Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler kinnet mitt er som en fersken 😅

Hvor mange fjerner dunete hvitt ansiktshår og hvordan oppleves det når det vokser ut igjen? Mye stivere?

Hvor ofte må du gjøre det ?

Synes det er i «veien» når jeg skal sminke meg.. Tenke å prøve med sånn «barberkniv» som jeg ser flere sminkebloggere bruker ?

Anonymkode: 5fa77...edf

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1377165-fjerning-av-dunete-ansiktsh%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bruker hårfjerningskrem. Men obs: bare i ca et minutt før jeg tar den bort. Blir akkurat like mykt som det var før. Trenger ikke å gjøre det ofte heller. Kan bli litt rød etterpå, så gjør det når jeg ikke har noen spesielle planer det neste døgnet. Tar det bort med en bomullsdott, skyller med lunkent vann og så kaldt vann. Smører med olje eller veldig mild krem. Fungerer veldig bra for meg. 

Anonymkode: af4f4...759

Annonse

AnonymBruker

Hvem kan anbefale en god hårfjerningskrem for ansikt?

I løpet av de seneste årene har jeg fått mer ansiktshår, noe som er veldig sjenerende. Første og eneste kommentar på dette kom fra min seksårige datter her om dagen: "Oi mamma. Har du skjegg? Det visste jeg ikke!" Da er det altså blitt synlig for andre også, senest nå 😛

Anonymkode: 6609e...690

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem kan anbefale en god hårfjerningskrem for ansikt?

I løpet av de seneste årene har jeg fått mer ansiktshår, noe som er veldig sjenerende. Første og eneste kommentar på dette kom fra min seksårige datter her om dagen: "Oi mamma. Har du skjegg? Det visste jeg ikke!" Da er det altså blitt synlig for andre også, senest nå 😛

Anonymkode: 6609e...690

Barn er jo gjerne helt opp i ansiktet på en, de er jo til og med nærmere enn du selv kommer😂

Anonymkode: c6473...8a9

• Liker 2
AnonymBruker

Takk for mange svar!

Jeg har veldig sensitiv hud, så hårfjerningskrem tørr jeg ikke bruke i ansiktet. 

Kan man få inngrodde hår i ansiktet om man vokser der ? (Er veldig plaget med det når jeg vokser legger)

AnonymBruker

Jeg hadde gått til en hudpleier og fått threading, en velkjent hårfjerningsmetode fra Asie/Afrika der de bruker bomullstråd og fjerner hårene. Eller alkaline wash som er en hårfjerningskrem mange hudpleiere bruker.

Anonymkode: 7090d...16e

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kutter du hårene (kniv, barberhøvel osv) blor det stivere ja. Voksing er bra og holdbart. Krem lukter jo død og helvete selv etter dusj 

Anonymkode: 20c22...860

Nei det blir ikke stivere, det er en myte. Jeg har fjernet mitt med øyenbrynskniv i flere år, det er like dunete og mykt når det vokser ut. Og like lyst. Dette er den mest skånsomme metoden for fjerning av dunhår. Jeg gjør det ikke fordi jeg har mye og det er synlig, kun for at foundationen skal legge seg jevnere. Jeg kan gå god for denne metoden :)

• Liker 2
AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gått til en hudpleier og fått threading, en velkjent hårfjerningsmetode fra Asie/Afrika der de bruker bomullstråd og fjerner hårene. Eller alkaline wash som er en hårfjerningskrem mange hudpleiere bruker.

Anonymkode: 7090d...16e

Har dessverre ikke mulighet for threading her jeg bor, de tilbyr ikke det på spaene i byen her 🙁

2 timer siden, Candiru skrev:

Nei det blir ikke stivere, det er en myte. Jeg har fjernet mitt med øyenbrynskniv i flere år, det er like dunete og mykt når det vokser ut. Og like lyst. Dette er den mest skånsomme metoden for fjerning av dunhår. Jeg gjør det ikke fordi jeg har mye og det er synlig, kun for at foundationen skal legge seg jevnere. Jeg kan gå god for denne metoden :)

Hvor ofte må du gjøre dette? 
Tror valget bitt også blir å være å prøve slik kniv 😊

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dessverre ikke mulighet for threading her jeg bor, de tilbyr ikke det på spaene i byen her 🙁

Hvor ofte må du gjøre dette? 
Tror valget bitt også blir å være å prøve slik kniv 😊

Kanskje hver fjerde til sjette uke 😊

AnonymBruker
13 minutter siden, Candiru skrev:

Kanskje hver fjerde til sjette uke 😊

Ok, det var ikke så ofte, så for meg man måtte gjøre det ukentlig når man først begynte 😊 takk for svar 😊 kjøper du bare vanlig øyensbrynskniv på vita osv.? 

Annonse
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, det var ikke så ofte, så for meg man måtte gjøre det ukentlig når man først begynte 😊 takk for svar 😊 kjøper du bare vanlig øyensbrynskniv på vita osv.? 

Ja sånn vanlig :)

Jeg vokser overleppa med Veet voks for ansikt og resten av håret bruker jeg hårfjerningsfjær, gjør litt vondt men det går seg til etter hver gang. Du blir ikke helt glatt og hårfri men den fjerner den verste, noe som jeg synes ser litt mer naturlig ut men hver sin smak.

Opplever ikke problemer med inngrodde hår eller problemer eneste er at jeg blir rød og litt sår men jeg ruller over fjeset om kvelden og er fin til neste dag 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...