AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #1 Skrevet 25. mai 2020 jeg skal bruke noe jeg har skrevet i en tidligere semesteroppgave i hjemmeeksamen jeg holder på med nå. noen som vet hvordan jeg refrererer til meg selv i teksten? Takk for hjelp Anonymkode: 13f45...3db
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #2 Skrevet 25. mai 2020 Tittel på oppgave, eget etternavn og årstall i parentes, kanskje? Evt. formulere det slik at det blir en naturlig del av en setning. Det viktigste er at du referer til riktig kilde. Anonymkode: fb2ea...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #3 Skrevet 25. mai 2020 Men det du skrev da har du vel alt formulert utifra annen kilde? Ergo kan du bare sitere utifra den kilden igjen. Tror ikke man selv er en gyldig kilde før man eventuelt er ferdig utdannet og publisert. Når jeg skriver om det jeg før har skrevet om så bruker jeg jo kilden jeg brukte sist, da det jo er der min kunnskap kommer fra. Anonymkode: f1eb8...f70 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Skrevet 25. mai 2020 takk for svar. jeg har formulert det jeg har skrevet ut fra annen kilde ja. så tenkte jeg bare kunne kopiere det over, men når jeg spurte veilederen min om jeg kunne det sa han at jeg må henvise til meg selv.. men han sa ikke noe om hvordan jeg gjør det. vil ikke risikere å stryke på eksamen Anonymkode: 13f45...3db
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #5 Skrevet 25. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men det du skrev da har du vel alt formulert utifra annen kilde? Ergo kan du bare sitere utifra den kilden igjen. Tror ikke man selv er en gyldig kilde før man eventuelt er ferdig utdannet og publisert. Når jeg skriver om det jeg før har skrevet om så bruker jeg jo kilden jeg brukte sist, da det jo er der min kunnskap kommer fra. Anonymkode: f1eb8...f70 Enig i dette. Dette forventes det også at man gjør ved semesteroppgaver. Om du refererer til deg selv med navn er dessuten ikke besvarelsen din anonym. Anonymkode: d6ca0...5cc 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #6 Skrevet 25. mai 2020 Du kan altså ikke sitere deg selv, du må formulere på ny. Det bør du sikkert gjøre uansett for at svaret ditt blir direkte relevant for denne oppgaven. Anonymkode: d6ca0...5cc 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #7 Skrevet 25. mai 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan altså ikke sitere deg selv, du må formulere på ny. Det bør du sikkert gjøre uansett for at svaret ditt blir direkte relevant for denne oppgaven. Anonymkode: d6ca0...5cc Dette. Eneste tilfeller hvor det er aktuelt å referere til seg selv, er hvis du selv har publisert fagfellevurderte artikler, bøker eller lignende. *Ikke* en semesteroppgave. Gå til de opprinnelige kildene i dette tilfellet, ikke semesteroppgaven din. Hilsen sensor Anonymkode: 08bc6...a5d 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #8 Skrevet 25. mai 2020 Som andre sier, bruk originalkilder. Bruk av grå litteratur bør du generelt unngå på hjemmeeksamen. Anonymkode: 3b826...e22
Vhgj Skrevet 25. mai 2020 #9 Skrevet 25. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan altså ikke sitere deg selv, du må formulere på ny. Det bør du sikkert gjøre uansett for at svaret ditt blir direkte relevant for denne oppgaven. Anonymkode: d6ca0...5cc Du kan så klart sitere deg selv... Om det er lurt derimot er en annen ting.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #10 Skrevet 25. mai 2020 Dersom du bruker samme formulering, må du sitere til deg selv (Etternavn, forbokstav. (årstall) Tittel. Publiseringssted.), men det beste er nok å omformulere. Anonymkode: 0148a...091
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #11 Skrevet 25. mai 2020 takk for alle svar- jeg hører på dere og skal ikke sitere meg selv Anonymkode: 13f45...3db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå