Miss-Grey Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 Er det noen som har vært borti noe lignende? Jeg bestilte en bluse fra Tise. Den ble levert på dørmatta mi. Dersom man ikke går inn i appen og godkjenner at varen er OK, skjer det automatisk etter et døgn. Dette skjedde også med min pakke, ettersom jeg var på helgetur til mine foreldre. Da jeg kom hjem, fant jeg blusen på dørmatta. Den er ikke skikkelig dårlig forfatning, med svært synlige flekker og skjolder, samt mange løse tråder (treadpulls) på brystpartiet og magen. Dette var ikke opplyst om i annonsen. Det sto i annonsen at blusen var i silke, men på lappen står det 100% polyester. Jeg bruker stort sett klærne mine så lenge det går, og er god på å fjerne flekker/stoppe hull etc. Men dette plagget er allerede svært ødelagt, og det så jeg ingen grunn til å forvente ut i fra informasjonen i annonsen. På hjelpesidene til Tise står det at man må melde fra om feil på varen før den blir markert som godkjent. I mitt tilfelle skjedde dette altså automatisk før jeg kom hjem fra helgetur. Betyr det at jeg har mistet noen rettigheter mtp. refusjon?
Miss-Grey Skrevet 26. mai 2020 Forfatter #2 Skrevet 26. mai 2020 Kan legge til at jeg tidligere har kjøpt varer fra privatpersoner med noen små flekker, etc. men at jeg alltid har latt være å klage fordi jeg synes at det er litt awkward. Men i dette tilfellet er plagget så medtatt at det burde være åpenbart for selger at hun skulle ha opplyst om det (evt. bare droppet hele salget, og levert det til tøygjennvinning). Selger tilbyr seg å refundere meg 50% av kjøpssummen, men jeg mener at jeg bør refunderes for hele beløpet + porto. Det var et billig plagg, og jeg har mulighet til å skrive en skikkelig dårlig anmeldelse av selger. Men jeg synes at godkjenningsordningen er problematisk - hva hvis det var noe skikkelig dyrt jeg hadde kjøpt? Er ofte bortreist i helgene, og dersom «klageretten» utløper etter 24 timer er det en dårlig ordning for kjøper! 3
Katten Skrevet 26. mai 2020 #3 Skrevet 26. mai 2020 Ville tatt kontakt med Tise og forhørt deg med de:) du burde få refundert hele beløpet! 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #5 Skrevet 26. mai 2020 Har selv vært borti en svindler, rapportere brukeren men den ble ikke sletta og finnes ennå den heter @vesta Anonymkode: 6df25...d44
Miss-Grey Skrevet 26. mai 2020 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2020 46 minutter siden, Ishm skrev: Syntes det er mange svindlere på tise Helt enig! Har rapport mange som selger «Gucci» og «Chanel», men det ser ikke ut som om Tise gjør noe særlig med dem. Annonsene ligger fortsatt ute, selv om replikkene er så dårlig at det lyser lang vei. Dette er altså folk som selger replikaer, men fremstiller det som ekte vare. Det virker som om Finn.no har bedre kontroll på akkurat dette. 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har selv vært borti en svindler, rapportere brukeren men den ble ikke sletta og finnes ennå den heter @vesta Anonymkode: 6df25...d44 Så kjipt! Jeg kjøpte et designerbelte av en blogger som hadde salgskonto der inne. Det tok ukesvis uten at hun sendte beltet, og jeg fikk ikke noe respons på meldinger over flere uker. Var hyggelig, alà: «Hei, jeg bare lurer på om du har husket å sende beltet. Det har ikke dukket opp enda» / «Hei, jeg bare lurer på om du har sendt og om du har noe sporingsnummer». Da jeg truet med å kontakte Tise dersom jeg ikke fikk noen respons, sendte hun med en gang. Men hun passet på å understreke at hun ikke var en svindler, men en veldig travel og fremgangsrik influencer - «du kan jo bare Google meg». Hun fremstilte det som om det var jeg som var vanskelig, som stilte spørsmål. Greit nok, jeg er tidvis veldig travel selv. Men dersom man selger noe på nett, og ikke får sendt det på flere uker bør man i det minste gi beskjed! Sannsynligvis hadde det ikke skjedd noe som helst dersom jeg hadde varslet Tise, men det viktigste var at jeg fikk det jeg hadde bestilt. 5
