AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #1 Skrevet 25. mai 2020 Jeg er arbeidsledig på grunn av corona og har måttet selge boligen og flytte hjem til min mor. Jeg er helt alene med et lite barn, og nå som jeg er arbeidsledig har jeg inntekt på rundt 250 000 brutto i året, vi er per def fattige. Vi kommer ikke inn på boligmarkedet igjen slik det er nå. Det er hardt for meg å finne arbeid på dette stedet. Vi har det beinhardt, men vi er ellers friske og iallefall er vi sammen. Nå kommer moren min sine venner på besøk og skryter over hvor velbemidlede deres barn er. Skryter av inntekt på 1,2 milllioner, "det er alt for mye" sier de og kryer seg. De skryter over at alle barna har utleieboliger i tillegg til egen bolig, over at de har feriehus i Portugal, og over at de ikke vet hvor mange biler de har!!! Dette er UHØRT og frekt!! Hvorfor kommer de til meg med dette? Anonymkode: 11059...400
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #2 Skrevet 25. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er arbeidsledig på grunn av corona og har måttet selge boligen og flytte hjem til min mor. Jeg er helt alene med et lite barn, og nå som jeg er arbeidsledig har jeg inntekt på rundt 250 000 brutto i året, vi er per def fattige. Vi kommer ikke inn på boligmarkedet igjen slik det er nå. Det er hardt for meg å finne arbeid på dette stedet. Vi har det beinhardt, men vi er ellers friske og iallefall er vi sammen. Nå kommer moren min sine venner på besøk og skryter over hvor velbemidlede deres barn er. Skryter av inntekt på 1,2 milllioner, "det er alt for mye" sier de og kryer seg. De skryter over at alle barna har utleieboliger i tillegg til egen bolig, over at de har feriehus i Portugal, og over at de ikke vet hvor mange biler de har!!! Dette er UHØRT og frekt!! Hvorfor kommer de til meg med dette? Anonymkode: 11059...400 Ser jeg har skrevet både at det er min mor og min far. Prøvde å anonymisere. Ellers er ståa den samme. Faen jeg er så forbannet. Hilsen TS Anonymkode: 11059...400 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #3 Skrevet 25. mai 2020 Har vært i lignende situasjon selv. Veldig sårende. Men skjønte etterhvert at det var ikke for å trykke meg ned de sa sånt, men fordi de skjønte ikke min situasjon i det hele tatt. Virkelig ikke. De snakker bare om det som opptar dem selv og forstår ikke helt hvordan det påvirker deg. Folk flest er ikke noe spesielt empatiske. Anonymkode: edcb0...953 8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Skrevet 25. mai 2020 Hvorfor tror du at det har noe med deg å gjøre? Anonymkode: c6852...ff9
Vhgj Skrevet 25. mai 2020 #5 Skrevet 25. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De skryter over at alle barna har utleieboliger i tillegg til egen bolig, over at de har feriehus i Portugal, og over at de ikke vet hvor mange biler de har!!! Dette er UHØRT og frekt!! Hvorfor kommer de til meg med dette? De er vel bare stolte over barna sine?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #6 Skrevet 25. mai 2020 Idioter. Ikke snakk med dem mer. Når de kommer på besøk til din mor/far, så bare trekk deg bort. Anonymkode: bcba3...bbc 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #7 Skrevet 25. mai 2020 Det har vel strengt tatt ikke noe med deg å gjøre. Det er jo dine foreldre de besøker, nå er du tilfeldigvis der. Det er vanlig at godt voksne er stolte av sine barn, og de utveksler historier når de er sammen. Jeg er enig i at de kunne vært litt forsiktig med hvordan de ordlegger seg grunnet din situasjon, men nå er de på besøk hos venner og skal i prinsippet kunne snakke og fortelle uten å måtte legge bånd på seg. Anonymkode: 9b9c9...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #8 Skrevet 25. mai 2020 La det gå inn det ene øret og ut det andre. Livet vil skje alle, en dag sitter de der og kan miste alt de også. Ingenting er sikkert og man vet aldri hva som kan skje. Mest sannsynlig legger slike folk litt på også. Det kan virke som om de har et stort behov for å hevde seg her, så du kan jo lure på hvorfor de har det? Anonymkode: 9e244...dbf 1
