Gå til innhold

Grumsete vannkaraffel

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Pauline

Jeg har en Rosendahl vannkaraffel som inntil nå har blitt mye brukt...men nå er det akkurat som et hvit lag på bunnen, og uansett hvor mye jeg vasker den, forsvinner det ikke, og det er ikke så deikat å sette fram en karaffel som ser skitten ut. Er det noen som har et tips til hvordan jeg kan få den skinnende blank og ren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyll den med lunkent vann og et par teskjeer med bakepulver...la det stå en stund...og jeg vil tro den blir skinnende ren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke noe av det nevnte virker kan du prøve med knuste eggeskall, eller du kan prøve med krystallsoda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krystallsoda gjør glass/krystall skikkelig rent. Bare husk å skylle godt med rent vann etterpå.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...eller oppvaskmaskin-pulver! Også perfekt for å rengjøre kaffekanner innvendig, blir skinnende rene (speilet inni!)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den samme karaffelen. Jeg fyller litt oppaskmaskinpulber oppi, og fyller med varmt vann. lar den deretter stå litt før jeg skyller godt. Da blir den fin og ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det med bakepulver virkelig virker!

Yepp...er fint til tv-kanner og termoser også.

Skal man rense gullsmykker så kan man også bruke bakepulver og blande det med litt zalo og salmiakk...la det ligge en stund...og viola....det blir blankt og fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...