Miss-Grey Skrevet 26. mai 2020 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2020 1 time siden, Katten skrev: Ville tatt kontakt med Tise og forhørt deg med de:) du burde få refundert hele beløpet! Fikk refundert hele beløpet direkte fra selger i stad, og blusen er nå levert til tøygjenvinning.👌 Vet at folk har litt ulik standard mht. flekker, hull og lignende, men det dersom det er veldig påfallende må det i det minste opplyses om det i annonsen. 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #8 Skrevet 26. mai 2020 37 minutter siden, Miss-Grey skrev: Fikk refundert hele beløpet direkte fra selger i stad, og blusen er nå levert til tøygjenvinning.👌 Vet at folk har litt ulik standard mht. flekker, hull og lignende, men det dersom det er veldig påfallende må det i det minste opplyses om det i annonsen. Enig! Anonymkode: 6df25...d44
Katten Skrevet 28. mai 2020 #9 Skrevet 28. mai 2020 På 26.5.2020 den 17.41, Miss-Grey skrev: Fikk refundert hele beløpet direkte fra selger i stad, og blusen er nå levert til tøygjenvinning.👌 Vet at folk har litt ulik standard mht. flekker, hull og lignende, men det dersom det er veldig påfallende må det i det minste opplyses om det i annonsen. Så bra! Hadde selv en episode hvor jeg kjøpte et plagg av en semi-kjent influenser, gikk mange uker uten at jeg fikk det i posten, og hun sa bare hun hadde mistet kvitteringen fra hun sendte det... så sluttet hun å svare på meldingene mine, og jeg kontaktet Tise og sendte screenshots av samtalen mellom oss- sendte henne en høflig melding og skrev jeg hadde kontaktet de. To dager senere fikk jeg pakken i posten🤔 2
Miss-Grey Skrevet 29. mai 2020 Forfatter #10 Skrevet 29. mai 2020 13 timer siden, Katten skrev: Så bra! Hadde selv en episode hvor jeg kjøpte et plagg av en semi-kjent influenser, gikk mange uker uten at jeg fikk det i posten, og hun sa bare hun hadde mistet kvitteringen fra hun sendte det... så sluttet hun å svare på meldingene mine, og jeg kontaktet Tise og sendte screenshots av samtalen mellom oss- sendte henne en høflig melding og skrev jeg hadde kontaktet de. To dager senere fikk jeg pakken i posten🤔 Oi! Så «rart» at den plutselig dukket opp, da... Nå lurer jeg litt på om vi har vært borti samme person! Spesielt siden du skriver semi-kjent. 🙈 2
Katten Skrevet 16. juni 2020 #11 Skrevet 16. juni 2020 Haha... det kan godt være! Fornavnet hennes begynte på S
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #12 Skrevet 16. juni 2020 På 28.5.2020 den 19.49, Katten skrev: Så bra! Hadde selv en episode hvor jeg kjøpte et plagg av en semi-kjent influenser, gikk mange uker uten at jeg fikk det i posten, og hun sa bare hun hadde mistet kvitteringen fra hun sendte det... så sluttet hun å svare på meldingene mine, og jeg kontaktet Tise og sendte screenshots av samtalen mellom oss- sendte henne en høflig melding og skrev jeg hadde kontaktet de. To dager senere fikk jeg pakken i posten🤔 Så tragisk, er så mange frekke folk der ute. Akkurat som det er hardt å være influenser, tror at det er en jobb. Ovenfra og ned holdning.."vet du hvem jeg er eller??"..pjuk!! Anonymkode: c1774...ede 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #13 Skrevet 17. juni 2020 Gawd, kjøpte et par solbriller som var veldig pent presentert. Ikke nevnt noe om riper etc. De er så jævlig bøyd at det ser ut som noen har sittet på dem...Viste dem til en optiker og det var ingenting de kunne gjøre av frykt for at de brekker. Yeey. Anonymkode: a00b8...fa2
Miss-Grey Skrevet 18. juni 2020 Forfatter #14 Skrevet 18. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Gawd, kjøpte et par solbriller som var veldig pent presentert. Ikke nevnt noe om riper etc. De er så jævlig bøyd at det ser ut som noen har sittet på dem...Viste dem til en optiker og det var ingenting de kunne gjøre av frykt for at de brekker. Yeey. Anonymkode: a00b8...fa2 Så kjipt! Kjøpte du dem på Tise? Har du gjort noe overfor selger? 