men jeg har/hadde små pupper.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde puppene mine kom til å endre seg veldig. 

Jeg ammet kun på et bryst og lenge var det ene brystet mye større enn det andre, og gikk ut fra at brystene ville bære preg av det når jeg var ferdig. Sluttet med ammingen når datteren min var 2,5 år, og siden det ble mindre og mindre amming så var ikke forskjellen synlig lenger når jeg sluttet å amme.  Brystet gikk gradvis tilbake til gammel størrelse. 

Så brystene mine er ganske like som det de var før graviditeten.  Jeg har mellomstore bryster som hang litt før jeg ble gravid, og har det samme nå.  Og det ene brystet er fortsatt litt større enn det andre, men det var det før også.  

Anonymkode: a6b90...0bb

ammet du til barnet var to og ett halvt år? Er ikke det veldig lenge?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint om du begrunner påstandene dine - alle linker jeg finner er nemlig uenig med deg. Ikke at utsagnene spiller noe som helst rolle for meg, for jeg har ammet i 7 mnd og kommer til å fortsette til mini ikke vil mer. Ei heller har det noe med trådens tema og gjøre. Så bare gi deg er du grei :) 

Har ammet selv. Sier seg jo selv at ett år med stadig forandring i brystene pga melk vil mer hengepupper. Jeg nekter å tro noe annet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Yuumi skrev:

ammet du til barnet var to og ett halvt år? Er ikke det veldig lenge?

Jo, det er sykelig lenge. 

Anonymkode: ed42c...7c1

AnonymBruker
Skrevet

Mine ble veldig tomme og triste etter amming :( Fikk heller aldri store pupper i graviditeten eller mens jeg ammet, fikk bare den negative hengeeffekten i etterkant, så er litt snurt altså.

Anonymkode: 8874f...8d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...