AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #1 Skrevet 25. mai 2020 Hei. jeg har fått en jobb som jurist (ikke advokatfullmektig), men strøk uheldigvis på en eksamen på grunn av at jeg glemte å ta med kilder i besvarelse min (skoleeksamen som ble til hjemmeeksamen på 4 timer). Dette betyr at jeg ikke får vitnemål før om 6 måneder. Hva skjer med jobben nå? har dette skjedd med deg eller noen du kjenner? hvordan blir sånne tilfeller løst? Jeg håper ikke at jeg mister jobben på grunn av dette. Anonymkode: 3afa5...103
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #2 Skrevet 25. mai 2020 Ikke som jurist, men jeg strøk på bacheloroppgaven pga referansefeil, og da mistet jeg også jobben jeg egentlig hadde fått. Den eneste som kan svare på hva som skjer for din del er arbeidsgiver, så du må ta kontakt med denne. Anonymkode: 1a2c7...55f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 Innenfor mitt yrke, vet jeg om noen som ikke har fullført utdanning. De får jobbe i vikariat til de har fullført utdannelsen. Så får de fast. Men ikke sikkert det er sånn i ditt yrke. Hør med arbeidsgiver. Anonymkode: 3d6be...d40
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 Mannen min fikk også jobb før eksamenene (ingeniør) og strøk på den ene (fysikk eller noe tror jeg?) Han jobbet 10 år for det firmaet før han ble headhuntet til ny og bedre jobb der han fortsatt jobber. Ingen har brydd seg, selv om han faktisk ikke er "ekte" ingeniør. Anonymkode: 2b260...6ec 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min fikk også jobb før eksamenene (ingeniør) og strøk på den ene (fysikk eller noe tror jeg?) Han jobbet 10 år for det firmaet før han ble headhuntet til ny og bedre jobb der han fortsatt jobber. Ingen har brydd seg, selv om han faktisk ikke er "ekte" ingeniør. Anonymkode: 2b260...6ec Så han tok ikke opp igjen den han strøk? Det er det dummeste jeg har hørt. Anonymkode: b496e...673 18
SansaS Skrevet 28. mai 2020 #6 Skrevet 28. mai 2020 På 25.5.2020 den 17.37, AnonymBruker skrev: Hei. jeg har fått en jobb som jurist (ikke advokatfullmektig), men strøk uheldigvis på en eksamen på grunn av at jeg glemte å ta med kilder i besvarelse min (skoleeksamen som ble til hjemmeeksamen på 4 timer). Dette betyr at jeg ikke får vitnemål før om 6 måneder. Hva skjer med jobben nå? har dette skjedd med deg eller noen du kjenner? hvordan blir sånne tilfeller løst? Jeg håper ikke at jeg mister jobben på grunn av dette. Anonymkode: 3afa5...103 Kommer an på hva slags jobb du har? Noen jobber krever fullført utdannelse som formalitetskrav mens noen jobber bare krever juridisk «kompetanse» som man kan ha selv om man mangler noen studiepoeng 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #7 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mannen min fikk også jobb før eksamenene (ingeniør) og strøk på den ene (fysikk eller noe tror jeg?) Han jobbet 10 år for det firmaet før han ble headhuntet til ny og bedre jobb der han fortsatt jobber. Ingen har brydd seg, selv om han faktisk ikke er "ekte" ingeniør. Anonymkode: 2b260...6ec Han gadd ikke å ta opp en eksamen for å faktisk få fullført graden? Ikke så mye å skryte av egentlig Anonymkode: 1bdc3...810 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han gadd ikke å ta opp en eksamen for å faktisk få fullført graden? Ikke så mye å skryte av egentlig Anonymkode: 1bdc3...810 Han går ikke rundt og skryter av dette.. Han jobbet i noen år, og ting var hektisk med barn og husbygging osv, så det passet liksom ikke helt og ingen brydde seg på jobben hans uansett. Så roet livet seg og han hadde tenkt å ta eksamen, men da hadde høyskolen endret på fagene slik at han var nødt til å ta hele faget på nytt. På dette tidspunktet var vi etablert med barn og jobb og alt på en helt annen kant av landet. Å flytte 8 timer unna for at han skulle ta opp et fag ingen brydde seg om, eller at han skulle pendle dit for å møte i timene, virket veldig meningsløst all den tid han fortsatt ikke har fått spørsmål om den eksamenen.. Eller mener dere at vi burde gjort ting annerledes? 🤣 er 15 år siden han begynte å jobbe nå, og han har blitt forsøkt headhuntet minst 5 ganger siden siden han er den beste på sitt fagfelt, med eller uten den ene karakteren. 😅 Det går nok bra, jeg ville bare komme med vår historie. Om det er relevant for TS er jo opptil h*n å vurdere. Anonymkode: 2b260...6ec 2
nattsvermer Skrevet 28. mai 2020 #9 Skrevet 28. mai 2020 Jeg strøk på en eksamen. Jeg sa fra til arbeidsgiver, og han sa bare at så lenge jeg fikk vitnemål til jul, så var det ok. Så jeg syns du bare skal ringe og snakke med lederen din. Jeg har et yrke hvor våre kunder krever formell utdanning, men jeg tror det gikk greit siden jeg ikke hadde noe ansvar som helt nyutdannet. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #10 Skrevet 28. mai 2020 Det spørs på jobben, hva slags kompetanse som kreves. Må man være jurist eller ikke? Vi har en juss-student hos oss, men det er fordi vi bare krever juridisk kompetanse, ingeniør, arkitekt eller lignende. I jobben jeg skal bytte til derimot, er en juridisk avdeling med kun jurister. De kan kun ansette jurister. Anonymkode: 2ced9...368
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 Du kan ikke starte i jobben uten å ha fullført studiet (bestått alle eksamener) hvis det er en jobb i det offentlige eller en annen jobb som har som absolutt betingelse at du er jurist. Er jobben i det private kan det være mer fleksibelt, kanskje kan du inne som en studentmedarbeider eller lignende. Arbeidsgiver har ikke plikt til å gi deg en jobb når du ikke har den utdannelse arbeidskontrakten forutsetter, og du dermed ikke har holdt din del av avtalen. Du må høre med arbeidsgiver hvilke muligheter du har. Anonymkode: c5b48...806
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 nattsvermer skrev (På 28.5.2020 den 10.06): Jeg strøk på en eksamen. Jeg sa fra til arbeidsgiver, og han sa bare at så lenge jeg fikk vitnemål til jul, så var det ok. Så jeg syns du bare skal ringe og snakke med lederen din. Jeg har et yrke hvor våre kunder krever formell utdanning, men jeg tror det gikk greit siden jeg ikke hadde noe ansvar som helt nyutdannet. Men hvis det ikke er ok, mister man jobb med en gang? Anonymkode: 9df65...044
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 28.5.2020 den 10.50): Du kan ikke starte i jobben uten å ha fullført studiet (bestått alle eksamener) hvis det er en jobb i det offentlige eller en annen jobb som har som absolutt betingelse at du er jurist. Er jobben i det private kan det være mer fleksibelt, kanskje kan du inne som en studentmedarbeider eller lignende. Arbeidsgiver har ikke plikt til å gi deg en jobb når du ikke har den utdannelse arbeidskontrakten forutsetter, og du dermed ikke har holdt din del av avtalen. Du må høre med arbeidsgiver hvilke muligheter du har. Anonymkode: c5b48...806 Noen jobber sier at du kan være «under utdanning». De «venter» på deg på en måte. Men da regner de med at du består alle eksamen. Men hva skjer hvis man stryker.... Anonymkode: 9df65...044
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå