Gjest Undrer Skrevet 28. juni 2005 #1 Skrevet 28. juni 2005 Det ser ut til at min sambo må søke om sosialstønad for noen måneder til høsten(med mindre han får seg jobb, noe vi selvsagt håper på). Han er i jobb nå, men det er bare til september. Jeg går skole, og tar et par vakter i uken på sykehjem. Jeg lever hovedsaklig på stipend og lån. Det jeg lurer på da er: hvor mye kan han få? Vil han få nok til å dekke halve husleien og litt matpenger? Jeg tror ikke jeg klarer å betale alt med mitt stipend/lån. :cry:
Gjest Madeline Skrevet 28. juni 2005 #2 Skrevet 28. juni 2005 Hvis din samboer er i jobb nå så har han vel mulighet til å få arbeidsledighetstrygd?
Gjest Undrer Skrevet 28. juni 2005 #3 Skrevet 28. juni 2005 Ja, han kommer til å tjene akkurat nok til at han får et par tusenlapper i måneden. Ca. 90 000 forhåpentligvis. Men kan han få arbeidsled.trygd allerede fra i år? Må han ikke vente til neste år?
Veslejenta Skrevet 28. juni 2005 #4 Skrevet 28. juni 2005 Arbeidsledighetstrygden blir enten beregnet ut fra siste inntektsår (2004), eller gjennomsnittet fra de tre siste inntektsårene.
Gjest Undrer Skrevet 28. juni 2005 #5 Skrevet 28. juni 2005 Ok, takk for svar. Det er kun i år han har tjent nok til å få arb.ledighetstrygd, så da må han nok ta en tur på sosialen til høsten. Huff, dette er kjedelige greier. Håper han får fortsette å jobbe der han er nå, videre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå