Gå til innhold

Er jeg hårsår over denne bursdagshilsen fra svigers??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er dødssyk og jeg har det grusomt.

Jeg hadde bursdag for to uker siden og har ikke møtt de siden. Samboer fikk med en konvolutt med penger, hvor det sto «Til ... Gratulerer med dagen, fra ...». 

De hadde også kjøpt en genser til hver av barna så jeg sendte mld og takket så mye for gaven og for de fine klærne. Får 👍 tilbake. 

Jeg er sikkert ekstremt følsom nå. Men er det ikke normalt å skrive litt på kortet? Eller når hun svarer? Kan være jeg overanalyserer nå, men synes det er så kaldt av de. 
Vi har vært sammen i mange år og flere barn. 

Anonymkode: 4bfe1...dc5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så trist å høre om moren din som er syk. ❤️

Det vesentlige her er hvordan de pleier å svare deg? Har de gitt deg kort med mye skrift før? Pleier de å svare mye på meldinger? 

Min svigermor er av typen tommel opp 👍. Hun hater å skrive meldinger både på kort og på sms. Så for meg hadde det vert et naturlig svar. 

Men av min mor får jeg lange meldinger på sms. Hun skriver aldri kort. Så for henne hadde jeg reagert hvis hun hadde sendt meg tommel opp på sms. 

Anonymkode: 831dc...964

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist å høre om moren din som er syk. ❤️

Det vesentlige her er hvordan de pleier å svare deg? Har de gitt deg kort med mye skrift før? Pleier de å svare mye på meldinger? 

Min svigermor er av typen tommel opp 👍. Hun hater å skrive meldinger både på kort og på sms. Så for meg hadde det vert et naturlig svar. 

Men av min mor får jeg lange meldinger på sms. Hun skriver aldri kort. Så for henne hadde jeg reagert hvis hun hadde sendt meg tommel opp på sms. 

Anonymkode: 831dc...964

Hun er fint i stand til å skrive mld ja. Og det er ikke mye jeg krever heller. Men at man kan si «tenker på deg» eller noe slik, det kan ikke være for mye å be om? 

Skrevet

Trist å høyre om mora di ❤️ 

Elles er eg enig i at det kommer annpå hvordan de pleier å svare eller skrive. Pleier du å få lange buradagshilsener, eller har du ekstra lyst på det nå fordi ting er vanskelig?

Kan hende de synes det er dumt å ta det opp? At de føler du kan snakke om det, om du har behov for det? Ikke alle er like flink til å vise medfølelse. Folk blir helt stressa av hva de skal skrive og hvordan de skal skrive det. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som vet hva de skal si når noen har det vanskelig. Jeg strever litt med det samme selv. Det føles som om ord ikke er tilstrekkelige. Å skrive "tenker på deg " føles rart, for det endrer jo ikke det vanskelige. Skriver dette bare for å forklare at de kanskje føler seg hjelpesløse og er klønete. De tenkte på deg med å gi deg gave, men de klarer ikke å formulere støtte.

Anonymkode: d9ea4...cd3

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo hende at de ikke er slike som skriver og sier så mye, selv om de tenker på deg. Kan også være at de er redde for å tråkke i salaten også. «Til x. Gratulerer så mye med dagen. Tenker ekstra mye på deg nå som du har en mor som ligger for døden. Må være vondt for deg. Kos og klem fra svigers» ville jeg syns hadde vært en mye verre bursdagshilsen, men vi er selvfølgelig forskjellige.

Anonymkode: df3ad...30d

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Trist å høre om din mor :hjerte: 

Når det gjelder bursdagshilsner så er det ikke alle som skriver lange hilsner og for noen er det veldig vanskelig å utrykke seg når det gjelder følelser. Kanskje de ikke viste hva de skulle si ? 

Anonymkode: 4e410...f87

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri nevnt det i en bursdagshilsen til en svigerdatter. Ja, du er hårsår. 

Anonymkode: bbc54...44a

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende at de ikke vil nevne det i sammenheng med bursdagshilsen, at de tenkte det var dumt ❤️

Anonymkode: c8c2f...62e

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Sokkar said:

Ikke alle er like flink til å vise medfølelse. Folk blir helt stressa av hva de skal skrive og hvordan de skal skrive det. 