edwardnigma Skrevet 25. mai 2020 #9 Skrevet 25. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er arbeidsledig på grunn av corona og har måttet selge boligen og flytte hjem til min mor. Jeg er helt alene med et lite barn, og nå som jeg er arbeidsledig har jeg inntekt på rundt 250 000 brutto i året, vi er per def fattige. Vi kommer ikke inn på boligmarkedet igjen slik det er nå. Det er hardt for meg å finne arbeid på dette stedet. Vi har det beinhardt, men vi er ellers friske og iallefall er vi sammen. Nå kommer moren min sine venner på besøk og skryter over hvor velbemidlede deres barn er. Skryter av inntekt på 1,2 milllioner, "det er alt for mye" sier de og kryer seg. De skryter over at alle barna har utleieboliger i tillegg til egen bolig, over at de har feriehus i Portugal, og over at de ikke vet hvor mange biler de har!!! Dette er UHØRT og frekt!! Hvorfor kommer de til meg med dette? Anonymkode: 11059...400 Lite troverdig at du allerede har solgt bolig med tanke på at tiltakene slo inn for litt over to måneder siden 😉 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #10 Skrevet 25. mai 2020 1 time siden, edwardnigma skrev: Lite troverdig at du allerede har solgt bolig med tanke på at tiltakene slo inn for litt over to måneder siden 😉 Greit at du synes det er lite troverdig men boligen er like solgt for det. Var 30 på visning og budrunde. Både megler og jeg var overrasket. Hilsen TS. Anonymkode: 11059...400
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #11 Skrevet 25. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: La det gå inn det ene øret og ut det andre. Livet vil skje alle, en dag sitter de der og kan miste alt de også. Ingenting er sikkert og man vet aldri hva som kan skje. Mest sannsynlig legger slike folk litt på også. Det kan virke som om de har et stort behov for å hevde seg her, så du kan jo lure på hvorfor de har det? Anonymkode: 9e244...dbf Ja de har behov for å hevde seg og jeg begriper ikke hvorfor siden jeg ikke er en person jeg ser det som nødvendig å hevde seg over eller imponere. Det eneste som slår meg er at min forelder og jeg har et nært forhold, og at forelderen min jo får bygd en nær relasjon til barnebarnet siden vi bor sammen. Men ellers er det ikke mye suksess over meg eller min livssituasjon sånn ytre sett. Anonymkode: 11059...400
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #12 Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja de har behov for å hevde seg og jeg begriper ikke hvorfor siden jeg ikke er en person jeg ser det som nødvendig å hevde seg over eller imponere. Det eneste som slår meg er at min forelder og jeg har et nært forhold, og at forelderen min jo får bygd en nær relasjon til barnebarnet siden vi bor sammen. Men ellers er det ikke mye suksess over meg eller min livssituasjon sånn ytre sett. Anonymkode: 11059...400 Er dette noe disse folka alltid prater om så handler det bare ikke om deg. De har bare ikke antenner til å tenke at det kan treffe deg. Anonymkode: 9e244...dbf 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #13 Skrevet 25. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har vel strengt tatt ikke noe med deg å gjøre. Det er jo dine foreldre de besøker, nå er du tilfeldigvis der. Det er vanlig at godt voksne er stolte av sine barn, og de utveksler historier når de er sammen. Jeg er enig i at de kunne vært litt forsiktig med hvordan de ordlegger seg grunnet din situasjon, men nå er de på besøk hos venner og skal i prinsippet kunne snakke og fortelle uten å måtte legge bånd på seg. Anonymkode: 9b9c9...f7c Den ene la ut om dette kun til meg, siden forelderen min ikke var kommet hjem enda. Skrøt av inntekten til barne (1,2 mill altså) og at de tjente så godt at de betalte flybilletten til hin, når hin skulle på besøk. Anonymkode: 11059...400
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #14 Skrevet 25. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den ene la ut om dette kun til meg, siden forelderen min ikke var kommet hjem enda. Skrøt av inntekten til barne (1,2 mill altså) og at de tjente så godt at de betalte flybilletten til hin, når hin skulle på besøk. Anonymkode: 11059...400 Hva svarte du da? Hva med å være litt direkte tilbake å si at det er veldig stygt å skryte sånn når du nettopp har hatt det vanskelig. Det er fint at barna til denne personen klarer seg i livet, men at du forventer litt mer sosiale antenner av voksne folk. Så direkte kan jeg være i blant, ikke alle liker det, men det får være deres sak. Anonymkode: 9e244...dbf
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #15 Skrevet 25. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette noe disse folka alltid prater om så handler det bare ikke om deg. De har bare ikke antenner til å tenke at det kan treffe deg. Anonymkode: 9e244...dbf Aner ikke om det bare er meg eller om det er slik praten går. Min forelder er ikke slik og iallefall ikke jeg, min far er arbeiderklasse og min mor ufør. Jeg har bare møtt dem henholdsvis en gang og to ganger, så skrytet kommer veldig bardus på også. Når de sitter og skryter av at barna tjener så godt at "det er for mye", skjønner de tydeligvis ikke at man tenker "da får de gi til veldedighet", istedenfor den usmakelige skrytinga?! Anonymkode: 11059...400
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #16 Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva svarte du da? Hva med å være litt direkte tilbake å si at det er veldig stygt å skryte sånn når du nettopp har hatt det vanskelig. Det er fint at barna til denne personen klarer seg i livet, men at du forventer litt mer sosiale antenner av voksne folk. Så direkte kan jeg være i blant, ikke alle liker det, men det får være deres sak. Anonymkode: 9e244...dbf Da han sa at det de tjente (1, 2 mill) "var for mye" svarte jeg at de kunne jo sende litt penger til ham da (siden han er pensjonist). Følte det var på kanten frekt av meg siden jeg ikke er en frekk person. Kommer sånne utsagn igjen tror jeg at jeg skal foreslå at de gir til ulike typer veldedighet, Røde Kors, etc. Anonymkode: 11059...400
Daria Skrevet 25. mai 2020 #17 Skrevet 25. mai 2020 Folk som er såpass opptatt av seg og sitt er som regel mer fokusert hva de selv sier enn hvem de prater med og deres situasjon. Det er neppe ment som stikk til deg, ta det ikke så personlig. Folk flest kan være både selvopptatte og tankeløse, men de færreste er bevisst ondskapsfulle og infame.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #18 Skrevet 25. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da han sa at det de tjente (1, 2 mill) "var for mye" svarte jeg at de kunne jo sende litt penger til ham da (siden han er pensjonist). Følte det var på kanten frekt av meg siden jeg ikke er en frekk person. Kommer sånne utsagn igjen tror jeg at jeg skal foreslå at de gir til ulike typer veldedighet, Røde Kors, etc. Anonymkode: 11059...400 sist noen skrøt slik over barnas lønn sa jeg : "Siden de har for mye penger, og jeg har for lite, er det vel greit å dele litt. Hvis jeg får mobilnummeret kan jeg sende dem kontonummeret mitt ". Det ble sagt med glimt i øyet, og de hadde selvironi nok til å se humoren. Anonymkode: 19633...d42 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #19 Skrevet 25. mai 2020 Du virker jo utrolig hårsår. Du sier at du ikke er en frekk person, er du sikker på det? Jeg synes du virker veldig frekk inni deg, du tenker så stygt om disse. Og jeg fatter ikke hvorfor du tenker at det er rettet mot deg? Jeg har mange av de samme egenskapene som deg, tror jeg. Kan bli litt nedstemt hvis andre gjør suksess på områder der jeg mislykkes. Men jeg er jo klar over at dette er en dårlig egenskap HOS MEG SELV. Forsøker å luke ut misunnelse og bitterhet, og om jeg kjenner at det stikker litt, vil jeg aldri legge det på andre på noen måte. Skjerp deg, ts! Folk snakker om det som skjer i livene deres, og eldre folk snakker om hva som skjer med ungene sine. Helt normalt, og det er ikke noe de finner på for å være slemme mot deg. Anonymkode: c6852...ff9 1
Chiyo Skrevet 25. mai 2020 #20 Skrevet 25. mai 2020 De har jo lov til å skryte av barna sine, men jeg skal innrømme at det er utrolig taktløst å si sånne ting til en alenemor som har mistet jobben sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå