Gå til innhold

Er det upassende at små jenter har samme sexy badetøy som sin mor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forrige uke så jeg en mor og datter (6-8 år) som hadde den samme sexy badedrakt med høy skjæring fremme, slik at man så helt opp til hoftekammen og bak gikk badedrakten opp i rumpa og hadde bar rygg. 

Jeg synes heller ikke det passer seg at voksne kvinner løper rundt på stranda med rumpen hengende ute, når de er på stranden med barna sine. Det er jo populært med bikinitruser som er brede og høye fremme, og bak er det string. Er det ikke sexy nok med en tanga bikinitruse som iallfall dekker halve rumpeballen? Må man vise mest mulig av rumpa/brystene når man er ute sammen med barna sine? For barn som nærmer seg tenårene, må da dette være litt flaut.. 

Anonymkode: 5bdb1...99d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er særdeles upassende å bry seg om hva fremmede mennesker kler seg i, uansett alder og kjønn og situasjon. 
Kvinner, jenter, mødre og døtres klær eller manglende sånne har intet unntak fra regelen «det er ikke din sak, hvorfor bry seg?»

Før du tenker, snakker eller skriver noe negativt om andre, bør du gjøre øvelsen: hadde dette vært en «problemstilling» hvis jeg byttet ut kjønnet? 

Anonymkode: 32a93...d03

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at man gjør lurt i å passe sine egne saker, i stedet for å reagere på hva andre velger å gjøre. Badetøy på et barn er aldri sexy, og antakelig har denne jenta valgt seg likt badetøy som moren fordi hun synes moren er fin i drakta eller fordi hun ser opp til mor og vil ha lik. Mange barn som har badetøy hvor hele eller deler av en rumpeball stikker ut, rett og slett fordi de er barn og de herjer, leker og plasker i vannet. Ingenting galt med det. 

Anonymkode: 8ac4f...357

• Liker 4
Skrevet

Jeg har nok med meg selv jeg, om jeg ikke skal se på 6 år gamle jenter å gjøre meg opp meninger om hvorvidt de ser sexy ut eller ikke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg holdt de (meget dømmende og negative) tankene mine for  meg selv. Ja, jeg dømmer folk som gjør sånt! Men prøver også å lære barnet mitt at folk er forskjellige og har forskjellige forutsetninger, så..   

Da jeg så tråden trodde jeg du skulle skrive noe om trekantbikini på småjenter, men tanga er jo direkte kvalmt! Forskjell på hagen og stranden og liksom og hvor man bor så klart, men uansett.  

Tror kanskje de færreste ville latt barna sine gått sånn heldigvis, men du er på kg og det er bedre å stå og se på at folk slår dama si her enn å si noe og dermed tro at du er noe bedre selv må vite.

Anonymkode: 20210...713

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så reklame for leopardmønstret bikini til "mom and me". Æsj...hvem i alle dager kjøper slikt.

Å kle seg likt som barna med vanlige klær er også litt sært spør du meg.

Anonymkode: f1580...390

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Generelt sett synes jeg små jenter bør kle seg i barneklær. Ikke i klær som framhever kropp og som ser ut som små damer 

Anonymkode: bad6b...9ca

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Oj, her var det mye kritikk av TS' observasjon. Klart vi alle skal bry oss om oss selv, men vi ser jo hva folk har på seg. Hadde ikke det vært tilfelle, hadde vi gått i noe lignende striesekker hele gjengen.

Og for å svare på spørsmålet i HI: Nei, jeg synes ikke det er passende. Jeg synes ikke det er passende at mødre på stranden med barna sine har på seg spesielt sexy badetøy, og jeg synes ikke det er passende at små barn har på seg sexy badetøy. 

Anonymkode: 8c1e3...207

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvem bestemmer hva som er «sexy» da?

Ville du sagt det samme om en far og en sønn gikk i samme badebukse/spedo?

Anonymkode: f7411...585

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler det er feil å bruke ordet sexy på barn uansett, men er enig i at det ser rart ut at småjenter har badetøy som ikke bør være for barn. Da mener jeg også små bikinioverdeler til babyer liksom.

