Gå til innhold

Venner som kun vil møtes hjemme hos de og aldri hos deg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at mange føler seg mest komfortabel hjemme, og at det kan være anstrengende å dra på besøk til andre. Men hva er greia med de som aldri kommer på besøk til deg men nærmest krever at du skal komme til de? 

Har en venninne som er sånn. Vi har vel vært 95% hos henne. Kommer hun hit står hun bare i dørklinka og er på farten til et annet sted, hvis hun kommer inn sitter hun med jakka på og drar igjen ganske fort. En gang har hun vært her hvor hun ble sittende i kanskje en time. Da hadde jeg laget kake og kjøpt inn god vin og så fram til en koselig skravlekveld sånn som vi alltid har hos henne. Men nei, etter en time måtte hun altså dra for da ringte typen hennes og var "tilfeldigvis" i området og kunne plukke henne opp. 

I helga som var snappet hun meg og lurte på om jeg ville komme en tur. Jeg sa da at jeg ikke hadde planlagt å dra noen steder denne helga og ville slappe av hjemme, men at hun mer enn gjerne kunne komme hit! Snap lest, men hørte ikke noe mer. 

What to do med sånne venner?? 

Anonymkode: fd0e3...e65

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffemonster
Skrevet (endret)

Jeg kvittet meg med dem fordi jeg ble lei av enveis vennskap. Man føler at man gir og gir, og stiller opp, og så får man lite tilbake. Det er bare frustrerende.

Endret av Kaffemonster
AnonymBruker
Skrevet

Spør. 

Anonymkode: a8295...3ea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke besøk heller. Fordi jeg er den eneste med bil...

Anonymkode: d8f9a...313

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne jeg sjelden drar til, for hun bor lang unna og jeg har ikke bil. Så 4 av 5 ganger møtes vi enten hos meg eller i nærheten av der jeg bor.

Men ellers drar jeg hjem til vennene mine! Kan du ikke invitere dem til deg og si at du gjerne vil fikse middag f. eks?

Anonymkode: 0a077...115

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare spørre hvorfor hun aldri vil være hos deg? Jeg har to venner jeg ikke liker å være hos. En fordi det er kattehår overalt, og rett og slett dårlig renhold. Den andre fordi det er så fryktelig vonde stoler å sitte på (har ikke sofa), det er trangt og dårlig lukt (nekter å lufte). Så jeg har for lengst begynt å takke nei til invitasjoner hos disse, kan det være noe lignende hos deg?

Anonymkode: 56e29...99e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke spørre «hvorfor må vi være hos deg hele tiden? Hadde vært koselig om vi tok en kveld hjemme hos meg også»

Anonymkode: bcabc...fdd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke forstå at dette kan gjøre noe. Eller har du ikke andre venner som kan besøke deg?

Anonymkode: 9cdb1...0ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der er helt motsatt av min venninnegjeng. Ingen vil være hos seg selv 🤣

Anonymkode: 38123...16c

AnonymBruker
Skrevet

Hm, så merkelig. Jeg liker best å dra på besøk til andre, og ikke å ha noen hjemme hos meg selv. Blir nervøs av å ha noen hos meg, for det er jo ikke alltid strøkent. Men jeg inviterer ikke meg selv til andre da. Drar kun hvis jeg blir invitert.

Anonymkode: 8f1bc...f0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...