Gå til innhold

Hvorfor forandrer menn seg i forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Menn og atter menn. Jeg lurer på hvorfor menn forandre seg så mye etter en stund. Det er ikke noe romantikk, ikke noe sex, jeg har ikke noe med hva han gjør, han tar alle avgjørelser uten å snakke med meg. Vi har begge barn fra før men jeg har tydeligvis ikke noe med hvordan samvær han har. Det er sånn når barnemor sier hopp sier han hvor høyt. Apropos husarbeid... Det er glemt for legge siden. Han blir sint når det er rotete, men å gjøre noe med det er tydeligvis vanskelig. Økonomi er ikke et tema da han tjener 3 ganger så mye som meg. Det er alltid "jeg har kjøpt". Han unner seg dyre ting hele tiden mens jeg må kjøpe inn mat, klær osv selvom hans økonomi er veldig mye større. Han vil ikke ha felles økonomi. Mine meninger er helt høl i hode siden han kan alt og vet alt. Så mine råd trenger han ikke. Det har blitt så enveis kjørt at jeg nesten ikke kan tro det. Vi har vært samboere i 3 år men det har ikke bestandig vært sånn. Men når snur det og hvordan kan man gå fra at ting er så utrolig fint til dette??  Hva i alledager har jeg gjort han? 

Skjønne ingenting. 

Anonymkode: 60d80...56d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Han vil ikke ha felles økonomi

Vel det er jo fullt forståelig, han tjener 3 ganger så mye som deg! Felles økonomi ville jo bare betydd at han gir deg masse penger

Anonymkode: 3b422...ba8

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skjer ting? Jo for vi ubevisst går inn ei bobble og ser ikke selv at vi blir kjedelige. Det er alltid prtneren sin feil at ting blir slik de er. 

Hva gjør damer? Jo de setter seg foran tv`n i den blå strikkagenseren og den grå joggebuksa og trøstespiser (koser seg i.flg. dem selv). 

Mannen holder på med sitt fordi han er over hodet ikke interessert i det som foregår på TLC, FEM og div. oppussingsprogrammer rundt om der late folk får nødhjelp for å gjøre ferdig noe de fint kunne klart selv uten hjelp hvis de ville og hadde sett sin realitet.

Da sklir vi bare bort fra hverandre. Ingen er villige til å gi slipp på noe, men skal bare ha.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Hva gjør damer? Jo de setter seg foran tv`n i den blå strikkagenseren og den grå joggebuksa og trøstespiser (koser seg i.flg. dem selv). 

Dette sier jo mest om hvilke damer du selv dater da 😅

Anonymkode: 5c9b0...fc6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvorfor skjer ting? Jo for vi ubevisst går inn ei bobble og ser ikke selv at vi blir kjedelige. Det er alltid prtneren sin feil at ting blir slik de er. 

Mannen holder på med sitt fordi han er over hodet ikke interessert i det som foregår på TLC, FEM og div. oppussingsprogrammer rundt om der late folk får nødhjelp for å gjøre ferdig noe de fint kunne klart selv uten hjelp hvis de ville og hadde sett sin realitet.

Da sklir vi bare bort fra hverandre. Ingen er villige til å gi slipp på noe, men skal bare ha.  

Takk for svar. 

Jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen. Jeg har fullt opp med unger og når de har lagt seg, er det fult opp med husarbeid mest kjøkkenet. Jeg legger meg kl 9 da jeg står opp kl 5 for å trene før unga står opp og vi skal på jobb og skole. Men når det sagt kunne jeg virkelig hatt godt av joggebukse og sofa livet. Og jeg har ikke telefon adhd som mange har

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel det er jo fullt forståelig, han tjener 3 ganger så mye som deg! Felles økonomi ville jo bare betydd at han gir deg masse penger

Ja, det er da fullstendig normalt? Da jeg og mannen fikk barn, ble vi en felles enhet. Alle penger vi tjener går til den enheten, selv om den ene tjener mer enn den andre. Jeg hadde synes det hadde vært utrolig rart om han skulle spinket og spart, samtidig som jeg kunne spare store summer. Hvordan skal man leve et likestilt samliv, da? Skulle vi alltid reist på chartertur, når vi med felles økonomi kunne reise på drømmeferier, bare fordi jeg ikke skal «gi han masse penger»? Den tanken er i hvert fall helt fjern for oss.