Dette! Jeg er typen som kan oppleves litt "kald" og ufølsom i slike situasjoner. Takler vanskelige ting veldig dårlig og klarer ikke snakke om det... Typ da bestefaren til samboeren min døde klarte jeg ikke fungere i det hele tatt, hadde ikke peiling på hvordan jeg skulle oppføre meg eller hva jeg skulle si så jeg endte opp med å bare oppføre meg som normalt for å ikke tråkke på noen tær... Kan bare være at svigerforeldrene dine TS ikke vet helt hva de skal skrive for de vil ikke gjøre deg enda mer lei deg.

Anonymkode: 5d070...af7

• Liker 7
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Enig. Hadde aldri tatt opp noe trist i noe som i utgangspunktet var en hyggelig gest. 

Jeg kunne også sendt tommel opp. Spesielt om jeg var opptatt eller på farta. 

Og veldig mange synes triste ting er jævlig vanskelig å forholde seg til eller snakke om. Ønsker du å prate om det bør du ta det opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Med en dødssyk mor, så kommer folk til å slite med hvordan de skal oppføre seg mot deg. Sånn er det bare.

En bursdag er noe som skal feires, men de følte vel at å skrive ting som 'kos deg masse på denne dagen!' ville være ufølsom siden din mor er dødssyk. Å trekke din mor inn i en bursdagshilsen ville heller ikke føltes rett. Der kan være du er flink til å vite hva man skal sk/gjøre i slike tilfeller, men sånn er det ikke for mange.

Når man ikke vet hva man skal si eller hvilken tone man skal gå for, så er en nøytral tone det sikre valget for mange.

Ja, du er hårsår. 

Anonymkode: f9abf...7cb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Synes heler ikke det blir rett å si at du er hårsår. Det er lov å ha følelser å reagere på ting, spesielt i en presset situasjon. Jeg syne du derimot er flink som reflekterer over din reaksjon - om den er betinget eller ei - istede for bare å reagere på følelsen. Det vitner om refleksjon og «modenhet» fremfor det barnslige begrepet hårsårhet. 

Anonymkode: c8c2f...62e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du er sær som reagerer på dette, både bursdagskortet og svar på sms er helt normalt. 

Anonymkode: bb4ef...f65

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Som de andre sier det kan være veldig vanskelig å fine de rette ordene, de kan være redde for å skrive noe feil, og det kan tenkes at de var usikkre på om de skulle skrive noe om din mor i en bursdagshilsen siden det skal jo være en hyggelig gest, de var nok redd for å gjøre noe feil. Dette med sorg, medfølelse er ikke lett det skal ikke alltid mye til for å trå feil, det var nok det de var redde for.

AnonymBruker
Skrevet

Min far svarer med 👍 og han mener bare godt. Han foretrekker at jeg ringer for han er ikke så flink til å skrive meldinger.

Kanskje ta en telefon til de ?

Anonymkode: 55a7b...59f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er fint i stand til å skrive mld ja. Og det er ikke mye jeg krever heller. Men at man kan si «tenker på deg» eller noe slik, det kan ikke være for mye å be om? 

Men pleier hun å skrive om vanskelige ting også? Det er noe ganske annet. Om de pleier å skrive mer på bursdagskortet skjønner jeg at du kan bli lei deg, men du bør kanskje heller tolke det som at de tar hensyn til din situasjon slik at det ikke passer med alt de pleier å skrive, og at de dermed tenker på deg.

Anonymkode: 65baa...8bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å vite hva som er riktig å skrive i en glad hilsen til en person i en vanskelig situasjon. Jeg ville latt det fare og tenkt at mangelen på skriftlig medfølelse sikkert ikke var vondt ment.

Anonymkode: bbc99...cb0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tja, kanskje de ikke ville at du skulle påminnes den vanskelige situasjonen om du hadde en ok dag? Kanskje de ikke ville at du skulle se tilbake på bursdagskortet (om du er typen som tar vare på dem vel å merke) og huske en vond tid? 

Jeg syns du er hårsår her, men vil likevel gi deg en klem :hug: 

Anonymkode: 68d2a...e5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At hun ikke nevner noe i kortet er én ting, men jeg synes du kan forvente å få en støttende melding fra dem på en eller annen måte. Nå er jo alle forhold forskjellige, men man er da en familie og gode familier viser omsorg for hverandre.

Anonymkode: d9920...653

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...