Gå til innhold

1 år og 3 mnd gammel baby er EKSTREMT grinete

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag har vært helt krise. Skal bare opp i armene mine, legger seg ned og hyler, leker kanskje alene i 2 min. Var i sentrum i dag og hun fikk et utbrudd. Skrek og skrek. Vrei seg ut av vognen, ville ikke sitte og alt var helt krise. Sutrer mye gjennom dagen og skal opp. Blir faktisk helt sprø. Endte med at jeg ropte "nå må du slutte å sutre!!!!!!!!!", selv om jeg vet det ikke hjelper. Jeg blir rett og slett gal av sutring HELE dagen, fra morning til kveld. 

Noen andre der med samme greia? Ahhh😦😪

Anonymkode: 0cf53...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og det skrev jeg "baby" som en gammel vane. Mente selvfølgelig unge. 😛

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan håndterer du det når barnet sutrer? Hva gjør du?

Jeg har en kar som egentlig er ganske blid, men har sine perioder med mye sutring. Det kommer ofte da av at han er trøtt, sulten, tenner på vei eller overstimulert. Kan det være noe sånt? Har han nylig begynt i barnehage? Sover han greit på dag/ natt?

Skjønner det kan være vanskelig når barnet "aldri" blir fornøyd. For meg hjelper det å tenke at ungen ikke gjør det for å være kjip, men at han prøver å fortelle noe. Kanskje han selv ikke vet helt hva det er heller. Her hjelper det ofte å bære han eller endre fokus dersom han bare er overstimulert. Eller gi kos og leke litt.

De begynner vel gjerne å oppdage at de kan protestere på alt og ingenting i den alderen og. Det som er lettest å endre på her er kanskje hvordan man selv håndterer situasjonen. Og alt går over (som jeg har levd etter siden fødselen😅).

Endret av Mango
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag har vært helt krise. Skal bare opp i armene mine, legger seg ned og hyler, leker kanskje alene i 2 min. Var i sentrum i dag og hun fikk et utbrudd. Skrek og skrek. Vrei seg ut av vognen, ville ikke sitte og alt var helt krise. Sutrer mye gjennom dagen og skal opp. Blir faktisk helt sprø. Endte med at jeg ropte "nå må du slutte å sutre!!!!!!!!!", selv om jeg vet det ikke hjelper. Jeg blir rett og slett gal av sutring HELE dagen, fra morning til kveld. 

Noen andre der med samme greia? Ahhh😦😪

Han får ikke jeksler feks?
Høres ut til at noe plager barnet.
Mine har vært ekstremt sutrete og klengete når jekslene plager. Grusomt.
Men prøv å bevare roen - de bør få uttrykke sitt ubehag og møte forståelse - selv om du ikke forstår grunnen.
Prøv bæretøy fremfor vogn etc i slike faser.

Evt sykdom på vei, brygger på noe. Vondt i magen av noe...Men når det pågår en uke eller to så har det uten unntak vært pga tennene her. Ny runde nå med 2-års jekslene, samme reaksjoner men litt mer for å avlede gfra ubehaget tydeligvis, og litt mer kommunikasjon på andre måter enn sutring. Men allikevel, mye suring når jekslene skal gjennom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...