Ellers syns jeg badetøy for damer er utrolig lite flatterende! Jeg finner kjempefine bikinier i butikker og på nett, men så er truserumpen bare såvidt bredere enn en string! Det er jo stygt på alle over 17år liksom! Og fine badedrakter, men så er skjeringen så høy at tissen omtrent tyter ut.. 

Anonymkode: 34b8e...81a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føler det er feil å bruke ordet sexy på barn uansett, men er enig i at det ser rart ut at småjenter har badetøy som ikke bør være for barn. Da mener jeg også små bikinioverdeler til babyer liksom.

Ellers syns jeg badetøy for damer er utrolig lite flatterende! Jeg finner kjempefine bikinier i butikker og på nett, men så er truserumpen bare såvidt bredere enn en string! Det er jo stygt på alle over 17år liksom! Og fine badedrakter, men så er skjeringen så høy at tissen omtrent tyter ut.. 

Hvis du går innom en vanlig kjedebutikk ala Cubus er det i alle fall helt vanlige badetruser. Kan velge mellom high waist og vanlig. Jeg er selv mamma på snart 30 og føler ikke for å gå med string med barn på stranda akkurat 😂 de hadde dessuten 3 for 2 for noen dager siden, kanskje de fortsatt har det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt for matchende mønster, men badetøyet burde kanskje være litt mer praktisk for barna da.. De liker jo å leke og sitte i sanda osv.. 

Jeg bestilte badedrakt med skjørt over til barnet mitt 😊 

Anonymkode: ab574...086

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du går innom en vanlig kjedebutikk ala Cubus er det i alle fall helt vanlige badetruser. Kan velge mellom high waist og vanlig. Jeg er selv mamma på snart 30 og føler ikke for å gå med string med barn på stranda akkurat 😂 de hadde dessuten 3 for 2 for noen dager siden, kanskje de fortsatt har det.

Jeg forstår at du ikke føler for å gå i string, men hva har det med om du har barn med på stranden??

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit... Moren kan gå "sexy" kledd sammen med ungen, de bryr seg ikke men der er ikke ok at barnet er det. 

Anonymkode: b1cfa...7f2

Skrevet

Jeg synes voksne skal kle seg akkurat som de vil når de går på stranden.  Bikini, badedrakt.  String eller heldekkende.  BH eller toppløs.  Sexy hot eller not.  Who cares?  

Men barna bestemmer ikke selv.  Synes det er ille å se små jenter være kledd som små lolitaer.  La barn være barn så lenge som mulig!  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ohh da skal jeg ta turen til Cubus😊 Er også mamma på 33, og vil gjerne ha en badetruse som dekker rumpa, gjerne litt bokser-aktig. Fant en fin nettside med masse kule bikinier nemlig, men alle trusene var nesten identisk foran og bak😳 Det må jo gjøre at de selger mye mindre!

AnonymBruker
Skrevet

Gøy med matchende klær da😊 jeg og datteren min har et par antrekk og jeg syntes det er kjempegøy. Aldri tenkt at det skulle fremstille datteren min som et sexobjekt bare fordi mor og datter matcher. 

Anonymkode: d928b...eb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gøy med matchende klær da😊

Anonymkode: d928b...eb0

Nei, det er ikke "gøy", bare teit. Og matchende antrekk behøver jo ikke alltid være sexy (noen ganger altså bare teit), men nå var det jo snakk om utfordrende bikinier i denne tråden her.

Anonymkode: 700f5...141

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tanga høres merkelig ut. Finnes det i det hele tatt i barnestørrelser?

Ellers synes jeg det er helt på trynet å seksualisere barn,la dem ha på hva de vil. 

Anonymkode: 33ed0...f37

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ohh da skal jeg ta turen til Cubus😊 Er også mamma på 33, og vil gjerne ha en badetruse som dekker rumpa, gjerne litt bokser-aktig. Fant en fin nettside med masse kule bikinier nemlig, men alle trusene var nesten identisk foran og bak😳 Det må jo gjøre at de selger mye mindre!

Jeg fant på Cubus for ett eller to år siden! Husker jeg fant en fin bokserlignende på Zalando også, rett før jeg fant den på Cubus. Hilsen 30-åring som er ferdig med å vise rumpa :fnise:

Anonymkode: 8c1e3...207

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...