Ulven Skrevet 25. mai 2020 #1 Skrevet 25. mai 2020 Studenten som klarte å komme seg til Norge den 14 mars, må tilbake til England for å begynne veien til videre utdannelse, les jobb, i starten av juni. Det er bestilt billett med SAS den 7, men om flyet går er jo en annen sak. 😉 Nå har jeg søkt og søkt for å avhjelpe studenten som sitter med tre eksamener, men jeg sliter litt med å finne en avgang som vi kan stole mer på en avgangen til SAS. Er det noen som har klart å komme seg til England de siste ukene? Og hvordan? (Og ja hun går selvfølgelig i selvpålagt karantene når hun kommer dit.)
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #2 Skrevet 25. mai 2020 Arbeidsgiver min sender folk fram og tilbake fra Aberdeen et par ganger i måneden. Det er riktig nok scotland men England skal ha åpnet opp meir en scotland. Så ser ikke hvorfor det skal være et problem. De har innført karantene, så vær obs på det. Anonymkode: c0522...c9f 3
Ulven Skrevet 25. mai 2020 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Arbeidsgiver min sender folk fram og tilbake fra Aberdeen et par ganger i måneden. Det er riktig nok scotland men England skal ha åpnet opp meir en scotland. Så ser ikke hvorfor det skal være et problem. De har innført karantene, så vær obs på det. Anonymkode: c0522...c9f De innfører karantene fra den 8, så det beste hadde vært om hun hadde kommet seg til England som planlagt den 7. Vet du hvilket selskap arbeidsgiveren din bruker?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, Ulven skrev: De innfører karantene fra den 8, så det beste hadde vært om hun hadde kommet seg til England som planlagt den 7. Vet du hvilket selskap arbeidsgiveren din bruker? De bruker i hovedsak Widerøe eller sas. Sist gang var det Widerøe Anonymkode: c0522...c9f 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #5 Skrevet 25. mai 2020 Jeg kjenner også flere som har reist til og fra Aberdeen med jobb, så vil tro disse flyvningene er meget sikre pga nordsjø-arbeid osv. Ulempen er dog at man kan ikke f eks kjøre eller ta tog fra Aberdeen til England ifht reglene, så bør i så fall være en stor by som hun kan fly til f eks London. Men det skal være mulig! Anonymkode: 28e08...19d 1
Ulven Skrevet 25. mai 2020 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner også flere som har reist til og fra Aberdeen med jobb, så vil tro disse flyvningene er meget sikre pga nordsjø-arbeid osv. Ulempen er dog at man kan ikke f eks kjøre eller ta tog fra Aberdeen til England ifht reglene, så bør i så fall være en stor by som hun kan fly til f eks London. Men det skal være mulig! Anonymkode: 28e08...19d Takk for info. Hjelpes hvor vanskelig dette skulle være. 😞
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #7 Skrevet 25. mai 2020 13 minutter siden, Ulven skrev: Takk for info. Hjelpes hvor vanskelig dette skulle være. 😞 Ja, det er ikke lett. Har en venninne med en sønn i lik situasjon som deg. Vil tipse deg om å sjekke inne på flyplassens nettsider samt apper som flightradar24, der du kan sjekke om avgangene pleier å gå eller bli kansellert. F eks, Aberdeen-flyvningene har gått daglig gjennom lockdown, og derav ganske safe. Lykke til! Anonymkode: 28e08...19d
Shrewsbury Skrevet 26. mai 2020 #8 Skrevet 26. mai 2020 En venninne av meg måtte reise tur-retur Storbritannia - Norge, og måtte da via Amsterdam. Det tok totalt 22 timer så ikke helt ideelt naturligvis, men det funket likevel relativt greit og det var ingen problemer å komme seg inn i hverken Norge (norsk statsborger) eller UK (hvor hun bor og jobber). Hun reiste dog fra Manchester, så jeg ville tro London har flere alternativer? Sjekk skyscanner
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #9 Skrevet 26. mai 2020 Det går fly til Aberdeen flere ganger hver dag, og derfra kan du nå fly BA videre, i hvert fall til London! Anonymkode: 174e0...c9a
Ulven Skrevet 26. mai 2020 Forfatter #10 Skrevet 26. mai 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det er ikke lett. Har en venninne med en sønn i lik situasjon som deg. Vil tipse deg om å sjekke inne på flyplassens nettsider samt apper som flightradar24, der du kan sjekke om avgangene pleier å gå eller bli kansellert. F eks, Aberdeen-flyvningene har gått daglig gjennom lockdown, og derav ganske safe. Lykke til! Anonymkode: 28e08...19d Takk skal du ha. ☺️Hadde helt glemt av flightradar. 😲 Ser at det iallefall går noen fly videre til Manchester. 17 minutter siden, Shrewsbury said: En venninne av meg måtte reise tur-retur Storbritannia - Norge, og måtte da via Amsterdam. Det tok totalt 22 timer så ikke helt ideelt naturligvis, men det funket likevel relativt greit og det var ingen problemer å komme seg inn i hverken Norge (norsk statsborger) eller UK (hvor hun bor og jobber). Hun reiste dog fra Manchester, så jeg ville tro London har flere alternativer? Sjekk skyscanner Studenten vår har "oppholdstillatelse" så hun kommer seg heldigvis inn til England. Hun skal til Manchester, så da skal jeg kikke mer på Amsterdam flighter. 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det går fly til Aberdeen flere ganger hver dag, og derfra kan du nå fly BA videre, i hvert fall til London! Anonymkode: 174e0...c9a Takk skal du ha. Loganair flyr iallefall til Manchester ser jeg. Finner ikke noe BA flighter enda. Skal se mer på muligheten for å dra via Bergen/Aberdeen.
Shrewsbury Skrevet 26. mai 2020 #11 Skrevet 26. mai 2020 1 hour ago, Ulven said: Takk skal du ha. ☺️Hadde helt glemt av flightradar. 😲 Ser at det iallefall går noen fly videre til Manchester. Studenten vår har "oppholdstillatelse" så hun kommer seg heldigvis inn til England. Hun skal til Manchester, så da skal jeg kikke mer på Amsterdam flighter. Takk skal du ha. Loganair flyr iallefall til Manchester ser jeg. Finner ikke noe BA flighter enda. Skal se mer på muligheten for å dra via Bergen/Aberdeen. Håper hun kommer seg tilbake uten store problemer Og ting begynner endelig å se litt lysere ut her borte, så det er i det minste ikke full lockdown hun kommer tilbake til.
Ulven Skrevet 26. mai 2020 Forfatter #12 Skrevet 26. mai 2020 1 hour ago, Shrewsbury said: Håper hun kommer seg tilbake uten store problemer Og ting begynner endelig å se litt lysere ut her borte, så det er i det minste ikke full lockdown hun kommer tilbake til. Så bra. ☺️ Det er vel fremdeles bare apotek og matbutikker som er åpne? Hun er egentlig innstilt på at hun ikke kommer seg tilbake den 7. Men det begynner å ta på å ikke ha sine egne ting.
Shrewsbury Skrevet 26. mai 2020 #13 Skrevet 26. mai 2020 5 minutter siden, Ulven said: Så bra. ☺️ Det er vel fremdeles bare apotek og matbutikker som er åpne? Hun er egentlig innstilt på at hun ikke kommer seg tilbake den 7. Men det begynner å ta på å ikke ha sine egne ting. Ja, men 15 juni åpner de opp for non-essential retail. Det er i hvert fall planen! Men jeg har allerede lagt merke til at flere og flere butikker har åpnet i den lille landsbyen jeg bor i, også noen kafeer faktisk (men hospitality kan tidligst åpne 1 juli). Tror de har funnet noen smutthull i reglene. Det går riktig vei i det minste, og det er deilig etter å ha ligget så langt etter resten av Europa!
