AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 Hei! Matte er ikke min sterkeste side. Hadde P-matte på VGS, og vurderer å søke meg inn på økonomi og forretninsjus på BI. Veldig spennende studiet, synes jeg. Lurer dermed på om jeg burde egentlig ha T-matte eller R matte for å klare meg med matten på studiet? Vurderer å bruke sommerferien min på å gå gjennom T-matten og kanskje R-matten for å bli rustet til å gjennomføre studiet, hvis jeg søker i år. Tips og råd?? Anonymkode: 1d84c...705
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #3 Skrevet 26. mai 2020 Du bør absolutt se over 1T, S1 og S2, hvis du vil være godt foreberedt. Du trenger ikke å kjøpe R1-boken, siden R-matte først og fremst bygger på ting som f.eks ingeniørstudenter skal ha. Det blir ingen vektorregning på BI. Jeg vet ikke så mye om den linjen du skal gå, men det ser ikke ut til at det leder til noen uoffisiell tittel. Slik som f.eks siviløkonomiutdanningen. Anonymkode: c735f...370
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 Hei! Jeg kan ikke direkte uttale meg om det studiet på BI men kan snakke litt om hvordan det var på økonomi og administrasjon på OsloMet. Jeg hadde bare hatt P-matte da jeg startet der, men matematikk for økonomer og statistikkfaget gikk veldig greit. Var i hver eneste forelesning og gjorde oppgaver etter forelesning. F. eks var derivasjon noe som var nytt for meg, men dette lærte jeg ganske fort. Så lenge ikke studiet krever at du skal ha noe mer enn P-matte vil det ofte gå fint å ikke ha noe mer også. Det du eventuelt vil trenge å kunne som du ikke lærte i P-matte vil du da også lære på studiet. Lykke til! Anonymkode: 2ff3d...9fc
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #5 Skrevet 26. mai 2020 Samme her! Hadde bare P-matte, og gruet meg til økonomisk matematikk. Men det gikk greit. Tror ikke jeg hadde orket å kaste bort tid på S- og T-matte. Du må bare være innstilt på å jobbe jevnt. Sjekk ut om de har noe forkurs før skolestart istedet. Se også på enkeleksamen.no, de har en del nettkurs som er basert på pensum fra BI. Anonymkode: 62637...e4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå