AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #1 Skrevet 25. mai 2020 Hei! I vinter så hadde jeg på meg et skjørt da jeg hentet i barnehagen. Hun ene som jobber der syntes skjørtet var kjempefint og lurte på hvor jeg hadde kjøpt det og ble "skikkelig skuffet" når jeg sa jeg hadde kjøpt det våren før. Saken nå er at jeg har slanket meg ut av skjørtet, og det passer ikke. Jeg synes hun er en super dame som tar utrolig godt vare på barnet mitt, og vi har en god tone. Tenkte at det hadde vært superfint på henne og derfor kanskje kunne gi det til henne? Samtidig er jeg litt redd for at det skal oppfattes feil, at "jeg nå er tynn men du fortsatt er tjukk" hvis dere skjønner. "Jeg var ikke fornøyd med meg selv da jeg passet i skjørtet men du passer det sikkert" (det er snakk om str 44 så det er ikke snakk om pittelitt overvekt liksom, jeg er nå str 38 så det vises jo..) Kan noen hjelpe meg å komme med innspill? Er det ok å gi det til henne? 😊 Jeg understreker jo såklart ikke at det ikke passer meg lengre, jeg tenkte jeg bare skulle si at jeg har ryddet i skapet og ikke bruker det mer. Anonymkode: c47d1...1fc
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. mai 2020 #2 Skrevet 25. mai 2020 Hvorfor skulle det være frekt Er jo helt normalt å gi vekk klær.
Kenelz Skrevet 25. mai 2020 #3 Skrevet 25. mai 2020 Ja, det er helt greit å gi henne den 😊 Hun blir nok kjempe glad! 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Skrevet 25. mai 2020 Så hyggelig tenkt av deg Ts. Gi henne skjørtet. Hun kommer til å bli veldig glad for gaven Anonymkode: fe722...58f 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #5 Skrevet 25. mai 2020 4 minutter siden, Catalina Culès skrev: Hvorfor skulle det være frekt Er jo helt normalt å gi vekk klær. Av grunnene jeg forklarte ovenfor, fordi jeg har gått markant ned i vekt og jeg er redd for å tråkke henne på tærne ved å understreke at hun kanskje kan passe det som er for stort for meg.. TS Anonymkode: c47d1...1fc
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #6 Skrevet 25. mai 2020 En bekjent av meg falt pladask for ei bukse jeg hadde på meg en gang. Hun dro på butikken jeg hadde kjøpt det i så snart hun fikk sjansen, men det var 4-5 uker siden jeg kjøpte den der og de var utsolgt. Ca 6 mndr senere hadde jeg gått endel ned i vekt, og jeg ringte henne og hørte om hun ville ha buksa hvis den var rett størrelse. Den var rett størrelse og hun ville veldig gjerne ha den. Hun hadde leita lenge etter ei lignende men fant aldri. Jeg ville hørt om str 44 kunne passet henne, og om hun vil ha skjørtet hvis det gjør det. Anonymkode: d93f4...af5 1
Gjest Emet Skrevet 25. mai 2020 #7 Skrevet 25. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av grunnene jeg forklarte ovenfor, fordi jeg har gått markant ned i vekt og jeg er redd for å tråkke henne på tærne ved å understreke at hun kanskje kan passe det som er for stort for meg.. TS Anonymkode: c47d1...1fc Ikke sikkert hun er usikker på grunn av vekten sin 😃om du trives bedere som slankere er det ditt valg. Kanskje hun har drømme vekten sin. Jeg hadde blitt glad for skjørtet.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #8 Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, Emet skrev: Ikke sikkert hun er usikker på grunn av vekten sin 😃om du trives bedere som slankere er det ditt valg. Kanskje hun har drømme vekten sin. Jeg hadde blitt glad for skjørtet. Det har du helt rett i 😊 synes likevel det føles som et minefelt, kanskje fordi noe av det som stakk mest som overvektig selv var når folk klarte å gå ned og ikke jeg. Men det er ikke sikkert det er et tema for henne på noen måte, jeg bare vet ikke fordi jeg ikke kjenner henne på den måten 😊 jeg synes hun er helt super og er nok derfor litt ekstra redd for å tråkke feil. Tusen takk for alle inspill! TS Anonymkode: c47d1...1fc
Gjest Emet Skrevet 25. mai 2020 #9 Skrevet 25. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har du helt rett i 😊 synes likevel det føles som et minefelt, kanskje fordi noe av det som stakk mest som overvektig selv var når folk klarte å gå ned og ikke jeg. Men det er ikke sikkert det er et tema for henne på noen måte, jeg bare vet ikke fordi jeg ikke kjenner henne på den måten 😊 jeg synes hun er helt super og er nok derfor litt ekstra redd for å tråkke feil. Tusen takk for alle inspill! TS Anonymkode: c47d1...1fc Kanskje ikke kom med skjørtet, men si du har ryddet i skap og at du rett og slett ikke bruker det lengere, så om det skulle bli kleint så er det ikke så ille, bare et spørsmål? Si du tenkte på henne fordi du husker hun likte det og at du ble så glad for det. Ikke noe vekt blir nevnt? 😃 Enig i det at vekt kan være litt vanskelig tema. Men da jeg var større så var det vanskeligere å finn klær jeg faktisk likte.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #10 Skrevet 25. mai 2020 Siden du møter henne i barnehagen, kan du jo ta med deg en pose med klær familien ikke bruker, og ha skjørtet oppi sammen med det andre, og si at du skal på Fretex med noen klær familien ikke bruker nå lenger, og at du husker at hun likte det ene skjørtet, og spørre om hun er interessert i det. Anonymkode: c0bdf...4c3 4
Gnå Skrevet 25. mai 2020 #11 Skrevet 25. mai 2020 Kan du ikke bare si at du ikke bruker det lenger, og lurer på om hun vil ha det? Du må jo ikke forklare at det er fordi du er har slanket deg (og er tynnere enn deg)? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #12 Skrevet 25. mai 2020 Ja, jeg tenker også at du trenger ikke nevne grunnen til at du ikke bruker skjørtet mer. Bare si at du har ryddet ut av skapene og kom til å tenke på den gangen hun likte skjørtet du hadde på. Spør på en avslappet men hyggelig måte om hun har lyst på det, da du uansett tenkte å finne noen å gi det bort til. Ordlegger du deg på den måten er det kanskje enklest for henne å si ja, uten at hun føler hun må takke ja til et skjørt du ikke liker mer, liksom. Da står hun veldig fritt til å selv svare akkurat det hun ønsker: - Ja, hun vil gjerne ha det hvis du likevel skal finne noen å gi det bort til. - Nei, hun tenker det er best om noen andre får skjørtet. Forhåpentligvis garantert ingen pinlige situasjoner. Anonymkode: fd884...a1f
Isaccis Skrevet 25. mai 2020 #13 Skrevet 25. mai 2020 (endret) Jeg hadde nevnt at du husker komplimentet og at det var så hyggelig å høre at du tenkte på hun når du fant skjørtet i skapet. Da gir du hun et kompliment for komplimentet, sammen med skjørtet, veldig vanskelig å ikke føle seg bra når man uventet får både en gave og et kompliment:) Endret 25. mai 2020 av Isaccis 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå