AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #1 Del Skrevet 25. mai 2020 Seksåringen min har lenge ønsket seg hull i ørene, så i dag bestilte jeg time til henne på et piercing-studio. Vi fikk ikke time før 6. juni, noe jeg i utgp tenkte var helt greit. Så kom jeg plutselig til å tenke på at hun skal på overnattingstur med barnehagen 18.-19.6., altså 12 dager etter å ha tatt hull i ørene. Gjør det fortsatt vondt, væsker osv såpass mange dager etter at hullene er tatt? For i såfall bør vi kanskje utsette piercingen til etter overnattingsturen. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 30562...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #2 Del Skrevet 25. mai 2020 Skal ikke gjøre vondt etterpå. Iallfall ikke væske. Du skal rense med pyrisept hver dag. Etter 12 dager er d null stress . Mine barn har ikke merket noe ubehag dagene etterpå. Anonymkode: 9cd98...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Helleren Skrevet 25. mai 2020 #3 Del Skrevet 25. mai 2020 jeg fikk også hull i ørene som seksåring, egentlig så tror jeg det skal gå fint med tolvdager. Da jeg fikk de ble "pistolen" sittende fast og jeg hadde vondt i flere uker. Men får håpe det ikke skjer med barnet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Del Skrevet 25. mai 2020 Har tre jenter som har tatt hull i ørene nylig. Vår erfaring er at det er litt ømt et par dager, og så er det over. Unntaket er hvis det blir betent, da blir det vondt en stund og en sabla jobb med å rense og styre. Men for de fleste går det fint, og da sitter ikke smerten lenge i. Og hullet blir fort tørt og fint. Hadde ikke tenkt på overnattingsturen som noe problem (men er litt misunnelig på at dere får ha overnattingstur med barnehagen, vår barnehage har avlyst pga korona ). Anonymkode: 48bb0...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #5 Del Skrevet 25. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tre jenter som har tatt hull i ørene nylig. Vår erfaring er at det er litt ømt et par dager, og så er det over. Unntaket er hvis det blir betent, da blir det vondt en stund og en sabla jobb med å rense og styre. Men for de fleste går det fint, og da sitter ikke smerten lenge i. Og hullet blir fort tørt og fint. Hadde ikke tenkt på overnattingsturen som noe problem (men er litt misunnelig på at dere får ha overnattingstur med barnehagen, vår barnehage har avlyst pga korona ). Anonymkode: 48bb0...456 Takk for svar, alle sammen, da satser vi på t det går fint Til det uthevede så, ja, vi er veldig heldige med at barnehagen vår får til dette på tross av corona-tiltakene. De har flyttet turen til etter 15. juni (den er normalt helt i begynnelsen av juni), og dessuten er det en veldig liten barnehage med kun 7 skolestartere. Så da er det litt enklere å tilrettelegge for det meste, enn hva det er o en større barnehage med flere barn Veldig takknemlig for det- seksåringen min har gledet seg til denne overnattingsturen siden storebroren hennes var på det for to år siden! ts Anonymkode: 30562...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carola96 Skrevet 25. mai 2020 #6 Del Skrevet 25. mai 2020 Jeg tok ikke hull i årene før jeg skulle konfirmeres, men jeg kan ikke huske at det gjorde speislt vondt i dagene etterpå. Selvfølgelig ble området rundt en smule hovent og ømt som naturlig kroppslig reaksjon, men dette gikk over etter et par dager. Så lenge du påpasser å rense hullene med Pyrisept etter anvisning skulle det gå helt fint å dra på skoletur 12 dager etter at hullene er tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #7 Del Skrevet 25. mai 2020 Har en som tok hull i fjor. Det er vondt en stund, men renser du hver dag i seks uker, og deretter hver uke, skal det gå greit. men en helt annen ting: man skal ikke bade på de første seks ukene, så jeg ville ikke tatt det så rett på ferien. Da kan hun jo ikke bade. Man kan kanskje ikke forvente at bhg har tid til å rense skikkelig to dager PR dag og ved behov på overnatting heller? Ville forskjøvet til rundt høstferien jeg Anonymkode: 67703...c8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #8 Del Skrevet 25. mai 2020 Bare et lite tips; Rens med saltvann fremfor pyrisept 😊 «Renseprodukter • Det eneste anbefalte renseprodukt for en ny piercing er saltvann. Det er sterilt vann med havsalt som kan kjøpes hos piercingstudio, apotek eller lages selv. Uegnet rensemiddel: • Øyedråper er ikke det samme som saltvann og kan ikke brukes til å rense en piercing. • Pyrisept er en bakteriedrepende løsning for infiserte sår, som ikke er egnet til rens av piercing over tid. Den er syntetisk fremstilt og er ikke skånsom mot huden slik saltvann er. • Klorhexidin er en sterk bakteriedrepende løsning som ikke er egnet til å rense en nysatt piercing over tid. Den hemmer celleveksten og vil gjøre det vanskelig for huden å danne et nytt lag hud over såret som omfatter smykket.» Anonymkode: 8f15f...ef3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 25. mai 2020 #9 Del Skrevet 25. mai 2020 Fikk mine første hull som seksåring. Det gjorde bare vondt i det nålen brøt huden. Etter det null problem. Men folk har forskjellig smertegrense. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #10 Del Skrevet 25. mai 2020 Hos mitt barn var det litt vondt når hun fikk hullet, men så var det over. Litt ømt å sove de to første nettene ellers ikke hatt noen plager. Renset morgen og kveld i 6 uker så byttet vi øredobber. Nå renser vi innimellom. Hun tok i november. Anonymkode: dbc17...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 25. mai 2020 #11 Del Skrevet 25. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal rense med pyrisept hver dag. Anonymkode: 9cd98...093 NEI! Man skal bruke saltvann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #12 Del Skrevet 25. mai 2020 Takk for enda flere svar. Dette med ingen bading på seks uker var jeg ikke klar over- stemmer dette, altså? Hun har ønsket seg hull i ørene i over et halvt år, men i vinter fikk vi høre fra flere at det var bedre å vente til sommeren, så hun skulle slippe å ha lue eller ørevarmer over, som ville gnisse...! Nå har våren vært så kald, så det er først nå den siste uken at hun endelig har kunnet gå uten lue. Venter vi helt til høstferien, er jo lueværet tilbake igjen..! ts Anonymkode: 30562...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå