AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #1 Skrevet 25. mai 2020 Jeg har vært utbrent. Har fått ny jobb, men så kom korona. Nyansatt i nytt firma uten å kjenne kollegaer eller systemer. Merker jeg er i ferd med å smelle rett i veggen. Bør jeg si opp før alt går helt til helvete igjen? Har litt sparepenger som jeg kan leve av, men må nok selge huset... Anonymkode: 46395...306
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #2 Skrevet 25. mai 2020 Sykmelding. Gå til legen. Anonymkode: d8a7e...226 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #3 Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sykmelding. Gå til legen. Anonymkode: d8a7e...226 Har ikke rett på sykemelding ennå, og har ikke fast ansettelse i den nye jobben. Anonymkode: 46395...306
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Skrevet 25. mai 2020 Sykemelding får du alltid, egenmelding derimot. Jeg skjønner forøvrig ikke hvordan å si opp jobben vil hjelpe. Skal du aldri jobbe igjen da eller? For neste jobb vil jo være ny den og, med ukjent mennesker og systemer. Anonymkode: 67b33...48c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #5 Skrevet 25. mai 2020 Det nok ikke så populært i nav at man sier opp jobben i denne tiden. Ny i jobb og allerede utbrent, høres litt rart ut. Er jo normalt at man ikke kjenner folk eller system før det har gått en god stund. Anonymkode: c7b7c...183
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #6 Skrevet 25. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykemelding får du alltid, egenmelding derimot. Jeg skjønner forøvrig ikke hvordan å si opp jobben vil hjelpe. Skal du aldri jobbe igjen da eller? For neste jobb vil jo være ny den og, med ukjent mennesker og systemer. Anonymkode: 67b33...48c Var sykemeldt i hele fjor, kan vel ikke bli sykemeldt på noen måneder ennå? Håper på at dersom jeg noen gang får en ny jobb, så skal jeg slippe å sitte alene hjemme og stirre på en skjerm uten oppfølging og kollegaer. Det er fryktelig tungt. Anonymkode: 46395...306
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #7 Skrevet 25. mai 2020 Dette er nok den dummeste tiden å si opp jobben på ever... Anonymkode: 64a06...a12 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #8 Skrevet 25. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er nok den dummeste tiden å si opp jobben på ever... Anonymkode: 64a06...a12 Ja, jeg er klar over at det er dumt. Men dersom jeg ikke er i stand til å jobbe, er det veldig dumt å tviholde på en jobb, spesielt dersom det medfører å bli utbrent igjen. Er det noen som har vært utbrent som kan komme med noen råd? Er jo umulig å skille mellom jobb og fritid når man ikke har et kontor å gå til, og alle fritidsaktiviteter er jo kansellert. Føler jeg aldri får koblet av. Hjernen er i ferd med å bli til grøt. Anonymkode: 46395...306
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #9 Skrevet 25. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var sykemeldt i hele fjor, kan vel ikke bli sykemeldt på noen måneder ennå? Håper på at dersom jeg noen gang får en ny jobb, så skal jeg slippe å sitte alene hjemme og stirre på en skjerm uten oppfølging og kollegaer. Det er fryktelig tungt. Anonymkode: 46395...306 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er klar over at det er dumt. Men dersom jeg ikke er i stand til å jobbe, er det veldig dumt å tviholde på en jobb, spesielt dersom det medfører å bli utbrent igjen. Er det noen som har vært utbrent som kan komme med noen råd? Er jo umulig å skille mellom jobb og fritid når man ikke har et kontor å gå til, og alle fritidsaktiviteter er jo kansellert. Føler jeg aldri får koblet av. Hjernen er i ferd med å bli til grøt. Anonymkode: 46395...306 Jeg er usikker på hvor lenge du må ha vært tilbake i arbeid før man har rett på sykepenger igjen, men det er jo bare et kjapt Google søk unna. Jeg forstår at det er tungt, har vært gjennom det selv. Jeg begynte å strikke, gå lange turer og ligge rett ut på sofaen uten tv eller musikk. Jeg holdt meg i jobb, og var utbrent i runt 3 år. Anonymkode: 67b33...48c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #10 Skrevet 25. mai 2020 Hva er det som gjør deg sliten? Du må konkretisere det og ta det opp med lederen din Anonymkode: 395a8...f3e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #11 Skrevet 25. mai 2020 Kanskje du burde ha trappa opp isteden for å begynne rett på 100% stilling, om det er det du har... Kunne kanskje være en mulighet å heller gå ned i stilling en stund? så du føler at du klarer å håndtere det? Anonymkode: 64a06...a12
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #12 Skrevet 25. mai 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er usikker på hvor lenge du må ha vært tilbake i arbeid før man har rett på sykepenger igjen, men det er jo bare et kjapt Google søk unna. Jeg forstår at det er tungt, har vært gjennom det selv. Jeg begynte å strikke, gå lange turer og ligge rett ut på sofaen uten tv eller musikk. Jeg holdt meg i jobb, og var utbrent i runt 3 år. Anonymkode: 67b33...48c Jeg holdt meg på jobb noen år, men legen endte opp med å "tvangssykemelde" meg. Da var jeg et vrak som var undervektig og utmattet. Først etterpå innså jeg at jobben hadde tatt helt over livet mitt. Hadde aldri klart å ligge på sofaen uten distraksjoner, ender jo bare opp med å kverne på jobb-relaterte problemer, få dårlig samvittighet for det jeg ikke får tid til, og føle meg mislykket og få dårlig selvtillit... Men takk for tips! 😊 Anonymkode: 46395...306
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå