Gå til innhold

Min prosjektleder driter i Korona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg sitter på en byggeplass sammen med to andre ingeniører. En av de er prosjektlederen vår. Han er 65, er feit og har høyt blodtrykk. Og han driter i Korona. Han lyver til daglig leder og sier vi har en haug av smitteverntiltak, men han vasker seg knapt på hendene etter toalettbesøk. Han bruker aldri antibac, og holder ikke 1 meters avstand til oss andre. Han fnyser bare når vi andre tar det seriøst. Vi sitter på en trang brakkerigg, og er ganske nære hverandre fra før. Det hjelper ikke akkurat at han oppfører seg helt som vanlig, mens vi andre tar forholdsregler. Han lo av meg når jeg var sykemeldt med symptomer i mars. Altså, hva slags holdning er dette? Han mener han ikke er i risikogruppa, og at han ikke blir syk om han får det. Bør jeg bare holde meg unna, eller bør jeg gå til ledelsen? Føler meg ikke akkurat trygg på jobb når han sprader rundt som om det ikke finnes noe virus.

Anonymkode: b46f5...d3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går selvsagt og sier ifra til ledelsen. Han lyver jo til daglig leder om at han gjør det han skal, og da er det på sin plass.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du være mindre enn en meter fra denne mannen? Du klarer vel selv å holde minst en slik avstand?

Anonymkode: be791...99a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du være mindre enn en meter fra denne mannen? Du klarer vel selv å holde minst en slik avstand?

Anonymkode: be791...99a

TS.

Han setter seg på nærmeste stol i lunsjen, henter kaffe samtidig.. Når vi andre står og snakker (med avstand), så stiller han seg nære.. Slike ting.

Anonymkode: b46f5...d3c

AnonymBruker
Skrevet

Altså, det finnes jo nesten ikke koronasmitte nå, det har han forsåvidt rett i. Men så lenge tiltakene er det, så skal de følges. Jeg ville stått på mitt og demonstrativt flyttet stolen og skvetter Antibac overalt. Du kan også ta det opp med leder, om du mener det er verdt risken for konflikt. 

Anonymkode: bf463...119

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at her kan du gi beskjed til leder og be om et besøk og gjennomgang av rutiner. Det handler ikke om at prosjektleder ikke anser seg selv i risikogruppen, ALLE skal oppføre seg som om de er smittet og gjøre sitt for å ikke spre smitte videre. Om ikke han selv eller du tar særlig skade av å få korona, så er dere smittespredere og kan potensielt være årsaken til at noen dør om de blir smittet av dere.

AnonymBruker
Skrevet

meld fra til ledelsen.

Anonymkode: a3283...1f7

AnonymBruker
Skrevet

En sånn person må bli alvorlig syk før han skjønner greia, dessverre. Host litt på han, og meld fra til ledelsen.

Anonymkode: 7a086...7c1

• Opprett ny...