AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #1 Del Skrevet 25. mai 2020 Vi trodde det var allergi og tatt masse tester på henne, itillegg til ut utlettene vi la merke til for 1 år siden fikk hun atopisk eksem rundt samme tid. De utslettene er jevnt med huden og ligner små blåmerker i fregne størrelse men kun rundt begge øynene. Nå hylgrein hun fordi hun er trøtt men nekter å sove, og da kom de sakte frem men nå er det en del. Noen som vet noe mer om sånne utslett? Legen har aldri fått sett de da det alltid har rukket å forsvinne til legetimen. Anonymkode: 04cba...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #2 Del Skrevet 25. mai 2020 Sånn kan man få om man trykker for hardt på do, eller kaster opp ganske kraftig. Trykket blir hardt nok til at små blodkar eksploderer (?) eller noe sånn. De kan vare i noen dager før de forsvinner. Jeg har i hvertfall fått sånn om jeg har vært skikkelig dårlig og kastet opp. Men det er likevel greit å få sjekket det av lege. Ikke hør blindt på folk her på kg 🙂 Anonymkode: ea479...cdd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #3 Del Skrevet 25. mai 2020 Kan vel også komme om man hylgriner. Anonymkode: ea479...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Del Skrevet 25. mai 2020 Syntes det er litt ekkelt jeg, om noen kanskje kan tro jeg slår barna mine 🙄 Men ser ikke ut som slag heller, men vet aldri hva folk tenker. Jeg har vært inn og ut av legen pga dette for mistanke om allergi men prøvene har vært negative hver gang, men nå er jeg ganske sikker på at det er grpteutslett. Lurer på om det kan hete "petekkier"? Anonymkode: 04cba...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #5 Del Skrevet 25. mai 2020 Nå oppdaget jeg at hun har slike merker på halsen også, kan man få det av skriking? Om man ikke kan få det kan noen barn ha vært slemme i barnehagen. Anonymkode: 04cba...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. mai 2020 #6 Del Skrevet 25. mai 2020 Har du tatt bilder av dette på nært hold og vist legen da? Siden du sier de forsvinner før hver legetime? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #7 Del Skrevet 25. mai 2020 Det høres ut som petekkier. Hadde hørt med lege jeg. Sikkert ikke så farlig. Anonymkode: 364ff...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #8 Del Skrevet 25. mai 2020 Er ikke petekkier et tegn på at man har blitt kvalt? Anonymkode: 998cd...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #9 Del Skrevet 25. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke petekkier et tegn på at man har blitt kvalt? Anonymkode: 998cd...f75 Trenger ikke være det. Jeg får det om jeg klør meg veldig (har eksem og tørr hud). Ene barnet mitt får det rundt øynene om hun kaster opp eller hoster kraftig. Anonymkode: 364ff...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #10 Del Skrevet 25. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke petekkier et tegn på at man har blitt kvalt? Anonymkode: 998cd...f75 Hæ?? Lurte litt på om en unge hadde klypi henne for kan se sånn ut. Jeg skal ta bilder og vise dere etterpå. Må bare tegne over henne for vil helst ikke ha bilder av henne ute på nettet. Jeg har tatt bilder før for å vise legen, men så har jeg ventet så lenge på timene at jeg har glemt bort bildene. Tatt bilder 3 ganger før. Anonymkode: 04cba...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #11 Del Skrevet 25. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Se her. Hva syntes dere det ser ut som?? Hvorfor skriver jeg inne i en sitatboks? Anonymkode: 04cba...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #12 Del Skrevet 25. mai 2020 Kan det være at det er noe annet enn gråteutslett? Jeg så tydelig at de kom i sammenheng med gråting, men nå tenker jeg på om det kaaan være noe annet som gjør at jeg bør holde hjemme fra barnehagen? Kan vel være barnesykdommer som er ute og går også? Anonymkode: 04cba...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 27. mai 2020 #13 Del Skrevet 27. mai 2020 Prøv å trykke et glass mot uslettene, de fleste utslett forsvinner av trykket men petekikker vil bli igjen. Da kan du avklare om det er petekikker. Hvis hun skrek mye så kan dette godt være petekikker hun fikk fra gråting og ikke noe å være redd for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #14 Del Skrevet 27. mai 2020 Mitt barn hadde lett for å sette ting i halsen da han var mindre, da kom det ofte slike prikker etter kraftige brekninger/hoste. Ville sjekket med lege/helsestasjon dersom du ikke vet hva det kommer av. Anonymkode: 99be3...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå