Gå til innhold

"Foreldre" som blir skuffet over barnets utseende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke et "jeg hater svigerforeldre" innlegg, men dette irriterer meg veldig.

Jeg fikk unge for snaut et år siden. På alle ultralyd bildene så har ungen vår lignet veldig mye på barnefar, og barnefar sin familie. Nesa var lik, øya var like, munnen var lik, ja.. absolutt alt var likt omtrent.
Å jeg tenkte ikke noe spesielt over det, jeg syns det bare var koslig at babyen skulle ligne på sin far.

Men nå er ungen vår rundt 1 år, og hen ligner mer på meg plutselig, noe svigerfamilien syns er helt feil. De skjønner plutselig ikke hvor hen har fått utseende sitt ifra, og mener at hen omtrent er adoptert. Mens jeg ser klart å tydelig at hen har fått veldig mye trekk i fra meg når jeg var på denne alderen. Svigermor gikk faktisk så langt at hu kaldte hen henholdsvis stygg. Å dette er veldig sårende. Jeg har alltid hatt et godt forhold til svigers, og vil gjerne fortsette med det, men er dette en ting jeg bør si ifra om? For ungens del, ikke min, jeg syns ikke noe om at de kaller hen stygg... 

Anonymkode: 54e22...2ba

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal fortelle hva jeg ville sagt og gjort om besteforeldrene til barnet mitt presterte å si noe sånt. Jeg hadde sagt klart i fra at dersom dere noen gang igjen så mye som ANTYDER at ungen er mindre heldig med utseendet eller snakker dårlig om det på noen som helst måte, så får dere ikke treffe barnebarnet deres eller meg noe mer igjen.

Dette bør du ta opp med mannen din. Støtter ikke han deg i dette, er det skilsmissegrunn. Man tillater INGEN å gå rundt og kalle barnet sitt for stygg eller påstå barnet er adoptert fordi man har en fiks ide om at man ikke liker utseendet på barnet.

Kort og godt, dette hadde jeg stått på barrikadene for og gjennomført. Ingen får kalle ungen min noe sånt og slippe unna med det!!

• Liker 14
Skrevet

Ja. Jeg synes i høyeste grad det er innafor å si kraftig ifra om at det ikke er lov å kalle et barn for stygg. Ingen barn skal måtte vokse opp med å høre slike ting, og det synes jeg du skal si veldig tydelig til svigers. Det er overhodet ikke akseptabelt.

• Liker 11
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Hadde også sagt i fra med et ultimatum. Å si at et barm er stygt, sitt eget barnebarn, er faen med ikke ok. Om de så mye som antyder et hint negativt om barnets utseendet igjen så får de aldri se det igjen. Ferdig snakket.

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Enig med de over!

• Liker 1
Gjest YtreYtterst
Skrevet

Helt drøyt at hun kaller ungen stygg! Hørte sønnen hennes dette også? Var det ingen som reagerte? Jeg hadde blitt litt sjokka om noe slikt hadde skjedd i nærheten av meg, uansett hvem sin ungen det var snakk om. Ingen ettåringer er stygge!

Gjest Alkoholist
Skrevet

Enig i det de andre her sier. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt forbannet. Her er det bare å sette foten ned. 

Anonymkode: a15a6...c7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit

Anonymkode: 58d78...6c4

• Liker 1
Skrevet

Aldri før har KG vært så enige 🤗

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

dump svigermor 

Anonymkode: 91021...a37

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt ifra for mindre ting enn dette. 

Anonymkode: 1ae86...3b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud,  ugreit. For nær familie er det stas å se trekk som de gjenkjenner fra forelderens barndom, men å reagere negativt hvis barnet ikke likner...nei og nei.

Jeg har to barn, nokså ulike i utseendet. Både mine foreldre og svigers synes de begge er som snytt ut av henholdsvis meg og faren. Så jeg tror øyet ser litt hva man ønsker 😄

Anonymkode: 187c7...663

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...