Gå til innhold

På tide med begge kjønn i utdrikningslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere, er det på tide å la kompiser få være med i jentenes utdrikningslag og omvendt?

Jeg (og sikkert fler enn meg også) har ikke særlig mange venninner, men en haug med gode kompiser. De vil jeg jo gjerne at skal være med å drikke ut meg, for meg blir det riktigst med tanke på at dette er "en siste kveld som ugift". For meg har det alltid vært "ut med gutta", og hvorfor skal ikke de, som mine beste venner, få være med å drikke meg ut?

Er det på tide å gi bæng i kjønn og heller invitere de beste og nærmeste vennene, eller er tradisjon tradisjon?

(Dette er ikke en personlig sutretråd, bare et forsøk på en saklig diskusjon. :wink: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt utdrikningslag var det invitert en kompis av meg. Har også vært i utdrikningslag før hvor en kamerat av bruden var med. Ser ikke problemet i det og trodde det var vanlig jeg. :)

Skrevet

Syns helt klart det er natulig at dine nærmeste venner samles rundt deg den dagen, uavhengig av hvilken vei t****n deres er vendt :wink:

Skrevet

Da jeg giftet meg, var begge kjønn i utdrikningslaget mitt. Har flere gode guttevenner jeg ville feste sammen med, og begge brødrene mine var også der. For meg var det - og skulle være - en morsom kveld og natt med gjengen - ingen rosa formiddag med bare venninner.

Vi hadde aktivitetsdag i skogen og sang rundt bålet hele natten. Nachspielet var på hamburgersjappa dagen derpå. Perfekt!

Skrevet

Jeg har ingenting imot at det er med begge kjønn i et utdrikkingslag.

Skrevet

Jeg synes absolutt at begge kjønn kan samles...selv samler jeg mine nærmeste venner, uavhengig av kjønn, og det tror jeg mange gjør i dag! :wink:

Skrevet

Alle venner - være seg kvinner eller menn - bør bli invitert til å delta i utdrikningslaget

Skrevet

Det gjør man da som man vil med selv?

Dersom jeg kommer til å gifte meg en gang i tiden, vil det være helt naturlig å invitere både venninner og kamerater. Uten tvil.

Skrevet

Min bestekompis var selvskreven i mitt utdrikningslag! Tenkte ikke en gang tanken å la være å invitere han pga han er mann.

Skrevet (endret)

*poff*

Endret av Veronal
Skrevet

Da min kjære hadde utdrikningslag, så var det både jenter og gutter med. Han hadde kvinnelig forlover, og møtte en del av de beste venninnene sine til lunsj, mens gutta forberedte neste post på programmet. For ham var det topp med begge kjønn, siden disse venninnene er viktige for ham. (Og det var jeg som foreslo dem for forloveren, så ikke noe slinger i valsen der.)

Tror det kommer litt an på hva slags utdrikningslag man vil ha, om det passer med begge kjønn. Jeg synes det er kult, men flere utdrikningslag jeg har vært med på hadde ikke fungert i den formen de var, med gutter involvert.

CAtzy

• 4 uker senere...
Gjest sirimor
Skrevet

Kjekkeste utdrikkingslaget jeg har vært på var at vi jenten var med bruden på noen forskjellige ting på dagen, men at både bruden og brodgommen+vennene hans møttest i et lokale å hadde en vollsom fest!! Kjempegøy!! Er jo litt kjekt å møtest å feste med hutta også, å som regel blir det alltid en annen slags og roligere fest i et bryllup en i utdrikkingslag :rosasmil: :klem1: Dette er i allefall å anbefale alle som skal ha, eventuelt i alle fall til de som er forlovere og skal arrangere et utdrikkingslag :)

Skrevet

Helt naturlig for meg, jeg kommer mest sannsynlig også til å ha mannlig forlover, når den tid kommer.

Skrevet

Jeg synes det er helt naturlig å ha med venner, uavhengig av hvilket kjønn de har.

Mitt utdrikningslag var med både gutte og jente-venner, og det va helt topp.

Men selvsagt blir planleggingen av dagen noe anderledes dersom det skal passe for begge kjønn... Så det synes jeg må planlegges litt utfra hva personen som skal drikkes ut ville like, og hva som passer for de som skal delta.

F.eks hadde det blitt en rolig hyttetur på utrdikningslaget, kunne jeg mer tenkt meg at det skulle vært bare jentene f.eks, for det ville bli et noe annet opplegg enn med guttene med. Samme med dersom det skulle ha vært en større spa-del iløpet av dagen, så kan jeg se for meg at det også ville vært bare jentene (i min gjeng altså - trenger ikke stemme for alle :-)) Mens enkelte typiske gutteting, vil passe bedre dersom det er kun gutter tilstede.

Skrevet

Jeg har aldri vært i utrikningslag med begge kjønn. Har aldri tenkt tanken engang. Syns faktisk det er mest rett at det bare er et kjønn også jeg. Selvom jeg har hatt mange mannlige venner og kamerater igjennom tidene. Feste med gutta kan man når som helst, men utdrikningslag er en siste kveld/natt med jentene. Mulig jeg er gammeldags, men så begynner jeg også å bli gammel... :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...