Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har store hull i CV etter flere år uten arbeid pga egen sykdom samt oppfølging av barn med spesielle behov og ekstra oppfølging. Store utfordringer med å komme i betrakning i søknader. Hva hadde dere gjort? For å overleve og komme seg ut av dette er det greit å ta noen løgner og sette opp noe fiktivt?  Hva kan settes opp. Så bekymret og fortvilet over situasjonen. 

Anonymkode: 30655...feb

Videoannonse
Annonse
Gjest _Crocs_
Skrevet

Forklar at du har tatt deg av barn med spesielle behov. Ikke lyg, det ender nok ikke bra. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har store hull i CV etter flere år uten arbeid pga egen sykdom samt oppfølging av barn med spesielle behov og ekstra oppfølging. Store utfordringer med å komme i betrakning i søknader. Hva hadde dere gjort? For å overleve og komme seg ut av dette er det greit å ta noen løgner og sette opp noe fiktivt?  Hva kan settes opp. Så bekymret og fortvilet over situasjonen. 

CV'en er din historie, på godt og vondt, enten du liker det eller ikke. Selvfølgelig skal du ikke dikte opp fiktive ting for å fylle CV'en, og selvfølgelig skal du ikke lyve. I verstefall kan du bli tatt for dokumentforfalskning, hvis løgnene er av større kaliber. Det du kan gjøre er å unnlate å skrive noe disse årene. 

Vær heller ærlig! Det finnes svært mange med store og små hull i CV'en. Er du heldig, og er ærlig og kan dokumentere for at du har blitt frisk eller bedre, så kan sykdom telle som en svært stor livserfaring som danker ut mye annet erfaring. 

Anonymkode: e5c00...9f6

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Hvordan bør jeg formulere meg i søknaden? Hvis jeg også skal nevne egen sykdom, bør jeg føre det opp som at jeg har hatt egne helseutfordringer eller gå i mer detalj på hva sykdomen gjelder? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Hvordan bør jeg formulere meg i søknaden? Hvis jeg også skal nevne egen sykdom, bør jeg føre det opp som at jeg har hatt egne helseutfordringer eller gå i mer detalj på hva sykdomen gjelder? 

Nei, hvorfor skal du nevne sykdommen i søknaden? Er sykdommen din relevant til jobben? 

Søk som om at du ønsker jobben, beskriv din motivasjon og ønske om jobben, fortell hvorfor du er kvalifisert osv, som en vanlig søknad. 

La CV'en ha hull der du har vært syk, kanskje legger ikke arbeidsgiver merke til dette. Hvis du vil fortelle om det, skriv: 20xx til 20xx: Syk pga xx xx. Frisk fra 20xx. 

Du har ikke opplysningsplikt. Blir du spurt om hullene i CV'en på intervju, kan du snakke litt om det. Merk LITT, ingen er tjent med ei lang avhandling. Du er ikke sykdommen, og du må derfor ikke late som det. Prat som om at det er en del av fortiden, ikke framtiden.

Anonymkode: e5c00...9f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...