Gjest Pauline Skrevet 28. juni 2005 #1 Skrevet 28. juni 2005 Jeg spiser veldig lite brødmat rett og slett fordi jeg synes det er veldig kjedelig mat. Jeg liker ikke "kjøpebrød" så godt, og er lite flink med gjærbakst så enden på visa er at jeg spiser lite brød. Hender jeg spiser kornblandinger etc., men spiser Cottage Cheese til frokost og gjerne frukt el.l til kvelds. Jeg kan ikke så mye om ernæring etc. og lurer nå på om det er et eller annet viktig (fiber etc.) jeg mister når jeg dropper brødmaten og hva jeg evt. kan spise for å få i meg det. Har ingen problemer med magen/fordøyelsen. Alle tips mottas med takk!
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2005 #2 Skrevet 28. juni 2005 Hva med knekkebrød, spiser du det? Ellers vil jeg si at så fremt du spiser endel grønnsaker og frukt(og da tenker jeg for eksempel på diverse rotfrukter, brokkoli, linser/bønner osv, ikke på vannbomber som tomat og agurk), får du nok i deg det meste du trenger, også på fiberfronten. Jeg spiser lite brød selv, med unntak av speltbrød fra butikken og hjemmebakt brød to ganger i året.
Sienna Skrevet 28. juni 2005 #3 Skrevet 28. juni 2005 Vanlig kjøpebrød inneholder så lite næring at du gjør kroppen din en tjeneste ved å erstatte det med mer næringsrike og sunne alternativer. Som Lilith sa er grønnsaker bra. Belgfrukter også, og kanskje grov kornblanding (uten tilsatt sukker)? Helkornspasta (fås kjøpt hos helsekost) er også utmerket. Prøv å få litt protein inn i kveldsmåltiden i tillegg til frukt, hva med å kombinere cottage cheesen med frukten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå