Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har kombinasjonshud, og blir blank på pannen og over øyenbrynene mine. Jeg har også fair farge på huden. Hvilken foundation anbefaler dere til en med kombinasjonshud, men ikke er så dyr? 😊 

Anonymkode: c460a...784

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Apocalypte skrev:

Nå spør jeg ikke hva favoritt foundation til folk er men en foundation som er bra for kombinasjonshud og som er lys. Ikke alle foundation har fair farge. For eksempel Clinique sine blir for mørk for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå spør jeg ikke hva favoritt foundation til folk er men en foundation som er bra for kombinasjonshud og som er lys. Ikke alle foundation har fair farge. For eksempel Clinique sine blir for mørk for meg. 

Kommer an på hvor mye dekkevne du vil ha. Clinique har nylig kommet med moisture surge farget dagkrem med SPF, som gir lett dekkevne, og som er mye lysere enn de andre kremene og foundationene deres.

Anonymkode: 98423...d0d

AnonymBruker
Skrevet

Ellers er jo Estee Lauder double wear en foundation som passer fint for kombinasjonshud og fet hud, men den har til gjengjeld veldig mye dekkevne. Jeg ville ikke brukt den til fest en gang.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ellers er jo Estee Lauder double wear en foundation som passer fint for kombinasjonshud og fet hud, men den har til gjengjeld veldig mye dekkevne. Jeg ville ikke brukt den til fest en gang.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor mye dekkevne du vil ha. Clinique har nylig kommet med moisture surge farget dagkrem med SPF, som gir lett dekkevne, og som er mye lysere enn de andre kremene og foundationene deres.

Jeg er ikke så opptatt med dekkevne, så lenge jeg ikke begynner å glinse som et juletre. Tusen takk for forslag! 😊 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er ikke så opptatt med dekkevne, så lenge jeg ikke begynner å glinse som et juletre. Tusen takk for forslag! 😊 

Hva skal du bruke den til da? Hverdags eller fest? Jevne ut hudtonen? Dekke over acne, rosacea eller arr? Jeg synes dekkevne har alt å si jeg. Kunne aldri brukt double wear (eller noe med veldig høy dekkevne) til hverdags. Det blir alt for tungt. Så jeg går alltid for lett dekkevne. Men har man mye arr, pigmentering eller lignende, kan man gå for noe med høy dekkevne. Eller for eksempel en CC krem. Anbefaler deg å gå på Kicks eller lignende for veiledning på hva som passer til nettopp din hud.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du bruke den til da? Hverdags eller fest? Jevne ut hudtonen? Dekke over acne, rosacea eller arr? Jeg synes dekkevne har alt å si jeg. Kunne aldri brukt double wear (eller noe med veldig høy dekkevne) til hverdags. Det blir alt for tungt. Så jeg går alltid for lett dekkevne. Men har man mye arr, pigmentering eller lignende, kan man gå for noe med høy dekkevne. Eller for eksempel en CC krem. Anbefaler deg å gå på Kicks eller lignende for veiledning på hva som passer til nettopp din hud.

Jeg har faktisk aldri hatt en foundation til fest og en til hverdagsbruk. Jeg har ikke noe acne eller arr i ansiktet. Jeg vil ikke ha en foundation som føles som at jeg har på en maske, men noe dekkevne må den ha. Jeg har prøvd cc-krem og den har nå forsvinner utover dagen, men egentlig så er jeg mer opptatt av at t-sonen min ikke blir blank. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kombinasjonshud. Etter å ha prøvd mye forskjellig har jeg endt opp med mineral pudder foundation. Den dekker så mye / lite jeg vil og ser naturlig ut. medium beige er alt for mørk, så jeg har en lysere.

Anonymkode: 1f9b1...abe

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har faktisk aldri hatt en foundation til fest og en til hverdagsbruk. Jeg har ikke noe acne eller arr i ansiktet. Jeg vil ikke ha en foundation som føles som at jeg har på en maske, men noe dekkevne må den ha. Jeg har prøvd cc-krem og den har nå forsvinner utover dagen, men egentlig så er jeg mer opptatt av at t-sonen min ikke blir blank. 

Hvis du finner en foundation som du liker men som du blir blank av - det er nesten ikke til å unngå - kan du supplere med blotting paper eller transclusent setting powder. Jeg bruker sistnevnte hver dag for å unngå at basen creaser seg eller sklir av. Enkelt og greit fordi sminke aldri vil klare å stoppe huden din fra å produsere sebum (som gjør at huden din blir blank).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater flytende foundation, har brukt masse penger på flytende foundation som andre har anbefalt, men jeg liker ikke hvordan resultatet blir. Glo Skin Beauty har en helt fantastisk foundation, litt stiv pris, men den er verdt den, den er drøy og gir fantastisk resultatet som ser naturlig ut, du kan legge flere lag om nødvendig. Har brukt den i 6 år nå og har ingen planer om å slutte med den. Du vil heller ikke ha vansker med å finne en nyanse, de har mange nyanser. Har også kombinasjonshud som deg.

Anonymkode: f5ca4...0fc

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å nevne at jeg også har en lys hudfarge og jeg tror ikke du vil ha problemer med å finne en nyanse når det kommer til Glo Skin Beauty. 

Anonymkode: f5ca4...0fc

Skrevet

Nyx can’t stop won’t stop er matt, passer fet/kombinert hud, billig og tester ikke på dyr. Den finnes også i svært lyse farger. Jeg har den i alabaster, men må kvitte meg med den, altfor lys for meg selv om jeg er veldig lys. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...