Til TS: Du fortjener bedre. Du fortjener noen som ikke er sint, som rydder opp etter seg selv, og som behandler deg med respekt. Du fortjener en som ikke tenker «mitt, mitt, mitt».

Jeg skjønner likevel ikke hva du mener at du skal ha å si på hans samvær? Mener du hvor ofte han har barnet, eller hvilke aktiviteter dere finner på når han har barnet? Førstenevnte har du ingenting å si på, du har nemlig valgt en mann som alltid er 100% pappa, selv om samværprosenten kan endre seg. Du har ingenting å si på det. Hva dere finner på når barnet er på samvær har du imidlertid noe å se på. Du skal ikke akseptere at de overkjører deg, og du har rett til å sette dine egne grenser. Det er ditt hjem også, uavhengig hvem som betalte for det. 

Anonymkode: d30ee...839

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vet aldri når han skal ha barnet. Jeg spørre å han sier "jeg vet ikke". Jeg har spurt om han kan få en fast avtale sånn at vi kan planlegge ting med eller uten hans barn. Som ofte får jeg vite det 1 time før henting, noen ganger dagen før. Barnet er 7 år og har fritt bosted. Noe for meg er unormalt. Blir mye kjøring og henting av ting og tøy. Hjelper ikke hva jeg sier for jeg har ikke noe med det. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Ikke sant for mine tidligere forhold. Jeg eier ikke en joggebukse, er sexgal, liker å pynte meg, lager god mat og baker gode kaker. Har mange interesser, ler mye og er aktiv. Likevel endret begge eksene seg, begge var utro (med mindre stelte damer), nektet å gjøre husarbeid osv. Jeg er nå i et forhold med ny mann på fjerde året. Vi har fortsatt sex hver dag, flørter halve dagen, tar alle avgjørelser sammen og vil hverandre vel. Jeg er den samme, men det er en annen mann. 

Anonymkode: f40f1...54e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tjener mer enn mannen, og vi har felles økonomi. 

Anonymkode: f40f1...54e

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønne ingenting. 

Alle mennesker forandrer seg. I forhold, utenfor forhold. Kvinner også. Du også.

Anonymkode: 87d77...b51

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle mennesker forandrer seg. I forhold, utenfor forhold. Kvinner også. Du også.

Det forstår jeg. Men ikke i den stilen der. Jeg som handler all maten, ordner unger, aktiviteter osv. Han tar seg god til på kajakk, sykling osv. Han er jo ikke til stede

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, det er da fullstendig normalt? Da jeg og mannen fikk barn, ble vi en felles enhet. Alle penger vi tjener går til den enheten, selv om den ene tjener mer enn den andre

Det står ikke noe om felles barn her, så antar det ikke er tilfelle. Og da er det ingen grunn til at den ene parten skal få masse penger av den andre.

Mangel på sex og husarbeid er en annen sak da, det er ikke bra

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hvorfor er du sammen med han da?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen. Jeg har fullt opp med unger og når de har lagt seg, er det fult opp med husarbeid mest kjøkkenet. Jeg legger meg kl 9 da jeg står opp kl 5 for å trene før unga står opp og vi skal på jobb og skole. Men når det sagt kunne jeg virkelig hatt godt av joggebukse og sofa livet. Og jeg har ikke telefon adhd som mange har

Hva er telefon adhd

Anonymkode: e95b7...547

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det forstår jeg. Men ikke i den stilen der. Jeg som handler all maten, ordner unger, aktiviteter osv. Han tar seg god til på kajakk, sykling osv. Han er jo ikke til stede

Hvorfor er du sammen med han da? 

Anonymkode: 4c28b...a80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Og hva svarer han når du tar det opp med han, og forteller han hva du føler?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Regner med du mener 21?

Anonymkode: ef650...fa4

AnonymBruker
Skrevet

Dump ham.

Anonymkode: 64196...6b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...