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #15 Skrevet 18. juni 2020 Jeg har ingen erfaring med Tise, men at man får en så kort frist på seg til å melde fra om feil, er jo bare hårreisende når pakkeutleveringen skjer uten kvittering for mottak. Nå ble jeg litt sur, kjenner jeg. Anonymkode: 9027e...1ed 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #16 Skrevet 18. juni 2020 11 timer siden, Miss-Grey skrev: Så kjipt! Kjøpte du dem på Tise? Har du gjort noe overfor selger? Kjøpt på Tise ja. Men brukte ikke gi bud-funksjonen, kun chat så jeg har ikke sett noe sånn godkjenningsgreier. Anonymkode: a00b8...fa2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #17 Skrevet 21. juni 2020 På 26.5.2020 den 16.37, AnonymBruker skrev: Har selv vært borti en svindler, rapportere brukeren men den ble ikke sletta og finnes ennå den heter @vesta Anonymkode: 6df25...d44 Jeg søkte opp denne brukeren nå, og det som er veldig dumt er at din tilbakemelding ikke er synlig for andre (vet ikke om du gav henne «terningkast eller kun har rapportE da). Når jeg er inne på min egen profil ser jeg jo dette hjertet med 5 ved siden av, men ikke på andre brukere. Eller er det jeg som er blind? Det hjelper jo begge veier dersom man kan se om andre er fornøyd eller misfornøyd. Anonymkode: 35dd2...64f 2
Miss-Grey Skrevet 22. juni 2020 Forfatter #18 Skrevet 22. juni 2020 (endret) På 16.6.2020 den 15.48, Katten skrev: Haha... det kan godt være! Fornavnet hennes begynte på S Jeg dobbeltsjekket hva hun het nå, og jeg tror at vi har vært borti samme person. Fant ikke ut at vedkommende var en såkalt influencer før jeg googlet henne da hun sluttet å svare. Men jeg tror ikke at hun er så veldig kjent. Husket nok litt feil da jeg refererte til hva som hadde skjedd her inne, i virkeligheten var det mer som du beskriver: Hun sa at hun hadde sendt, men da pakken uteble sluttet hun å svare på meldinger. Da jeg til slutt skrev til henne at jeg kom til å ta kontakt med Tise, sa hun at pakken «plutselig» hadde kommet i retur til henne, og at hun skulle sende den på nytt. Jeg synes at det var rart at hun skulle få den i retur etter så lang tid, og tenkte at hun ikke hadde hatt tid til å sende og fant på en unnskyldning. Greit nok, tenkte jeg. Så lenge hun sender det nå. Så gikk det fortsatt en stund, og jeg fikk ikke noe belte. Hun kunne ikke vise frem noen kvittering på at det var sendt noen av gangene. Da konfronterte jeg henne, og sa at jeg mistenkte at dette var en svindel. Skrev også at jeg vurderte å kontakte Tise, men hun insisterte på at hun hadde «alt for høy profil» til å svindle noen. To dager etterpå kom beltet i postkassa. Mystisk, det der. Endret 22. juni 2020 av Miss-Grey
Miss-Grey Skrevet 22. juni 2020 Forfatter #19 Skrevet 22. juni 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg søkte opp denne brukeren nå, og det som er veldig dumt er at din tilbakemelding ikke er synlig for andre (vet ikke om du gav henne «terningkast eller kun har rapportE da). Når jeg er inne på min egen profil ser jeg jo dette hjertet med 5 ved siden av, men ikke på andre brukere. Eller er det jeg som er blind? Det hjelper jo begge veier dersom man kan se om andre er fornøyd eller misfornøyd. Anonymkode: 35dd2...64f Helt enig! Det virker også som om ratingsystemet er låst til at man bruker HeltHjem-funksjonen. Jeg skjønner at det er der mye av inntekten til Tise kommer fra, men er det ikke alle som kan bruke den løsningen. Infrastrukturen til Helthjem er rett og slett ikke godt nok utbygd. Jeg skulle gjerne ha sendt pakker fra dørmatta mi via HeltHjem, men de henter ikke hos meg. Da må jeg sende med vanlig post isteden. Det er litt dumt dersom det gjør at kjøperne mine ikke kan gi meg noen rating. Og dersom det er slik at ratingen ikke blir synlig i det hele tatt, gir det i alle fall ingen mening. Misforstå meg rett - Tise er fortsatt min foretrukne kjøpsplattform, men de har forbedringspotensiale på en del felter.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #20 Skrevet 22. juni 2020 HeltHjem er jo en helt latterlig tjeneste, enda en ting man ikke trenger. Samme som foodora/wolt etc. Anonymkode: c1774...ede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå