Gå til innhold

Så godt som smittefritt nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det folk må forstå er at det er først nå det begynner. Norge stengte ned da de trodde det var mye smitte ute. Sannheten? Det var nesten ingenting, det er nå det begynner, ja.

Anonymkode: 7a091...0ee

Nei, smitten begynte i desember/januar og er snart ferdig i de fleste landene i verden.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Krantz95 skrev:

Nei, smitten begynte i desember/januar og er snart ferdig i de fleste landene i verden.

Så fint da, da stengte vi ned på akkurat riktig tidspunkt og unngikk det hele. Det var jo folk som trodde at den eneste måten å komme seg gjennom dette var om over halve befolkningen ble smittet. :ironi:

Anonymkode: 7b0f6...d23

AnonymBruker
Skrevet

Sykt deilig at dette i praksis er over  :)

Merker knapt at det er restriksjoner lenger. Annet enn at man må sprite hendene. Vil si at vi lever som normalt egentlig. 

Anonymkode: 92f55...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/italiensk-sykehustopp--koronaviruset-er-i-ferd-med-a-svekkes/3423976013.html

Viruset i ferd med å svekkes. Men det må nok ned mot null før de verste pessimistene går med på å slippe opp.

Anonymkode: 0cd9c...ca7

Og det med god grunn. Er vi ikke nøye med å ta løpet helt ut for denne gang, kan det blusse opp igjen. 

Anonymkode: 0dabd...cda

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det virker helt fortvilende for noen at tallene fortsetter nedover med gjenåpning. Dødstallene i trafikken hadde forøvrig også vært mye lavere (borte) om man la ned forbud mot trafikk.

Selvfølgelig er det ikke fortvilende, tror du virkelig folk som er mer skeptiske ønsker dette? Fint at det ser ut til å gå riktig vei, men dette er IKKE over, det kan komme nye bølger, og det er hverken medisiner eller vaksine ennå. 

Anonymkode: 0dabd...cda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/italiensk-sykehustopp--koronaviruset-er-i-ferd-med-a-svekkes/3423976013.html

Viruset i ferd med å svekkes. Men det må nok ned mot null før de verste pessimistene går med på å slippe opp.

Kall oss REAlister! Realister tar ingen sjanser. Jeg får fnatt av dem som bagatelliserer verdien av å være forsiktig med noe vi vet så lite om. Og jeg får fnatt av de som blir sure fordi jeg roper " avstand" når de kommer for nær. Jeg har for mye å tape til å risikere smitte. Jeg skal være frisk, koste hva det koste vil av sosial distanse. Og jeg viker ikke før vaksina er her og som du sier ; er null 

Anonymkode: 6fdd0...333

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke utbrudd på Sunnmøre nå? Jeg skal iallefall holde meg unna sunnmøringer i sommer.

Anonymkode: dc060...3a8

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kall oss REAlister! Realister tar ingen sjanser. Jeg får fnatt av dem som bagatelliserer verdien av å være forsiktig med noe vi vet så lite om. Og jeg får fnatt av de som blir sure fordi jeg roper " avstand" når de kommer for nær. Jeg har for mye å tape til å risikere smitte. Jeg skal være frisk, koste hva det koste vil av sosial distanse. Og jeg viker ikke før vaksina er her og som du sier ; er null 

De som er realister ser at smitten går ned i de aller fleste land. Uansett hvilke tiltak landene har.

Viruset er på vei til å dø ut og verden går videre 🙂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Krantz95 said:

Dette er direkte feil.

Anonymkode: 7a091...0ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Krantz95 skrev:

Mellom 0 og 10 prosent (i de verst rammede strøk) av befolkningen har vært smittet.

Hvordan har du tenkt at de resterende 90 prosent ikke skal spre smitten videre? 

Anonymkode: 3c4b9...583

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tar INGEN sjanser og forventer NULL risiko? Det kaller jeg ikke realisme, det kaller jeg ekstremt.
Se bort fra korona, så er det fortsatt et utall gufne sykdommer og stygge ulykker du kan pådra deg, hver eneste dag.
Hva slags liv har du egentlig??

Anonymkode: 89c92...ab5

• Liker 2
  • Opprett ny...