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #14 Skrevet 26. mai 2020 jeg skulle vært til lege i london i mars, men måtte så klart utsette. håper virkelig jeg snart kan dra, uten å sitte 14 dager i karantene om jeg kommer meg dit😕14 dager når jeg kommer igjen; en dyr og stressende legetime🤷♀️😂 Anonymkode: 0cd14...281
Gjest Linny111 Skrevet 27. mai 2020 #15 Skrevet 27. mai 2020 16 hours ago, Shrewsbury said: Ja, men 15 juni åpner de opp for non-essential retail. Det er i hvert fall planen! Men jeg har allerede lagt merke til at flere og flere butikker har åpnet i den lille landsbyen jeg bor i, også noen kafeer faktisk (men hospitality kan tidligst åpne 1 juli). Tror de har funnet noen smutthull i reglene. Det går riktig vei i det minste, og det er deilig etter å ha ligget så langt etter resten av Europa! Jeg er i Skottland som ligger et stykke etter England. Det føles som om vi er det aller siste landet nå! Det går egentlig greit unntatt at jeg trenger å dra til tannlegen. Vi får lov til å sole oss fra og med i morgen, men fortsatt ingen kjøreturer. Føler venner Norge gnir det inn litt nå, og når jeg leser på forumet her så bare "det var visst ikke så farlig likevel"... tja, ikke i Norge kanskje. TS, håper datteren din kommer seg hit og er forberedt på at UK ligger langt etter Norge i gjenåpningen. Tok en titt på fly som faktisk har landet i Manchester, og virker som om det bare er noen få Loganair-fly fra Aberdeen.
Ulven Skrevet 27. mai 2020 Forfatter #16 Skrevet 27. mai 2020 21 hours ago, Shrewsbury said: Ja, men 15 juni åpner de opp for non-essential retail. Det er i hvert fall planen! Men jeg har allerede lagt merke til at flere og flere butikker har åpnet i den lille landsbyen jeg bor i, også noen kafeer faktisk (men hospitality kan tidligst åpne 1 juli). Tror de har funnet noen smutthull i reglene. Det går riktig vei i det minste, og det er deilig etter å ha ligget så langt etter resten av Europa! Det høres veldig bra ut. Dere har jo virkelig fått kjenne på det. 😨 4 hours ago, Linny111 said: Jeg er i Skottland som ligger et stykke etter England. Det føles som om vi er det aller siste landet nå! Det går egentlig greit unntatt at jeg trenger å dra til tannlegen. Vi får lov til å sole oss fra og med i morgen, men fortsatt ingen kjøreturer. Føler venner Norge gnir det inn litt nå, og når jeg leser på forumet her så bare "det var visst ikke så farlig likevel"... tja, ikke i Norge kanskje. TS, håper datteren din kommer seg hit og er forberedt på at UK ligger langt etter Norge i gjenåpningen. Tok en titt på fly som faktisk har landet i Manchester, og virker som om det bare er noen få Loganair-fly fra Aberdeen. Hun er klar over at det blir mer restriksjoner, men siden hun skal søke jobber for å komme videre med studiene, er det nok best at hun er i England. Pr nå går iallefall flighter fra Oslo til Manchester fram til iallefall den 2 juni. Så da krysser vi fingrene for at det også går et fly for henne den 7. 2
Kjetil E Skrevet 27. mai 2020 #17 Skrevet 27. mai 2020 På 26.5.2020 den 0.28, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner også flere som har reist til og fra Aberdeen med jobb, så vil tro disse flyvningene er meget sikre pga nordsjø-arbeid osv. Ulempen er dog at man kan ikke f eks kjøre eller ta tog fra Aberdeen til England ifht reglene, så bør i så fall være en stor by som hun kan fly til f eks London. Men det skal være mulig! Anonymkode: 28e08...19d Det går nå ihvertfall tog mellom London og Edinburgh. Sjekket på livedepartureboard idag.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #18 Skrevet 28. mai 2020 Hvordan vil det bli med hennes reiseforsikring med tanke på gjeldende reiseråd? 😱 Anonymkode: 474e2...d7d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #19 Skrevet 28. mai 2020 Meld deg inn i gruppen Nordmenn I London (noe sånt) på Facebook. Samme type spørsmål blir stilt sikkert 100 ganger om dagen, du vil få svar der 😊 Anonymkode: e3ee6...2ea
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #20 Skrevet 28. mai 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan vil det bli med hennes reiseforsikring med tanke på gjeldende reiseråd? 😱 Anonymkode: 474e2...d7d Hun bor jo i UK, så regner ikke med at hun har typisk reiseforsikring uansett? Det eneste hun risikerer er jo at flyet blir avlyst, og da skal hun få penger tilbake fra flyselskapet. Anonymkode: 46559...9a0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå