Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal skrive min første oppsigelse fordi jeg har fått meg ny jobb. Har tre mnd oppsigelsestid, så jeg skal jobbe ut august måned. Men jeg lurte litt på hva slags dato jeg skriver i oppsigelsen? Skal jeg skrive at jeg sier opp stillingen fra 31/5 eller 31/8? Eller skrive at jeg sier opp stillingen fra 31/5 og jobber ut avtalt oppsigelsestid slik at siste arbeidsdag blir 31/8? 

Vil bare ikke lage noen misforståelser:)

Anonymkode: 1b794...b2a

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal skrive min første oppsigelse fordi jeg har fått meg ny jobb. Har tre mnd oppsigelsestid, så jeg skal jobbe ut august måned. Men jeg lurte litt på hva slags dato jeg skriver i oppsigelsen? Skal jeg skrive at jeg sier opp stillingen fra 31/5 eller 31/8? Eller skrive at jeg sier opp stillingen fra 31/5 og jobber ut avtalt oppsigelsestid slik at siste arbeidsdag blir 31/8? 

Vil bare ikke lage noen misforståelser:)

Anonymkode: 1b794...b2a

Det pleier jeg å skrive

Anonymkode: d121d...462

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sier opp stillingen fra dags dato. Da er det unødvendig å skrive sluttdatoen da man jo vet at det er 3 mnd. 

Sier herved opp min stilling hos ... fra den 30/5-20 da jeg starter i nytt arbeid 1 september.Store fysiske og psykiske belastninger utløser en kombinasjon av følelser tanker og handlingstilbøyligheterig samarbeid For x. Må ikke skrive så mye.

Anonymkode: 810eb...684

AnonymBruker
Skrevet

Bare skriv at du sier opp stillingen fra nåvaærende dato elns. Selve oppsigelsestiden løper fra 01. Den påfølgende måned 

Anonymkode: 0109d...d12

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier opp stillingen fra dags dato. Da er det unødvendig å skrive sluttdatoen da man jo vet at det er 3 mnd. 

Ikke alle stillinger har 3 mnd oppsigelse, og det er alltid lurt å være tydelig slik at det ikke oppstår misforståelser mellom arbeidsgiver og -taker. Da har TS det svart på hvitt. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier herved opp min stilling hos ... fra den 30/5-20 da jeg starter i nytt arbeid 1 september.Store fysiske og psykiske belastninger utløser en kombinasjon av følelser tanker og handlingstilbøyligheterig samarbeid For x. Må ikke skrive så mye.

Hæ?

Anonymkode: d121d...462

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare skriv at du sier opp stillingen fra nåvaærende dato elns. Selve oppsigelsestiden løper fra 01. Den påfølgende måned 

Anonymkode: 0109d...d12

Med mindre tariffavtale sier noe annet. 
i kommunen er det tre måneder oppsigelse fra datoen oppsigelsen kommer. 

Anonymkode: e84ed...6f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...