AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #1 Skrevet 25. mai 2020 Jeg har akkurat pottet om en del planter, deriblant noen sukkulenter, og det virker ikke som om de trives helt. Jeg registrerer også at jorden er våt lenger enn jeg kan huske at den var før ompottingen, så jeg lurer på om den kanskje rett og slett er litt for kompakt slik at plantene blir stående for lenge i våt jord. Burde jeg blande inn noe sand i jorden? Er det eventuelt andre ting jeg kan gjøre for at det skal bli bedre for plantene mine? Anonymkode: 24fb9...d0e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #2 Skrevet 25. mai 2020 Perlite! Gjør jorden kjempeluftig og god for plantene 😊 Anonymkode: d270a...f2a
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 29. mai 2020 #3 Skrevet 29. mai 2020 Sand holder på fuktighet. Så ville ikke blandet sand inn dersom du vil ha mindre fuktinghet.
Infinity Skrevet 29. mai 2020 #4 Skrevet 29. mai 2020 Plans gjerne sand og leca kuler i jorden for å få den mere porøs.. 1
Frøkensina Skrevet 29. mai 2020 #5 Skrevet 29. mai 2020 2 minutter siden, DEN NAKNE GARTNER skrev: Sand holder på fuktighet. Så ville ikke blandet sand inn dersom du vil ha mindre fuktinghet. Sand i jorden forbedrer dreneringen. Du kan også blande lecakuler inn i jorden, og ellers passe på å ikke vanne sukkulenter helt gjennomvåte. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #6 Skrevet 30. mai 2020 Kaktusjord har en del sand i seg ihvertfall. Anonymkode: 9a29a...1af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå