Gå til innhold

Nabokrangel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt til å sette opp gjerde i hagen mot naboen. De mener at vi ikke har tomt bak husveggen, men kartverket viser at halve hagen er vår. Er det bare å kjøre på hvis vi følger grensa i kartverket? Jeg tenker at hvis de enda er uenig da kan jo de betale for at en fra kommunen kommer å måler opp tomta? 

Anonymkode: 8ff11...399

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om naboen er vanskelig, så tror jeg at jeg hadde fått noen i kommunen til å komme, og sette opp grensepinner.

Anonymkode: 6c84d...9a1

• Liker 15
Skrevet

Hadde sørget for oppmåling før jeg bygde noe som helst. Greit å ha alt på det tørre, og kvele konflikten i startgropa

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alltid at Kartverket sine opplysninger er 100%. Er grensa tinglyst?

Anonymkode: 78dcd...22f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

snakk med kommunen. 

Anonymkode: 272af...5a3

• Liker 1
Skrevet

Ring kommunen og be noen komme og måle hvor tomtegrensa går. Så har naboen ikke noe å si.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sier som de andre, få grensoppmåling og markering av kommunen. En jeg kjenner som jobber med eiendom sier det slett ikke er uvanlig at folk ikke helt vet hvor grensen går, og det kan også være gitt feil info f.eks i forbindelse med boligsalg. Så når både du og naboen mener dere etter et stykke er det best å få det fikset med en gang. 

Anonymkode: b9203...3a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om naboen er vanskelig, så tror jeg at jeg hadde fått noen i kommunen til å komme, og sette opp grensepinner.

Anonymkode: 6c84d...9a1

Er det bare å bestille dette? Må man betale for jobben? 

Anonymkode: b000e...73b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

snakk med kommunen først. Må grensen oppmåles kan du spørre naboen om å dele kostnadene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare å bestille, og man må betale for det. Du kan spørre naboen om å dele utgiften.

Eller så kan du være sleip å legge det frem slik at naboen bestiller oppgåing av grenser (også kan du evt tilby deg å betale halvparten for å være grei.)

Anonymkode: 27639...1ef

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er ikke akkurat billig med oppmåling, så jeg foreslår at du sier at gjerdet kommer i forhold til kartverket sine opplysninger, hvis ikke må naboen bekoste oppmåling. Det er tross alt han som påstår at kartverket ikke stemmer!

Skrevet

Ta ut situasjonsplan fra kommunens kartside. Litt varierende om det er gratis eller om du må betale noen hundrelapper.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

snakk med kommunen først. Må grensen oppmåles kan du spørre naboen om å dele kostnadene.

Jeg gjorde det en gang og det kostet ikke så mye. Jobben ble gjort raskt og effektivt. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mye billigere å betale for oppmåling en å betale advokaten etterpå.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...