Gå til innhold

Er du blitt voldtatt?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg leste et innlegg her om ei jente som var blitt voldtatt. Jeg grøsser bare ved tanken! Jeg får vondt inni meg, og syns det er helt forferdelig at noen kan gjøre dette!

Derfor lurte jeg på om det er mange som er blitt voldtatt.. Vet det kanskje er litt brutalt å komme med dette spørsmålet, men jeg leser om det i aviser nesten daglig, men klarer ikke helt å forstå hva som skjer..

Jeg vil ikke starte noe hat-diskusjon, jeg bare lurer på om det er mange der ute som er blitt voldtatt, og hva som skjedde med dere osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, heldigvis.

Men har blitt forsøkt voldtatt to ganger. Skremmende opplevelser, for de fikk meg til å innse hvor svak jeg egentlig er når en mann først har bestemt seg for å ta det han vil ha....

Heldigvis ble begge avbrutt i tide av folk som kom til stedet. Dvs, den ene klarte jeg å flykte fra....

Skrevet

Nei, heldigvis ikke! Men jeg har to venninner som har blitt voldtatt, begge av menn de kjenner, og jeg kjenner ei som har blitt misbrukt av faren sin. Det er så utrolig grusomt - har ikke ord for det :evil: :evil: :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei...

Ja jeg har blitt voldtatt!

Det skjedde for 6 år siden, og tro du meg, sånt glemmer man aldri.

Orker ikke å gå i detaljer, men livet ble et helvete etterpå, hadde en sønn på da 4 år som jeg måtte prøve å skåne best mulig.

Jeg fikk grei oppfølging av legevakten, fikk psykolog, men følte at politiet "glemte" meg litt.

Gjorde mye "rart" de neste tre årene, fikk de merkligste fobier,turte ikke å lukke opp døren når det ringte på,kunne ikke bruke det samme undertøyet to ganger, det ble kastet,så dette har kostet litt også.

Mistet mensturasjonen, gikk nesten 2 1/2 år før jeg fikk den tilbake.

Har slitt mye, men er stolt av å si at jeg nå har fått orden på livet mitt igjen.

Har giftet meg, har fått barn, endelig har jeg en slags ro i meg.

Men det har ikke vært lett, gråter litt hver gang jeg leser om enda en stakkars jente i avisen.

Min voldtektsmann har aldri blitt tatt......hver gang jeg leser om at noen er død i traffiken e.l tenker jeg: Håper det er han! :evil:

Vel, det var min historie........

Hilsen Hilde :-?

Skrevet

Ja.....av en ex-kjæreste.

Tror det er ofte slik at man blir voldatt av noen man faktisk kjenner, og det gjør ting nesten verre. Man stoler på et menneske og så viser det seg at vedkommende er et dyr.

Vel, det er alt jeg orker å si om den saken.

Skrevet

Nei, har heldigvis aldri blitt voldtatt!!! Er alltid livreddd for å gå hjem alene om natta når jeg har vært på byen... :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

NEI, og takk og pris for det! Det må jo være helt grusomt...

Men da jeg var 6-7 år gammel ble jeg forsøkt kidnappet. :o

Jeg klarte å komme meg unna, og bilen/mennene ble etterlyst i avisen. De ble tatt til slutt da det viste seg at det ikke var første gang de hadde forsøkt. Grøsser med tanken på hva som kunne ha skjedd... :o

Pga dette er jeg kjempe mørkredd, og går så og si aldri alene om kvelden....

_________

Anette

Skrevet

Nei heldigvis!

Jeg liker heller ikke å gå hjem om natta/kvelden, enten det er her i oslo, eller mer øde steder....

Føler virkelig med alle som det har skjedd med! :cry:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei ikke selv, men har to venninner som ble brutalt voldtatt samt min søster ble utsatt for overgrep da hun var 8 år gammel. Det er for j...vlig. Det er sant det som blir sagt at overgrepene skjer ofte blant dem man kjenner. Det er jammen meg tragisk.

Har en søster som er ødelagt og som er Manisk Depressiv og Psykotisk med selvmordstendenser. Det er ikke noe gøy og de drittstøvlene som gjør slike ting bør bli bura inne for livstid eller kjemisk kastrert.

• 8 måneder senere...
Gjest cirkeline43
Skrevet

Ja jeg er blitt voldtatt og det sitter. Tror ikke det er noe man glemmer.Første gang ble det nesten voldtekt jeg var bare tolv år gammel og torte jo ikke si dette til noen. Det gjorde jeg ingen av gangene. Mitt første møte en mann var voldtekt fullført, var bare 15 år og han skulle gifte seg med min søster. det var første gang jeg smakte alkohol og ble selvfølgelig helt borte så han sa til min søster at han skulle ta vare på meg. Våknet med han over meg og hadde det veldig vondt i underlivet og blødde så mye. i tillegg fikk jeg gonore av han. Han ødela noe for meg som jeg drømte om å gi til han jeg ville dele livet mitt med. Den dag i dag er jeg skeptisk til menn er veldig forsiktig med å ikke bli alene med dem eller med alkohol.

Skrevet

Nei, jeg er ikke blitt voldtatt - heldigvis.

Jeg vil si at jeg føler med dere som desverre er blitt det, og vil si at jeg tenker på dere.

*kjempeklem*

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja det har jeg blitt. Flere ganger faktisk. Det skaper en hel haug med ambivalente følelser av skyld og kjærlighet og hardhet og bitterhet og sårhet i et eneste stort sammensurium av et kaos.

Men jeg er ikke blitt brutalt voldtatt - da hadde jeg forhåpentligvis sluppet å tro det var min feil, eller meg som gjorde noe galt.

Det er i hvert fall noe jeg ikke unner min verste fiende. Selv om det faktisk går an å komme over det, det går ann å bli sterkere, visere, større som person av det. Ikke for å snu det til noe positivt. Men for at om vi prøver se på det som er positivt kan vi se at det går an å leve videre uten å bli kvalm hver gang en mann blir litt for nærgående.

Gjennom å vokse og reflektere over handlinger klarer vi å projisere følelsene på rett sted. Vi klarer å skille mellom voldtektsforbryteren og andre menn og vi klarer å få et vanvittig flott liv likevel.

Skrevet

Nei, heldigvis ikke! Har venninner som har blitt det da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men jeg er ikke blitt brutalt voldtatt - da hadde jeg forhåpentligvis sluppet å tro det var min feil, eller meg som gjorde noe galt.

Samme her. Jeg sier at jeg ble tvunget til noe jeg ikke ville, av min daværende kjæreste. Føler ikke at jeg ble brutalt voldtatt..Kanskje det har noe med at han liksom skulle være kjæresten min.

Jeg var jomfru til jeg traff han, og trodde ikke at vi kom til å ha sex, før han lå oppå meg og tvang seg inni meg. Jeg prøvde å dytte han vekk, jeg skreik fordi det gjorde vondt,men han bare fortsatte..Og jeg blødde masse. Der og da innbilte jeg meg at det skulle være sånn, men har vel innsett de siste årene at det var et overgrep, og at det ikke var min skyld..De få gangene jeg har sett han igjen de siste årene har jeg enten bare blitt rasende sint, eller begynt å grine litt.

Hatet for han går ihvertfall aldri vekk..

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er utrolig hvor "sterkt" sex er.. Kan være så fint og deilig, men også noe helt forferdelig som ødelegger liv...

Syns det er forferdelig at så mange er blitt utsatt for voldtekt. Mange flere tilfeller enn det vi leser/hører om.

Jeg har aldri opplevd noe liknende, og håper jeg slipper. Tenker på dere som ikke er så heldige.. Ønsker dere alt godt i livet!

Skrevet

Jeg har aldri blitt eller forsøkt å bli voldtatt. Har ei meget god venninne som ble utsatt for dette, og har gjennomgått et helvete... :evil:

Gjest Milah
Skrevet

Nei heldigvis ikke. Var en gang det var nære på men.. Har ei venninne som har blitt det men... Off, voldtekt er grusomt.

Det er så veldig destruktivt, og det setter spor etter seg resten av livet.

Ønsker alle som har blitt voldtatt alt godt... Føler virkelig med dere!

Gjest Anonymous
Skrevet

Må si at det er "fint" for meg som mann å lese og prøve å forstå hvor fælt voldtekter faktisk er.Faktisk ble jeg ble litt overasket over å lese dette, jeg trodde ikke det var så fælt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...